vakantie: kapkar (vouwwagen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

vakantie: kapkar (vouwwagen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 23:36

Hebben wij weer hoor...
Volgende week gaan we op vakantie. Maar waarheen?
Na lang dubben toch maar naar zee, maar: hoe houden we in vredesnaam alles in de auto?
Tsja...
Op een gegeven moment zegt marc: he, een vouwwagen is wel handig dan he!
Moet ie vooral tegen mij zeggen, want wij hebben vroeger ook zo'n ding gehad, en dat is me altijd prima bevallen. Ik sliep altijd boven in het grote vak, en mijn broer beneden in een apart tentje. Die goeie ouwe tijd.... Haha!

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben vanmiddag op marktplaats gaan rondneuzen en we gaan morgen bij een klapkar kijken! Bloos
Je moet er ook geen gras over laten groeien, maandag gaan we weg, en woensdag tot en met zaterdag rij ik mee met de dwingeloose vierdaagse, en ja, ik wil ook mee kijken Tong uitsteken

Pfoe, hebben jullie ook van die spontane dingen die je zomaar uit het niets doet???? Bloos

Wiesje

Re: vakantie: kapkar (vouwwagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:44

Jawel, maar die resulteren nooit in onvoorziene spontane uitgaven.
Een klapkar lijkt me wel ontzettend gezellig om op vakantie te gaan! Kun je alles daar in mee en heb je dan veel opbergruimte extra?

Ik wens jullie in ieder geval een hele fijne vakantie toe Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:15

Oei Riette, wat word je lekker burgerlijk. Na de twee kinderen ook al een vouwwagen (had eigenlijk een caravan moeten zijn...).

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:14

Een vouwwagen als een Camp-let is een ideaal dingetje hoor, mooi laag en aardig wat ruimte binnenin. Ook zet je dat ding binnen 5 minuten op, en dan stáát ie ook gewoon. Succes Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:17

Wij hebben er ook nog 1 staan die eigenlijk te koop staat Haha! Zit bestek en chemisch toilet in... hebben hem alleen 2 jaar niet gebruikt... Knipoog

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:53

Wij hebben ook ieder jaar het probleem van waar stoppen we alle spullen! Clown
Mijn vader heeft ook een vouwwagen gekocht.. máár, die heeft de complete inhoud eruit gesloopt. We hebben namelijk een grote bungalow tent, en moesten alleen een 'aanhanger' hebben voor de spullen. En zo'n ding is afgeloten, en is echt prima!
Wel zonde, want de tent was nog helemaal intact!
We hebben hem ook via marktplaats, en echt voor heel weinig geld! .

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:07

Jaa een Vouwwagen Haha! . Wij hebben eentje van Holtkamper. Al mindstends 30 jaar oud, al het tentdoek is al een keer vervangen, maar een geweldig ding!

Wat voor eentje ga je kijken?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:48

Wij hebben ook een vouwwagen, super handig Ja
Al zou ik er geen week in willen doorbrengen. Wij hebben hem mee op wedstrijd. Dat is dan van vrijdag t/m zondagavond en dat is prima.
Met 20 minuten staat hij kant en klaar en is de koffie aan het pruttelen. Tijd om te kijken naar de buren, die met voortenten van caravans stuntelen Knipoog

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:32

Wij hebben al eens om half tien bedacht dat we weg zouden gaan, en een half uur later stonden we ingepakt en wel bij de uitgang van de camping Haha! . Lang leve de vouwwagen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:48

Ja in 5 min. besloten dat we de caravan maar kochten Clown

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:55

Het is doorgegaan!
(Het valt me nu trouwens op dat in de titel de "l" van kLapkar mist)
We zijn vandaag bij een goedkope wezen kijken. We wisten nog maar weinig van de staat af, want op marktplaats stonden geen foto's. De kar zelf zag er nog prima uit. Een paar roestplekjes op de onderzijde. Het uitklappen was idd piece of cake.
Die man nam goed de tijd om handige tips te geven en het opzetten van de voortent ging ook voorspoedig. De tent zag er nog prima uit. Hier en daar waren wat stiksels los, maar dusdanig dat ik het wel aandurf om het zelf te repareren (met de hand). Verder is hij helemaal compleet.
Het is een Alpenkreuzer uit 1986, met een geintegreerde keuken (met gaspitjes en onderkasten, bestekla en spoelbakje). Er zit geen vast deksel op, maar wel een heel net afdekzeil.
Ik hoop morgen op tijd terug te zijn van de Dwingeloose 4daagse, zodat we de klapkar nog op kunnen zetten en kunnen gaan restaureren. Dan moeten we verder de gasfles gaan vullen en dingen als bestek en kookgerei in de kastjes opruimen.

In de auto scheelt het ons sowieso de tent (minstens halve kofferbak, want we hadden een vrij grote bungalowtent), het keukengerei (1 vouwkrat vol) en waarschijnlijk kunnen we ook nog alle stoeltjes in de kar kwijt. Heel misschien kunnen we het campingbedje nog bovenop de kar (en onder het dekzeil) kwijt.
Kun je nagaan hoeveel ruimte nog overblijft!

Tsja, 't is wel burgerlijk misschien, maar in ons geval wel heel handig gezien we toch een chronisch ruimtegebrek hebben. Overigens konden we zo voor nop de caravan van mijn pa meekrijgen, maar dat is ee 3-persoons, en we zijn echt met zijn 4en, waarvan 1 nog in een campingbedje ligt, niet echt praktisch met een caravan. Bovendien is dat net weer TE....

De mensen waar wij de klapkar van hebben waren tegen een goedkope camper aangelopen. Dat vind ik persoonlijk nog gaver! Kun je echt gaan trekken van camping naar camping, maar wie weet, ooit... die krengen zijn helemaal duur!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 20:56

@wendely: jullie waren al wel over uit dat je een caravan wou hebben? Wij hebben dus binnen 1.5 dag een klapkar gekocht!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:57

Nee absoluut niet! Haha Clown
Maar als je het verhaal eromheen wilt weten roept u maar pb ik je wel even Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:08

Je kan héel veel meenemen in je vouwwagen, zeker als je er een zeil overheen hebt liggen. Wij hebben tussen de vouwwagen en het zeil nog 2 grote tuinstoelen (inklapbaar natuurlijk) en een grote tafel. In de 'loopruimte' van de vouwwagen liggen nog een stuk of 6 van die kleine klapstoeltjes en een klein tafeltje. En dan nog te bedenken dat alle keukengerei in de keuken past en er ook nog banken in zitten waaronder ook allerlei troepjes verstopt liggen.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:12

Wij gaan dit jaar op op vakantie met een Alpen Kreuzer Haha!
ik heb er ontzettend veel zin in ook... lekker knus en gezellig...

Inderdaad in 10 minuten helemaal opgezet (alleen de voortent en luifel duurt wat langer Bloos )

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:25

LZP --> BI

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:37

wij hadden jaren een klapkar. Tot dat het ding te oud werd en het instortte (jawel, midden in de nacht) toen was ik toch wel heel blij dat ik er niet meer onder lag Lachen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 23:05

Eh Fenn, zulke dingen hoor ik liever niet... Dit ding is ook al 20 jaar..... Hoor liever geen dingen als ze storten in Knipoog

Marc had hem vanmiddag in een uurtjes staan (helemaal alleen, hoofdtent en voortent. We hebben de naden in de voortent helemaal kunnen herstellen, net als een paar in de hoofdtent. Morgen moeten nog 2 of 3 plekken. Dan kunnen we ook de rest van de zooi inpakken (we willen de bedden vast opmaken en de slaapzakken er op leggen (dat kan toch?), de binnententjes en ondertentjes vastmaken. Dan is het maandag helemaal piece of cake met opzetten (wat ook wel prettig is aangezien we dan ook 2 kleine kids hebben die de nodige aandacht vragen).

Oeh! Ik heb nu zo'n zin: maandag naar Den Helder, lalalaalala, lekker op vakantie, lalalallalallaalla, lekker naar het strand toe, tralallallalala

Overigens heb ik vandaag de eerste dag van de dwingeloose 4daagse gereden. Om 07:15 liep ik al buiten met de hond, en nu net om 22:30 plof ik neer in een stoel. Verder de hele dag van hot naar her gerend.... morgen weer vroeg op, trusten allemaal!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:36

hihihi, ach dat ding van ons daar kon je nog wel een jaartje of wat bij de twintig tellen Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:03

In principe kunnen je slaapzakken wel erin blijven liggen. Wij hebben zelf gewoon dekbedden en die laten we er niet inzitten, maar nemen we gewoon mee in de auto.