Nou ik ben echt net een paar uurtjes thuis na een lange reis. Hier een kleine selectie van de ruim 275 vakantiefoto's.
Ik ben voor 14 dagen in San José geweest met mijn ouders en zus. We verbleven bij de Staybridge suites; me pa die was daar al een aantal keer geweest (voor werk) en vond het een goed en gezellig hotel (en dat was het ook).
Voor die veertien dagen hadden we een Jeep Commander tot onze beschikking

Een enorme auto, die Jeep, maar vergeleken met de andere auto's uit die omgeving was het maar een kleintje

De eerste twee dagen zijn we naar de malls en outlets shops geweest; maar wonder boven wonder hebben we toen niks gekocht !
Alleen toen we eenmaal begonnen met shoppen, konden we niet meer stoppen (mijn zus en ik dan, ja ware shop-a-holics!).
We zijn naar San Francisco, Santa Cruz, Monterey, Saratoga, Sausolito en Cupertino geweest (en nog wat plaatsjes).
In Saratoga heb ik in de heuvels/bergen met mijn pa een trailride gemaakt met de paarden. Was erg leuk en het uitzicht was super, maar ik had mijn fototoestel niet meegenomen

In San Francisco hebben we natuurlijk ook de Golden Gate Bridge bekeken en foto's gemaakt.
Naar het strand zijn we ook een aantal keer geweest (Half Moon bay en Monterey), maar door de wind was het te koud om te zonnen.
Monterey:
Half Moon Bay:
We zijn ook naar de Redwood Forest geweest (met van die hele grote bomen

Het Winchester House is een mooi, maar vreemd huis en het is ook een historisch landgoed. Het was bezit van Sarah Winchester, die het huis na de dood van haar man en dochter, kocht en verbouwde.
Gedurende 38 jaar is er non-stop aan gebouwd, tot ze overleed in 1940 (geloof ik). Het verhaal achter Sarah en het huis kun je vast op internet vinden. Een paar foto's:
Een trap die tot het plafond leidt
Een van de vele prachtige versierde ramen in het huis
Hier zie je de vreemde indeling vanuit boven
En de Mystery Spot...
ja...dat was nog vreemder dan het Winchester huis.
Op de site van de Mystery Spot staan betere foto's en achtergrondinfo (www.mysteryspot.com). Het was moeilijk om zelf foto's te maken, omdat je zelf moeite had met 'normaal' blijven staan en je niet wist wat nou echt recht was. Ik heb maar één goede foto, niet op het huis op de achtergrond letten, want dat is de illusie die het gevoel versterkt. Die man was onze gids en nee....hij was niet zo lenig buiten de Mystery Spot...
Je kunt het geloven of niet, maar het was echt een rare belevenis.
Nou ik heb nog veel meer foto's, maar die zijn niet erg interessant