nog vakantiegangers voor het oosten aanwezig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

nog vakantiegangers voor het oosten aanwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:52

ik zie in de lijst allemaal europeese of zeer bekende vakantielanden staan, maar mis natuurlijk het verre oosten

wie gaat er dit jaar ook naar het verre oosten? (Indonesie, Thailand,Sri Lanka etc)

Ikzelf ga dit jaar naar Sri Lanka,zelfs in het gebied waar de Tsunami is geweest en naar een gebied waar nu een burgeroorlog gaande is. spannende vakantie dus

Goof

Re: nog vakantiegangers voor het oosten aanwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:12

Ik ben een aantal jaar geleden naar Sri Lanka geweest, beetje rondgetrokken o.a. ook in het gebied waar later de Tsunami is geweest. Het is echt zo'n ongelooflijk mooi land!!!
Heel veel plezier!

manon83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:23

Ja ik ga naar Indonesie en ga daar rond trekken eerst naar Jakarta daarna naar Balie en wrsch nog naar Java en dan weer terug voor een bruiloft in Jakarta
Ja mijn schoonzus komt ervandaan en gaat daar dus trouwen met mijn zwager.
En ik ga over 5wkn al heen gaar echt snel ineens

_June

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:21

Ik ga over 57 nachtjes naar Thailand.
Voor de uuhm 5e keer, heerlijk land!
Volgend jaar India, Indonesie of Sri Lanka!!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:28

Sri Lanka staat nog op de planning. Dit jaar gaan we niet zover weg maar volgend jaar willen we in ieder geval naar Laos en Cambodja en dat eventueel combineren met Thailand of Vietnam.

Ik zou overigens even uitkijken met het gebied waar de burgeroorlog bezig is want dat wordt wel steeds geweldadiger.
ministerie van buitenlandse zaken schreef:
Onveilige gebieden
Reizen in het gebied ten noorden van de lijn Puttalam, Anuradhapura en Nilaveli, inclusief Jaffna, wordt sterk ontraden.

Eveneens worden reizen naar het oosten van Sri Lanka (Eastern Province, Trincomalee, Batticaloa en Ampara district, inclusief Pottuvil en Arungam Bay) ontraden.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 18:29

echt grappig om te lezen dat mensen die naar het oosten gaan er steeds weer terug naar gaan

en die burgeroorlog.. toen we toendertijd de eerste keer naar indonesie gingen, was er een algemeen negatief reisadvies en werden alle reizen gecancelt. we zijn alsnog gegaan en hebben een prachtige tijd gehad.

Thailand en Indonesie zijn ook super, beetje zelfde idee als Sri Lanka vermoed ik. gaat iedereen naar de olifanten in het bestemde vakantieland?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:52

Ik heb in Thailand olifant gereden en doe dat echt nooit meer. (denk ik) Dat beest was echt niet zo heel erg goed te controleren en hing constant boven een afgrond met ons. Het was dat ik na drie dagen door de jungle lopen echt teveel pijn in mijn voeten had om nog meer te lopen anders was ik echt afgestapt.

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:57

Sri Lanka is schitterend. Het is alweer 8 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Hoe ga je daar rondreizen? Wij hadden een taxi gehuurd voor een dag of 10. ideaal. Het gebied waar de burger oorlog gaande is, kom je als buitenlander niet zomaar in. Overal zijn controle posten. Ik zou je route maar iets aanpassen. Oorlogs gebieden heb je als toerist helemaal niets te zoeken.

Ben zelf ook gek op Azie. Begin deze maand was ik voor m'n werk een paar dagen in Vietnam. Daar wil ik zeker nog eens naar toe. Verder ben ik ook in Thailand, Indonesie en Maleisie geweest. Vooral Maleisisch Borneo vond ik geweldig. (Serawak en Sabah) Echt een aanrader.
Mijn volgende vakantie wordt echter voor de verandering Zuid Afrika.