Slechte informatie van reisbureaus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Slechte informatie van reisbureaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:48

Komende zomer gaan wij naar Tunesië. Heb het topic hier gelezen en heb er super veel zin in. Alleen ben ik toch wel boos over de slechte informatie van het reisbureau D-Reizen.

- Reisdocumenten
Volgens het reisbureau (zowel de medewerkster als op papier) mag je met een ID kaart gewoon naar Tunesie. Nu lees ik op verschillende site's dat dit niet altijd van toepassing is. Er blijkt veel onduidelijkheid over (zelfs het het verkeesbureau geeft hier geen duidelijkheid). Het zou wel mogen maar je kunt problemen krijgen? Het land staat in ieder geval niet op de achterkant van de pas.
Ik heb 2 gemeenten gebeld en beiden raden uitsluitend een paspoort aan. Een medewerkster heeft er zelfs de laatste informatie van de ambassade bijgepakt waar dit op stond. Als ik in Tunesië problemen krijg heb ik een paspoort nodig (denk aan bezoek ziekenhuis, aangifte na vermissing/diefstal van bagage). Ook staat er dat sommige lokale autoriteiten een ID kaart niet accepteren!

Leuk dat ik daar net op tijd achterkom.

- Vaccinatie
Die is voor Tunesië niet verplicht. Maar dit is wel een risicoland voor Hep A. Als ik hier naar vraag doet de medewerkster dit af als grote onzin! Totaal niet nodig het is een modern westers land. Hep A komt er bijna nooit voor. Zowel mijn huisarts, GGD als Travel Clinic denken hier anders over. Hep A en DTP worden zeer sterk aangeraden. Als ik aangeef het binnenland in te trekken zegt de huisarts meteen dat ik een Hep A nodig heb.

Ik ben behoorlijk boos op deze domme medewerkster. Als ze bepaalde dingen niet weet had ze ons moeten verwijzen naar een instantie die er wel verstand van heeft.

Wie heeft er hier ook dit soort slechte adviezen gekregen en wat zijn jullie ervaringen?

Goof

Re: Slechte informatie van reisbureaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:42

Slechte adviezen niet zozeer, maar wel slechte service.

Ik heb een aantal jaren geleden een vlucht geboekt naar Australie via Hong Kong. Toen ik op Hong Kong mocht boarden, werd ik omgeroepen en bleek mijn visum niet in orde te zijn.
Mijn reisbureau had mijn visum geregeld (althans, dat was dus wat ze zeiden), maar ik stond dus zonder visum in Hong Kong en mocht Australie niet binnen (en mocht dus niet meevliegen.
Gelukkig trof ik daar een bijzonder aardige baliemedewerker die naar Australie is gaan bellen voor me en op het laatste moment een visum voor me heeft weten te regelen, zodat ik alsnog kon boarden en mee kon vliegen.
Stress alom dus en ik boek nooit meer bij dat reisbureau!!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:23

Voor Turkije zijn wij ook al 3 jaar niet ingeent, terwijl de huisartsen dit in sommige delen ook aanraden. Wij waren eerst ook aan het kijken voor Tunesie, maar toen ik zei dat het land niet bij Europa hoort en dus niet toegankelijk is met een ID zijn we maar weer verder gaan kijken.
Is er niet iets dat je de kosten van je paspoort bij hun neer kan leggen ?

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 13:20

Ja Sammy dat zou ik best willen doen. Denk alleen niet dat het mogelijk is. Het vervelende is dat in de algemene informatie van D-reizen ook staat dat een ID geen enkel probleem is! Het reisbureau zou bij dit soort dingen moeten verwijzen naar gemeente of GGD. Die hebben de laatste kennis want dit soort dingen kunnen heel snel veranderen. Ik heb een aantal andere reisbureaus gezien die hierin wel verder verwijzen. Gewoon een klein zinnetje met "wij raden u aan te informeren bij en uw gemeente etc".

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:29

Toen wij naar tunesië gingen vorig jaar hebben we ons niet in laten enten. Vooral vanwege ervaringen van anderen op prikborden en forums etc.
Wij hebben nergens last van gehad.
In ons hotel zijn toen wel een aantal mensen ziek geworden. Waarschijnlijk van het eten. Dus daar moet je wel een beetje mee oppassen als je in tunesië bent. Vooral de salade's etc.

Verder hebben wij niet echt slechte ervaringen gehad met het reisbureau. Enkel dan de onduidelijkheid over ID en paspoort.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:52

ja hier ook slechte ervaring met D-Reizen