Mijn weekje berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Mijn weekje berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 21:09

Ik ben op "werk" week geweest met school.
Ik ben maandag opgestapt en heb 6,5 uur in de intercity gezeten en toen was ik er eindelijk. We hebben daar best veel gedaan. dinsdag zijn we in de TV-toren geweest en hebben we in een heel groot winkelcentrum gelopen daar waren wij meiden wel ff zoet mee woensdag zijn we in een filmpretpark geweest, wa wel grappig maar meer voor kleine kinderen. donderdag zijn we naar een concentratie kamp geweest in zachsenhausen was erg indrukwekkend, gewoon het idee alleen al dat al die mensen daar ook hebben gelopen enzo. Vrijdag gingen we weer naar huis, gelukkig want in dat hotel waar we zaten was erg vies, het eten was raar dus de hele week uit eten geweest. De douche was vies en er was geen warm water, gelukkig konden we douchen bij de lerares waar wel alles schoon was oojah Het toilet was ook niet al te fris...

Hier dan mijn foto's van Berlijn:

eerst het saaie hotelkamertje opgefleurt met nederlandse vlaggetjes:
Afbeelding

In die rechter toren(TV-toren, 365 M hoog) daar ben ik in geweest
Binnen 4 seconden was je boven in die toren en een uitzicht dat je had....
Afbeelding

Uitzicht toren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog in een film pretpark geweest, was wel een beetje saai. Het was meer iets voor kleine kinderen
Kingkong
Afbeelding

Stuntshow in het filmpark

Man in brand
Afbeelding

in dat soort auto's reden ze
Afbeelding

Ben ook nog in een super groot en duur warenhuis geweest ff een foto van de lekkere dure merken, mocht eigelijk geen foto's maken

Afbeelding

Heb de laatste dag Nog een oud concentratie kapm in zachsenhausen bezocht, was er intresant

Hier ligt as in van de mensen die daar toen waren, familie leden hadden daar stenen op gelegt de betekenis weet ik niet precies.
Afbeelding

Gaskamers
Afbeelding

snij tafel waar de joden van hun tanden e.d werden ontdaan enzo.
Afbeelding

Hier werden de lichamen van de joden in opgebergt
Afbeelding

Ook weer iets waar ik de betekenis niet van weet maar het had iets te maken met samenwerking tussen luxemburg en wat andere landen.

Afbeelding

Hier werden mensen doodgeschoten, 100 nederlandse verzet strijders zijn hier doodgeschoten (foto zoals het nu is)
Afbeelding
zoals het vroeger was, daar achter zie je de gaskamers
Afbeelding

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:47

Indrukwekkend zeg die foto's. Krijg er spontaan de rillingen van, brr...

Jammer van dat smerige hotel. Maargoed, het schoolbudget hé

_Jolien_

Re: Mijn weekje berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:42

Ik ben een paar jaar geleden ook in berlijn geweest. Vond het een leuke stad.

Naar dat concentratiekamp ben ik niet geweest, maar het ziet er indrukwekkend uit.

Die stenen leggen Joden ook op graven, dit ter nagedachtenis aan mensen. Wij nemen bloemen mee en zij leggen steentjes (ik weet niet of je de film Schindlers list gezien hebt, maar op het eind leggen de joden op het graf van meneer Schindler ook stenen)