Griekenlandkenners gezocht; welk eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Griekenlandkenners gezocht; welk eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:06

Hai,

dit jaar willen mijn vriend en ik waarschijnlijk naar Griekenland gaan. Maar dan naar een "onbekend" rustig eiland. Dus geen massatoerisme ed.
We zijn 2 jaar geleden naar Chios geweest en dat was heerlijk!!! Met een scooter een beetje rondtouren en zelf wat dingen bekijken en verder relaxen.

Dus heb je tips voor nog niet-ontdekte eilanden.... heel graag!

miepmiep

Re: Griekenlandkenners gezocht; welk eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:45

Ik vond Naxos onwijs mooi en erg gezellig. Er is wel toerisme, maar niet zo massaal als Kreta of Kos bijvoorbeeld.

Vanuit Naxos is een bezoekje aan Santorini erg de moeite waard! Maar daar zou ik geen hele vakantie doorbrengen.

En Corfu vond ik ook prachtig! Is wel heel anders dan de eilanden aan de andere kant, maar zeker een aanrader!

Veel plezier!

Riemke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:50

ik ben afgelopen jaar ook naar corfu geweest, ,en wij houden daar ook absoluut niet van van massatoerisme. Corfu is echt een aanrader, we zijn lekker met de scooter het hele eiland over geweest en het was geweldig!! Een mooi, groen eiland. Helaas begint het massatoerisme daar ook toe te nemen, maar ontwijken is nog mogelijk dus!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:21

Ik ben een jaar of 5 geleden op Agistri geweest. Een redelijk klein eiland waar vooral de Grieken zelf in de weekenden heen gaan. Totaal niet toeristisch. Het ligt met een boot een uur van Athene af.
Er is niet superveel te beleven. Een strand uiteraard
Verder kan je een scootertje huren en in 2 uurtjes tijd ben je het eiland echt wel rond.
Je kunt van daaruit wel met een boot naar Aegina, een iets groter eiland en daar zijn wel van die Akropolis achtige dingen te zien.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:12

Tnx voor de reacties!!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:14

Zelfs op kreta zijn rustige dorpjes hoor

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:20

Ja dat snap ik ook wel, maar dat eiland vind ik al veel te toeristisch. Het is gewoon helemaal gericht op het toerisme. Zit je in zo'n leuk dorpje komt daar 3x in de week een massa aan toeringcars langs voor de eilandexcursie.....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:29

Wij zijn op Lesbos geweest, ook heerlijk rustig waar wij zaten. Je kon ook naar een dorpje verderop met een pleintje als je toch een beetje sfeer wilde, maar heerlijk die rust bij het strand en rond het hotel Lovers

Reem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:16

Scum schreef:
Ik ben een jaar of 5 geleden op Agistri geweest. Een redelijk klein eiland waar vooral de Grieken zelf in de weekenden heen gaan. Totaal niet toeristisch. Het ligt met een boot een uur van Athene af.
Er is niet superveel te beleven. Een strand uiteraard Haha!
Verder kan je een scootertje huren en in 2 uurtjes tijd ben je het eiland echt wel rond.
Je kunt van daaruit wel met een boot naar Aegina, een iets groter eiland en daar zijn wel van die Akropolis achtige dingen te zien.

Wat grappig dat jij op Agistri bent geweest! Ik heb nog nooit iemand gesproken die dat prachtige eilandje kende.
Ik ben er meerdere malen geweest, omdat mijn tante daar een hotel heeft (www.agistriclub.com).

Agistri is echt een aanrader als ik lees wat je wensen zijn.

Agistri vanaf de boot
Afbeelding

Scala, één van de dorpjes op Agistri
Afbeelding

Jaa, op dit strandje kan je komen *heaven*
Afbeelding

Zonsopkomst achter Aegina
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:03

Mooie foto's. Dat strandje wat je daar laat zien was toen wel het naaktstrand Haha!.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:52

Nu nog steeds Haha! Toch ga ik er altijd heen, het is té mooi en naakte mensen heb ik er nog nooit gezien. Maar je hebt wel gelijk Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:12

Er was ook ergens een bakkerijtje met heerlijke chocoladebroodjes. En de local dump... is die er ook nog? Haha!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:31

De local dump is er nog ja Haha! Blijft apart, ben je aan het wandelen, heb je de kans dat je opeens de verkeerde weg inslaat die uitkomt op de vuilstort Vork

Welk hotel/dorp verbleef je?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:02

Die dump dat was wel apart. Met z'n tweeen op een brommertje, en gewoon het eiland rondrijden. Veel zandweggetjes. Tot we opeens een verharde weg vonden, die steeds meer bergop ging. En aan het einde van de weg... Tadaaa Haha!

Pff, ik weet niet meer precies welk dorp (het is ook al jaren geleden). Waar je met de boot aankwam, daar ging je dan meteen links op de weg in. En dan was het niet superver meer. 1 km ofzo?
Was een soort appartementencomplex van een Engelsman. En je keek precies naar Aegina vanuit het raam.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:37

Dan zat je in het hotel van mn tante en d'r vriend Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:35

Ik ben net terug van een vakantie naar Skopelos. Ook een niet zo bekend eiland, je kunt er ook niet rechtstreeks met het vliegtuig komen maar vliegt op Skiathos en gaat dan met een Flying Dolphin naar Skopelos.
Je kunt dit eiland ook nog combineren met Alonissos, dat is nog minder toeristisch dan Skopelos.
Allebei mooie groene eilanden en op Skopelos heb je ook prachtige stranden. Skopelos Stad is ontzettend schattig tegen de heuvels gelegen met allemaal van die pittoreske straatjes.

Verder ben ik ook wel eens op Thassos geweest, dat was ook niet zo toeristisch.
Kefallonia is ook een optie.

Je zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor het vasteland. Pilion schijnt erg mooi te zijn en niet zo toeristisch maar daar ben ik nog nooit geweest.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:41

Mijn vader komt van Rhodos en ik ben daar dus al heel vaak geweest. Het is geen onbekend eiland, maar er zijn genoeg plekken waar je geen toerist tegen komt. Zo vinden wij vaak een privéstrand of baai mét restaurantje en alleen maar (een paar) Grieken. Echt heerlijk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:43

Bedankt voor alle reacties!!!! Die foto's zien er geweldig uit!!!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:52

ik ben naar Lesbos geweest vorig jaar mei
en ook ooit naar Kreta (maar daar weet ik niet zoveel meer van)
Lesbos is echt een heel mooi en gezellig eiland Lachen
ik heb nog wel foto's maar die staan op de andere computers

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:25

je MOET naar Lesbos. Echt geweldig <3.
Ik zat in Molyvos, ik zal zo even wat foto's oploaden.
ik ben ook naar Chios geweest, maar Lesbos sprak mij meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:28

Ik ben helemaal weg van Corfu.. ben er nu al 4 keer heen geweest, in Kusadasi... wat een heerlijk eiland is dat toch! De plaats is ook vrij centraal, met veel leuke dorpjes er om heen. Als je een scooter huurt, kom je echt op de mooiste strandjes en plekjes! Ik ga zeker weer een keer terug!

Ben sowieso gek van griekeland, dat scheelt Clown

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:36

Genee schreef:
je MOET naar Lesbos. Echt geweldig <3.
Ik zat in Molyvos, ik zal zo even wat foto's oploaden.
ik ben ook naar Chios geweest, maar Lesbos sprak mij meer aan.
daar ben ik ook geweest Lachen naja langsgeweest, we hadden een autootje daar Lachen, ik zat in een dorpje dat Vatera heette en ik sprak al die plaatsen in het begin verkeerd uit..
en Ouzo is lekker Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:27

ShannaY schreef:
Ik ben helemaal weg van Corfu.. ben er nu al 4 keer heen geweest, in Kusadasi...

Kusadasi ligt toch in Turkije?? Ik ben het op Corfu iig niet tegengekomen.
Corfu vind ik trouwens weer erg toeristisch (en ik zat nog niet eens aan de toeristische kant)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 00:33

Neeeee Ouzo is echt vies haha. We hadden het gekocht, maar het is niet te drinken Het staat nu als souvenir in de kast Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:17

Fitzroy schreef:
ShannaY schreef:
Ik ben helemaal weg van Corfu.. ben er nu al 4 keer heen geweest, in Kusadasi...

Kusadasi ligt toch in Turkije?? Ik ben het op Corfu iig niet tegengekomen.
Corfu vind ik trouwens weer erg toeristisch (en ik zat nog niet eens aan de toeristische kant)

Sorry, even in de war.. wij gaan altijd naar Acharavi.. totaal niet toeristisch.. althans niet toen wij altijd gingen.. ik ben namelijk echt anti toerisme.. heb een hekel om op elke hoek van de straat Frikandel van Nel, of patat van bart te zien!

Toen wij op Samos waren zijn we met de boot naar Kusadasi gegaan! Daarom was ik even in de war.