Aruba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaardenDroom

Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 20:17

In het nieuwe boekje van de flying dutchman las ik dat je in Aruba kan paardrijden, heeft iemand hier ervaring mee?

_Lara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:20

Ja ik weet zowiezo wel dat het kan maar weet alleen niet meer waar ofzo..
Een soort rondtochtje was dat.

Hackie

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:17

caitlin1211 schreef:
In het nieuwe boekje van de flying dutchman las ik dat je in Aruba kan paardrijden, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het op Bonaire gedaan (eiland ernaast)
het is opzich rondhobbelen (ik had beginners mee Slapen )
maar als je gevorderd ben kan je ook wel galloperen enzo Haha!
maar niet te lang, das zielig Knipoog
Ik had 1 uurtje rijden naar de zee, zwemmen, half uurtje zwemmen + drogen
en dan weer 1 1/2 uur terug. Zeker aan te raden! Het is wel peperduur
90 dollar (das bijna het zelfde als euro) voor 3 uur.
Komt omdat ze al het paarden voer moeten invoeren enz.
Leidster had meteen hele verhalen dus ben meteen weer expert Cool

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:56

Ik heb het op aruba gedaan maar zou niet meer weten hoe het heet. Het ging van het hotel uit.
Er waren 2 nederlandse meiden die daar werkten en ook mee gingen als begeleiding, voor de rest gingen er allemaal Amerikanen mee te rijden. We zijn zelfs nog een stukje in rengalop geweest en dat was wel lachen! Het is sowieso een beleving vind ik om op een paard langs het strand te gaan in een onbekend land.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:30

Ik heb het 2 keer op Aruba gedaan.

De eerste keer was een rit langs het strand, dat was met een grote groep met vooral Amerikanen.
Het was wel leuk, maar vooral stappen omdat de hele groep nog nooit een paard had gezien.
Zelf mocht ik nog een stuk in rengalop gaan, wat heel leuk was Lachen
Er was ook nog een stop bij een stukje strand waar je mooi kan snorkelen, maar dat heb ik niet gedaan.

De tweede keer was leuker, deze rit was naar de Natural Pool (voor als je niet weet wat het is; google? Knipoog ).
De groep was ook wat kleiner dus dat was wel leuker.
Eerst gingen we een stuk door 'bergen', dat was echt leuk en wel een beetje spannend, sommige stukken waren heel stijl, maar die paarden zijn slim en zoeken zelf een weg er door heen.
Daarna kwamen we aan bij Natural Pool, daar mochten we even in om te zwemmen.
En daarna moesten we weer terug door de 'bergen'.
Het gekke aan deze rit was dat de paarden een beetje zelf deden waar ze zin in hadden, wat natuurlijk wel makkelijk is voor mensen die nog nooit gereden hadden (deze keer was dat 1 vrouw), maar voor mij een beetje vreemd. Mijn paard voelde zich een beetje een leider dus ik reed bijna de hele rit voorop.
De begeleiders waren wel aardig maar deden volgens mij ook maar wat, want de paarden bepaalden zelf wanneer ze wilden stappen/draven/galopperen. De galop was wel echt gaaf, dat was over een soort zandvlakte Lachen

Er bestaan nog meer ritten, maar dat ga ik over 2 weken wel uitvinden Haha!
Ik weet wel dat er sowieso een folder is daar met informatie over de ritten, en dat zijn er wel een paar, dus paardrijden op Aruba kan Knipoog