Nijl cruise/ rondreis + El Gouna Egypte, Handige Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colt

Nijl cruise/ rondreis + El Gouna Egypte, Handige Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 12:44

Over 2 en halve week ga ik naar Egypte.
Eerst een Nijlcruise van 4 dagen, dan met de slaaptrein naar Cairo waar we 2 nachten zijn ofzo. Langs de piramides terug naar Hurghada dacht ik alwaar we verder gaan naar El Gouna voor nog een laatste week aan de rode zee.

Nu is dit topic niet alleen bedoeld om te zeggen waar iedereen heen gaat in Egypte Knipoog Maar als iemand er al geweest is zou ik het fijn vinden om wat praktische tips ed te zien Lachen

Zit met nogal wat vragen. Je leest vanalles over de kleding, dat het lange mouw moet zijn etc. Maar wat is waar? Wat voor kleding kun je aan doen als je excursies maakt en die tempels e.d. bezoekt? Wat voor schoenen? Wat neem je mee?
En aan de Rode Zee? Moet je van die waterschoenen aan of kan je der zo in? Waar moet je op letten?Wat is een echte aanrader? Wat juist niet?
Wat moet ik zeker meenemen naar Egypte? En wat is overbodig?

Kortom, kom maar op met die tips! Haha!
Laatst bijgewerkt door Colt op 04-07-06 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: Nijl cruise/ rondreis + El Gounda Egypte, Handige Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:16

Ik neem aan dat je naar El Gouna gaat zonder de D.

Neem in ieder geval een afritsbroek mee en een luchtige blouse met lange mouwen dat is niet alleen handig als je ergens naar binnen wilt maar ook wel prettig tegen de zon. Ik vond het persoonlijk niet prettig om in een korte broek door Cairo te lopen omdat ik constant nagekeken werd. Misschien als je binnen het toeristisch gebeid blijft dat het minder is. De pyramides zijn leuk om te zien maar ik vond het niet meer dan dat. 's Avonds is er een lichtshow bij de pyramides die wel de moeite waard is.
Het Egyptisch museum is echt super neem daar uitgebreid de tijd voor en neem je camera mee want je mag daar foto's maken zonder flits.

El Gouna is een heerlijke plek om te relaxen. Waterschoenen heb je niet nodig en je wordt er ook niet lastiggevallen door verkopers zoals in andere stukken van Egypte. Ga in ieder geval minstens 1 dag snorkelen of nog beter duiken. En een tochtje de woestijn in om sterren te kijken is ook erg de moeite waard.

Colt

Re: Nijl cruise/ rondreis + El Gouna Egypte, Handige Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 16:57

Het is idd zonder D Bloos Al ff veranderd Knipoog

Oke thanx, daar heb ik wat aan Lachen
Ik las wel al in zo'n Marco Polo boekje dat de verkopers in El Gouna minder opdringerig waren, maar dat is dus echt waar Lachen Nou heel fijn Lachen

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:10

hoi, Egypte is geweldig! ben er een keer geweest in Mei en toen was het al heel heel warm. Dus maak je borst maar nat! Lang mouwen hoeft niet voor de tempel, als je schouders maar bedekt zijn.
Verder tips; schenk geen aandacht aan de mannen daar, je komt er niet meer van af.
Neem altijd flesjes water mee!
Eet niks op straat. Verder, geen ijsklontjes etc. nemen, geloof mij buikgriep is niet leuk, helemaal niet tijdens je vakantie!
Veel plezier!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:34

Hoihoi,

Wij hebben in 2004 een soortgelijke rondreis door Egypte gemaakt.

Op onze website staat een uitgebreid van-dag-tot-dag fotoverslag !

Wij zijn in een moskee geweest in Cairo waar je inderdaad je schouders en benen moest bedekken. Je kreeg dan een soort cape om, als je geen geschikte kleding aan had.
Voor de rest had ik in de tempels e.d. altijd gewoon een hemdje en korte broek aan.

Het is super mooi, ook de Nijlcruise, prachtig als je langs de kust vaart waar gewoon Egyptenaren wonen en aan het werk zijn op het land e.d. ... echt een super ervaring !

Ook alle tempels, piramides, sphinx e.d. zijn erg mooi en indrukwekkend.

Ik vond het echt een super-reis!

Hier nog even de link naar onze site: http://members.home.nl/deboer.niels/

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:24

Oke thanx mensen Haha!

grandeur ik ga even je site bezoeken Lachen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:09

Ik heb de 8 daagse nijlcruise gedaan.
Je kunt gewoon met een spaghettibandjes topje lopen.
Zeker de plaatsen waar je komt met de boot. Zij zijn dit zo wel gewend. Maar blijf niet te lang hangen of maak niet te veel oogcontact, want dan moeten ze je hun gewaden en kleden aansmeren. Het ergste vond ik wel de kinderen die eht op je been meeliften zowat. Maar het negeren went wel na 2 dagen.

Handige tip wel: op de boot koken ze in mineraalwater, omdat nijlwater niet echt geschikt is. Wij zijn dit water neit gewend dus neem alsjeblieft norit mee oid hahah.

Nog een tip. Als je bij Aswan uitstapt en er een nacht aangemeerd blijft, ga dan absoluut van boord in de avond. Van de oevers zie ht jet niet maar als je achter de huizen loopt bruist het van het leven! Alles zit, ligt, leeft op straat Lachen Overal aan het waterpijpen en erg gezellig! Het is niet gevaarlijker dan een grote stad hier in NL, dus alleen eff op je portomonnee letten.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:01

Oke dankjewel Lachen We gaan wel naar Aswan maar weet zo niet precies hoe en wat, maar ik zal er aan denken Lachen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:39

Colt schreef:
Oke dankjewel Lachen We gaan wel naar Aswan maar weet zo niet precies hoe en wat, maar ik zal er aan denken Lachen

Als je meer wilt weten hoor ik het wel Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:55

ik ben zelf in el gouna geweest. ik zou wel een duikbril en een snorkel meenemen kan je het mooie deel onderwater bewonderen.

wij hebben toen met wilde dolfijnen gezwommen

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:57

Wilde dolfijnen? Gaaf hoor!
Hoe beviel El Gouna verder? Welk hotel zat je?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:58

Jeszibell schreef:
Als je meer wilt weten hoor ik het wel Lachen

Oke thanx, we gaan donderdag weg dus als me nog iets te binnen schiet hoor je het! Lachen