Cuba; georganiseerd of zelfstandig ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Cuba; georganiseerd of zelfstandig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 20:31

er zijn hier vast wel mensen die wel 'ns met een rondreis mee zijn geweest naar cuba met bv. djoser, shoestring, baobab etc.
hoe is dat bevallen ?

we zitten te twijfelen tussen zelfstandig of georganiseerd.
zelfstandig heeft een hoop voordelen, maar we spreken maar 5 woorden spaans en zei maar 3 woorden engels. Is zelfstandig goed te doen daar ?

tips welkom !

flowerxxx

Re: Cuba; georganiseerd of zelfstandig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:01

Ik zit te denken om volgend jaar met Shoestring te gaan. Heb in de brochure ook de Cuba reis gezien dat zag er echt super uit!

Om eerlijk te zijn zou ik niet zo snel alleen rond gaan trekken daar. Heb je veel ervaring met zelfstandig reizen in dit soort landen? Dan is het misschien aan te raden. Misschien kan je kijken naar een rondreis in een kleine groep? Ook heb je reisbureaus war je zelf een reis samen kunt stellen.

In landen waar men geen engels spreekt lijkt het mij heel moeilijk om je verstaanbaar te maken (dat heb ik al in Frankrijk waar mensen niet engels willen en kunnen spreken!). En als er iets gebeurd heb je geen reisleiding of organisatie die je daar kan helpen.

Ik laat mijn vakanties altijd organiseren. Wil mij niet druk maken over vervoer en overnachtingen dat is voor mij niet echt vakantie lees ontspanning.

Kijk eens op het forum van www.viva.nl en dan naar reizen. Daar zitten veel mensen met backpackervaring ook in Cuba!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:25

Een vriend van me heeft Cuba zelfstandig gedaan met openbaar vervoer en vond het goed te doen maar hij is wel een echt backpacker. Een auto huren schijnt ook wel makkelijk te kunnen dus misschien is dat een middenweg.
Met een simpele cd-rom cursus spaans kom je een heel eind. Ik heb zelf door Equador getrokken en daar spreken zo ook erg weinig engels maar met een paar basiswoorden en handen en voeten kun je echt wel een eind komen. Als er echt iets aan de hand is heb je ook nog altijd het nederlandse consulaat en je verzekering om op terug te vallen.

Persoonlijk ga ik nooit voor een groepsreis omdat je teveel aan een bepaald schema vastzit en als je pech hebt met vervelende mensen, of nog erger een vervelende reisleider, kan zitten. Verder vind ik dat je met een groepsreis veel minder de kans krijgt om echt in contact te komen met de lokale bevolking.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:53

we hebben besloten om georganiseerd te gaan, maar puur om financiele redenen, het is toch een stuk goedkoper.