Jazekers! Hier ook ervaring!
Nadat ik de havo klaar had ben ik een jaar naar Chichester (Engeland) geweest. (Ik was toen 17) Ik heb hier op een College wat vakken gevolgd, en fatsoenlijk engels geleerd. Dit was een soort van middelbare school, maar met hele andere vakken dan dat ze in Nederland hebben. De vakken die ik heb gevolgd waren op VWO niveau, maar ze hebben ook hele andere en ook meer practische dingen. Ik dacht (maar weet niet zeker) dat ze ook dingen in de richting van toerisme hebben. Ik vond dit een onwijs gave ervaring. Hier heb ik ook voor het eerst op eigen benen gestaan, en dat was best spannend toen, maar ook wel heel leuk! Het eerste half jaar heb ik in een aantal verschillende gastgezinnen gewoond en later in een studentenhuis. De gastgezinnen waren wel leuk, maar dit moet je wel liggen. Ze gezinnen waar ik heb gewoond hadden beide onopgevoedde kinderen in de puberleeftijd wat mij dus absoluut niet lag. Daarom ben ik daarna in een studentenhuis gaan wonen. Dit was erg gezellig en woonde daar ook samen met klasgenootjes dus daar had ik toen ook meer contact mee. Het college waar ik toen was heeft verder niks met paarden of dieren ofzo, maar ze werken samen met een college wat dat wel heeft. Hier ben ik een paar keer geweest, maar ik weet daar verder niks vanaf.
Ik heb deze hele onderneming gedaan via een bedrijfje in Nederland wat contacten had met dit college. Ik weet zo de naam niet meer, maar als je interesse hebt moet je me maar ff pb-en.