Het is doorgegaan!
(Het valt me nu trouwens op dat in de titel de "l" van kLapkar mist)
We zijn vandaag bij een goedkope wezen kijken. We wisten nog maar weinig van de staat af, want op marktplaats stonden geen foto's. De kar zelf zag er nog prima uit. Een paar roestplekjes op de onderzijde. Het uitklappen was idd piece of cake.
Die man nam goed de tijd om handige tips te geven en het opzetten van de voortent ging ook voorspoedig. De tent zag er nog prima uit. Hier en daar waren wat stiksels los, maar dusdanig dat ik het wel aandurf om het zelf te repareren (met de hand). Verder is hij helemaal compleet.
Het is een Alpenkreuzer uit 1986, met een geintegreerde keuken (met gaspitjes en onderkasten, bestekla en spoelbakje). Er zit geen vast deksel op, maar wel een heel net afdekzeil.
Ik hoop morgen op tijd terug te zijn van de Dwingeloose 4daagse, zodat we de klapkar nog op kunnen zetten en kunnen gaan restaureren. Dan moeten we verder de gasfles gaan vullen en dingen als bestek en kookgerei in de kastjes opruimen.
In de auto scheelt het ons sowieso de tent (minstens halve kofferbak, want we hadden een vrij grote bungalowtent), het keukengerei (1 vouwkrat vol) en waarschijnlijk kunnen we ook nog alle stoeltjes in de kar kwijt. Heel misschien kunnen we het campingbedje nog bovenop de kar (en onder het dekzeil) kwijt.
Kun je nagaan hoeveel ruimte nog overblijft!
Tsja, 't is wel burgerlijk misschien, maar in ons geval wel heel handig gezien we toch een chronisch ruimtegebrek hebben. Overigens konden we zo voor nop de caravan van mijn pa meekrijgen, maar dat is ee 3-persoons, en we zijn echt met zijn 4en, waarvan 1 nog in een campingbedje ligt, niet echt praktisch met een caravan. Bovendien is dat net weer TE....
De mensen waar wij de klapkar van hebben waren tegen een goedkope camper aangelopen. Dat vind ik persoonlijk nog gaver! Kun je echt gaan trekken van camping naar camping, maar wie weet, ooit... die krengen zijn helemaal duur!