Voor mijn studie zit ik drie maanden in Toronto, Canada. Ik woon hier in en superleuk co-op studentenhuis. Afgelopen weekend was een lang weekend, ivm Victoria Day. Daarom hadden mede co-op bewoners bedacht dat ze wel konden gaan kamperen in Algonquin, een National Park 300 km ten noorden van Toronto. Zo gezegd, zo gedaan. Vrijdagochtend verlieten we per auto, met 10 studenten (inclusief ik), tenten en een hoop voedsel de stad Toronto. Algonquin is echt adembenemend! Alleen door het zuidelijk gedeelte van het park loopt een highway, de rest is slechts bereikbaar per voet en vooral per kano. Het was een uitputtend weekendje, maar zo gaaf! Scroll naar beneden, kijk en geniet!!

Moi en uitzicht over Algonquin National Park

Een deel van de groep en uitzicht

Canadian Maple Leafs!

Op een klif tijdens een MTB tripje

"Waar zijn we?" Tijdens hetzelfde MTB tripje

Campsite tegen de avond

Met de sterke wind mee peddelen op Canoe Lake

Moose!!! Dit was #4 van in totaal 6 die we hebben gezien!

Eiland in een van de vele meren, tegen de avond

Nog een laatste uitzicht
Mocht iemand ooit naar Ontario gaan, Algonquin mag je zeker niet missen! Eigenlijk kamperen in Canada ook niet... Canadezen weten wat kamperen is! We hebben bijvoorbeeld heerlijk en super uitgebreid gegeten, rond ons kampvuurtje.
Mijn twee favoriete recepten:
- Pizza Wrap: tortilla wrap; vullen met pizza saus, kaas, salami, ui, champignon of whatever you like; dichtvouwen; inpakken in alu-folie; in het vuur gooien; 5 minuten later omkeren; 10 minuten later uitpakken: YUMMIE!
- Smog: cracker + nutella of stukje chocolade + geroosterde marshmallow + cracker = DELICIOUS!