Paardrijden in Marmaris Turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Paardrijden in Marmaris Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:16

Nog even en t is zover, lkr op vakantie naar Marmaris!! heb er super veel zin in,en wil heel veel gaan doen, onder andere paardrijden!!!..helaas heeft mijn reisorganisatie geen mogelijkheden om te rijden, dus zou graag van een van jullie willen weten wie er wel eens in Marmaris gereden heeft, en waar je dat kan doen enzo..
Ik hoop snel wat te horen want ik ga al rond de 30ste van juli..

Groetjes

_Marjon_

Re: Paardrijden in Marmaris Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:18

Ik weet alleen dat je bij die verschillende kraampjes die overal staan paardsafari's kan doen Lachen.

Dat wou ik eerst ook maar achteraf allemaal nare verhalen over gehoord, maar dat is alweer 3 jaar geleden..

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:19

_Marjon_ schreef:
Ik weet alleen dat je bij die verschillende kraampjes die overal staan paardsafari's kan doen Lachen.

Dat wou ik eerst ook maar achteraf allemaal nare verhalen over gehoord, maar dat is alweer 3 jaar geleden..

ohw..kzal es in de gaten houden....ps leuke naam heb je!! Pling

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:26

PB Nathalie eens, die woont/werkt in Marmaris Knipoog

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 21:51

Samy schreef:
PB Nathalie eens, die woont/werkt in Marmaris Knipoog

yeps heb ik al gedaan!! Knipoog

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:14

Ik heb inderdaad toen in Marmaris bij een reisbureau info over paardrijden gezien.
Volgens mij lag het nog wel een eindje van Marmaris af.
Geen idee hoe de paarden zijn! Misschien is het mogelijk om eerst een bezoekje te wagen voordat je tot paardrijden overgaat.

Vorige week hebben mijn vriend en ik paard gereden in Cappadocië (ook Turkije). We zijn 's morgens eerst gaan kijken hoe de paarden erbij stonden. Ze vonden dat ook heel normaal en ook wel leuk. 's Avonds hebben we paard gereden.
Ik vond de paarden daar erg leuk. Het was een kruising tussen een turks ras en arabieren. Een aantal van de paarden hadden ze zelf in het wild gevangen. De paarden waren niet mager, het tuig was redelijk ( gaf in ieder geval geen schuurplekken ofzo).
De paarden waren ontzettend pittig. Ze hadden er echt zin in. Niet van die afgestompte dieren dus.
Verder waren ze ook netjes beslagen. Wij hebben een schitterende tocht gehad. Haha!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 13:08

boemel schreef:
Ik heb inderdaad toen in Marmaris bij een reisbureau info over paardrijden gezien.
Volgens mij lag het nog wel een eindje van Marmaris af.
Geen idee hoe de paarden zijn! Misschien is het mogelijk om eerst een bezoekje te wagen voordat je tot paardrijden overgaat.

Vorige week hebben mijn vriend en ik paard gereden in Cappadocië (ook Turkije). We zijn 's morgens eerst gaan kijken hoe de paarden erbij stonden. Ze vonden dat ook heel normaal en ook wel leuk. 's Avonds hebben we paard gereden.
Ik vond de paarden daar erg leuk. Het was een kruising tussen een turks ras en arabieren. Een aantal van de paarden hadden ze zelf in het wild gevangen. De paarden waren niet mager, het tuig was redelijk ( gaf in ieder geval geen schuurplekken ofzo).
De paarden waren ontzettend pittig. Ze hadden er echt zin in. Niet van die afgestompte dieren dus.
Verder waren ze ook netjes beslagen. Wij hebben een schitterende tocht gehad. Haha!

dank je voor de reactie, het is jammer dat ik via mijn reisorganistatie geen rit zou kunnen maken, mischien inderdaad een idee bij een andere organisatie te kijken.
Als ik het van jou zo hoor, krijg ik er nog meer zin in om een rit te gaan maken, in een heel andere omgeving die ik gewend ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:27

als je langs de boulevard loop krijg je vanzelf llemaal van die turken die vragen of je misschien een safari tocht wil doen of een paardentocht.. je reisorganisatie zal dit afraden maar dat doen ze zodat je met hun dingen gaat ondernemen. zelf heb ik het niet gedaan ben met een gewone safari trip meegegaan en dat was de leukste dag van die vakantie! het was toen meer dan 35 graden steeds en om dan die dieren te gaan gebruiken voor een paar uur vind ik niet kunnen..

succes iig en veel plezier

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:31

Paardrijden in de volle zon daar in die hitte is inderdaad geen doen.
Waar ik gereden heb werd er van 18.00 t/m 20.15 uur gereden. In Turkije is het veel vroeger donker, dus we hebben de zonsondergang meegemaakt en kwamen in het schemer weer terug. Het was warm, maar wel te doen. De paarden hadden geen last van de hitte, ze waren vrolijk en fel.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:41

Ik heb via internet het adres Hisar Country Club, ben benieuwd of het wat is, kheb er in iedergeval leuke foto's van gezien..

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:17

Toevallig zit ik op dit moment in Marmaris , Turban Palace.

Heb al dingen gezien in het stad maar niet veel , en of het te betrouwen is is een ander verhaal. (horse safari)

Veel succes verder en veel plezier , het is hier prachtig.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:49

Charlotjuuh schreef:
Toevallig zit ik op dit moment in Marmaris , Turban Palace.

Heb al dingen gezien in het stad maar niet veel , en of het te betrouwen is is een ander verhaal. (horse safari)

Veel succes verder en veel plezier , het is hier prachtig.

hi thnx ben blij te horen dat t zo mooi is daar!!...fijne vakantie nog...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:53

Ook wij hebben ooit paardgereden in Marmaris.
De tocht was heel mooi, daar niet van...
Alleen de paarden...
Waren erg mager, tuig was niet netjes en de hoeven waren ook niet geweldig.

Als we dit van te voren wisten over die paarden waren we nooit gegaan.
Dit jaar willen we weer gaan paardrijden, alleen dan ergens anders!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:34

marjonrebel schreef:
Ik heb via internet het adres Hisar Country Club, ben benieuwd of het wat is, kheb er in iedergeval leuke foto's van gezien..

Daar heb ik het ook over gehad. En ik zou het niet doen. Ik ga er wel eens rijden, maar kom eigenlijk met spijt terug. Elke keer denk ik weer "misschien valt het nu wel mee" maar dn is dat helaas toch niet zo.
Deze stal is leuk voor als je niet kunt rijden. Maar als je echt wil rijden, zit achter de Hisar Country Club (echt precies erachter) een vele leukere stal. Het ziet er een stuk minder chique uit, maar die mensen weten wel waar ze mee bezig zijn en hebben ook leuke paarden.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:12

Nathalie schreef:
marjonrebel schreef:

Daar heb ik het ook over gehad. En ik zou het niet doen. Ik ga er wel eens rijden, maar kom eigenlijk met spijt terug. Elke keer denk ik weer "misschien valt het nu wel mee" maar dn is dat helaas toch niet zo.
Deze stal is leuk voor als je niet kunt rijden. Maar als je echt wil rijden, zit achter de Hisar Country Club (echt precies erachter) een vele leukere stal. Het ziet er een stuk minder chique uit, maar die mensen weten wel waar ze mee bezig zijn en hebben ook leuke paarden.

Ohw thnx voor je reactie, ik had al gemaild en die man wilde gelijk al een boeking maken, dus best oprdingerig...!!
Maar weet je misschien of die stal achter hen dan ook ritjes organiseren?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:08

Ik ga ook naar Marmaris maar ben van plan om 11 dagen geen knol aan te raken Haha!!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:20

talented schreef:
Ik ga ook naar Marmaris maar ben van plan om 11 dagen geen knol aan te raken Haha!!

haha ja dat kan ook maar t lijkt me zo leuk om een keer op de rug van het paard in een andere omgeving alles te bekijken..

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:21

Haha talented das ook nie zo moeilijk Knipoog Je moet echt goed zoeken wil je n paard zien Knipoog K heb der iig geen een gezien...

Maar is idd wel leuk daarzo. Veel plezier iedereen die gaat!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:22

marjonrebel schreef:
t lijkt me zo leuk om een keer op de rug van het paard in een andere omgeving alles te bekijken..

Is t ook Lachen Alleen zo jammer dat de paarden er vaak zo slecht uit zien. Nahjah slecht slecht... Vaak zijn ze wel erg mager en is het tuig niet van top kwaliteit. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat t altijd zo is hoor! Maar helaas komt het voor...

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:27

nou nog twee weekjes en t is zover..ik zal me ogen en oren daar ook wel open zetten, en kijken of t wat is..

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:34

Ik heb ook in marmaris paard gereden vorig jaar,weet niet meer hoe dat heette.Ik vond het echt erg achteraf.Beesten vastgebonden aan een boom,we maakten een rit van 2 uur,echt haast alleen maar rengalop en over de stenen ook in galop.Was echt walgelijk,was een idiote vent die stalhouder was en voorop reed.