Oostenrijk, Serfaus! [L]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkk

Oostenrijk, Serfaus! [L]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 18:16

Ik ga weer naar Oostenrijk! Haha! Naar Serfaus.
Heb er al helemaal zin in! Hebben we twee jaar geleden ook gedaan. We gaan weer naar hetzelfde gebied en naar hetzelfde pension. Het pension heet haus sonneseite. Hier even wat foto's van 2 jaar geleden om een indruk te krijgen van de omgevening enzo. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het beest op de foto hierboven is een alpenmarmot, ik heb hem even omcirkelt Tong uitsteken De beesten zijn niet zeldzaam, maar het is wel zeldzaam als je ze ziet.

Afbeelding
Op de foto hierboven een stel haflingers. Lekker los in de bergen. Haha! Dat is nou nog eens gaaf! Het was een groep van 15 tot 20 haflinger. Lachen

Afbeelding

Afbeelding
Hierboven het halve uitzicht vanaf ons balkon.

Ook schrijf ik elk jaar een verslag van wat we op die vakantie doen, dus dat verslag van 2 jaar geleden zal ik hier ook even uittypen.

Dag 1
We stonden vandaag om 4 uur op en reden 5 over 5 weg. We hebben 3 pauzes gehad en waren rond 5 over 6 bij ons huisje in Serfaus. In de pauzes hadden we lekkere appelflappen die Jurjen(=broer) en ik hadden gebakken. We zitten hier nu in het huisje dat op 1,5 km hoogte staat. We gaan deze vakantie veel in de bergen wandelen.

Dag 2
We zijn vandaag eerst een beetje door het dorp gelopen. We hebben brood gehaal den boodschappen gedaan. We hebben vandaag ook een stukje in de bergen gewandeld, ons hoogste punt was ongeveer 2370 meter. Ook hebben we eeuwige sneeuw aangeraakt. Eerst zijn we met de ski-lift een stkuje omhoog gegaan, daar hebben we wat rondgekeken en toen zijn we nog een lift hoger geaan. We zijn ook bij erg leuke beekjes geweest.

Dag 3
Vandaag zouden we naar de Hexensee gaan maar we hadden het verkeerde paadje te pakken en zijn toen uitgekomen bij een beek. Jurjen en ik hebben er met blote voeten in gelopen alleen het was best woest en vooral koud. We hebben ongeveer van 9 tot half 3 gelopen. Ook zijn we veel koien met bellen tegen gekomen.

Dag 4
Rustdag

Dag 5
Vandaag zijn we van Serfaus naar het Kölnerhaus gelopen. Ongeveer 1,5 uur lopen. Morgen gaan we naar het Kaunertal.

Dag 6
Vandaag zijn we naar het Kaunertal geweest. Het was erg leuk. Er was veel eeuwige sneeuw en er waren ook mensen aan het skiën en snowboarden. Ook hebben we een gletsjer gezien. We hebben daar ook een route van 2 uur gedaan.

Dag 7
Vandaag hebben we de Wasserwanderroute gedaan. Er waren veel beekjes en ook watergordijnen etc. Daarna zijn we nog in Fis met de kabelbaan omhoog gegaan, daar had je echt een prachtig uitzicht! Je kon gewoon alle kanten uitkijken.

Dag 8
Rustdag

Dag 9
Het was vandaag erg regenachtig en dus zijn we door Italië gaan rijden. We wilden naar een punt van 3400m hoogte met een gondel, maar de gondels waren open, dus dan werden we nogal nat. We hebben eigenlijk de hele tijd in de auto gezeten maar wel veel leuke dingen gezien.

Dag 10
We zijn vandaag naar de Hexensee gegaan. We hadden ons iets groters voorgesteld, maar toch was het erg mooi. Ook was het een erg mooie route. We hebben nog 8 Alpenmarmotten gezien, best zeldzaam dat we ze zagen zei de vrouw van ons pension!

Dag 11
Rustdag

Dag 12
Morgen naar de Furglersee, vandaag niet veel gedaan.

Dag 13
We zijn naar de Furglersee geweest. Het ws erg mooi. Morgen naar huis.

Zo, dat was het. Dan hebben jullie nu ook een beetje een indruk. Haha! Ik heb er zo'n zin in! En het is zeker aan te raden en niet duur!

Poenarie

Re: Oostenrijk, Serfaus! [L]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:28

AAAH DIE HAFLINGERS! Lovers
Heel mooi gebied man, echt waar!
Ook mooie foto's! En die marmot * lieft.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:30

Woowiee, mooie omgeving joh! Lijkt wel wat op Switzerland, daar ben ik paar jaar terug 2 weken geweest, echt supermooi. Lovers
Supervét ook dat die haflingers gewoon lekker op hun gemakje lekker los lopen. Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 19:36

Haha, jaa het is geweldig! Haha!
En wat die haflingers betreft, het ziet er gewoon ook heel gaaf uit, als geheel plaatje! En ze worden ook nog bespierd Tong uitsteken

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:53

Wauw.
Het lijkt me echt geweldig om daar naar toe te gaan. Lovers
Zo mooie omgeving, de rust die daar is!
Die haflinger zijn echt geweldig, en helemaal los! Lovers
Alvast heel veel plezier, maar dat kómt zéker wel goed! Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:26

Wauw.
Wat een super mooie omgeving daar zeg! Haha!
Echt super gaaf dat jullie er weer op vakantie heen gaan!
Veel plezier alvast! Wanneer ga je erheen? Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:44

15 juli gaan we weg Haha! 2 weekjes nog!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:00

Ooh, alleen om de Haflingers al zou ik naar Oostenrijk willen!
Het is daar echt prachtig, jouw vakantie gaat wel slagen geloof ik Haha!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:25

Aaah Oostenrijk is geweldig!
Wij gingen altijd naar Mittersil, naar kenissen! Héérlijk! Lovers
Krijg er spontaan zin in als ik je foto's zie!

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:16

geweldig hee! Lekker wandelen in die mooie omgevingen van Oostenrijk! Ik ga van de winter te wintersporten in Serfaus! nog wel met de hele fam! Haha!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:50

En jij zit daar nu lekker, in die heerlijke omgeving.
Lijkt me echt geweldig om daar keer naar toe te gaan! Lovers
Ben weer benieuwd, naar je foto's als je terug bent! Haha!