Jaartje naar buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Jaartje naar buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:35

Ik Zou graag mensen hun ervaringen willen weten van ''Een jaartje er tussen uit'' Het lijkt me een geweldige ervaring. Gewoon even weg. Wil wel werken, en zeker niet rond zwerven ofzo. Mijn moeder staat volledig achter me. Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk, Ik wil het doen nadat ik Gt afgemaakt heb. dus over 2 jaar, dan ben ik 16, Ik wil gewoon weg. Van alles even. En je leert er ontzettend veel van. Ik wil liefst op rance gaan werken.

Dus graag jullie ervaringen, negatief en positief natuurlijk

Liefs, Karolien

tomcat701

Re: Jaartje naar buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:41

Oh ja doen!
Onwijze gafe ervaring.....heel goed voor alles.
Toevallig maakte ik net de overgang van pony naar paard en had ik dus op dat moment geen paarden/pony,s. Dat maakte het wel een stuk makkeljiker.

Maar zeker doen....zorg dan ook dat je niet te hard moet werken die tijd, op een rach moet je vaak heel hard werken.
Succes ermee!!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:43

Jaa precies, maar ik wil alles wel goed afspreken. en niet dat ik alleen maar keihard moet werken, Maar ook gewoon mag rijden etc.

Ik heb wel paarden, maar die zet ik dan een jaar op rust. En me zus zal mijn 2 paarden dan af en toe trainen.Tuurlijk zal ik alles missen wat ik nu heb. Nu heb ik iets om me aan vast te houden. Maar ik wil gewoon verder, Alles voelt hier zo vast. Zo gewoon, En mijn paardjes ga ik er zeker niet voor verkopen.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:49

Gewoon doen! Je leeft maar 1 keer..
En als het niet bevalt kan je altijd terug komen toch!

Waarom niet lekker naar australie of peru of chilli!
Ik ben zelf voor 9 maanden in Costa Rica geweest ook heel gaaf...

Als je ouder bent, en je werkt, vaste vrien, huur dan ga je toch niet meer zo snel weg....
Gewoon doen!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:51

Ja precies, maar Daarna ga ik een opleiding doen met reizen. dus huisje boompje beesje zit er voorlopig denk ik toch niet in

stamptrutjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:54

ik heb toen ik 15 was een jaartje in Canada gezeten (highschool gedaan) hele leuke ervaring geweest een jaartje buitenland is heel goed ook voor jezelf je komt jezelf tegen en leert er een heleboel van!

Ik doe trouwens nu de opleiding toerisme, donderdag ga ik voor 5 maanden naar spanje (stage) en in de winterperiode nog een keer 5 maanden naar het buitenland en dan ben ik klaar

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:58

@ stamptrutjeh ; Wat houd die opleiding dan precies in?

stamptrutjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:30

zelfstandige medewerker toeristische informatie en reizen (MTRO), opleiding is gewoon mbo niveau. met deze opleiding kun je vb reisbureaumedewerkster, reisleider / hostess, receptionist etc.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 16:21

Oke, Lijkt me niet echt iets voor mij, Verder nog mensen met ervaring?

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:04

Jazekers! Hier ook ervaring!

Nadat ik de havo klaar had ben ik een jaar naar Chichester (Engeland) geweest. (Ik was toen 17) Ik heb hier op een College wat vakken gevolgd, en fatsoenlijk engels geleerd. Dit was een soort van middelbare school, maar met hele andere vakken dan dat ze in Nederland hebben. De vakken die ik heb gevolgd waren op VWO niveau, maar ze hebben ook hele andere en ook meer practische dingen. Ik dacht (maar weet niet zeker) dat ze ook dingen in de richting van toerisme hebben. Ik vond dit een onwijs gave ervaring. Hier heb ik ook voor het eerst op eigen benen gestaan, en dat was best spannend toen, maar ook wel heel leuk! Het eerste half jaar heb ik in een aantal verschillende gastgezinnen gewoond en later in een studentenhuis. De gastgezinnen waren wel leuk, maar dit moet je wel liggen. Ze gezinnen waar ik heb gewoond hadden beide onopgevoedde kinderen in de puberleeftijd wat mij dus absoluut niet lag. Daarom ben ik daarna in een studentenhuis gaan wonen. Dit was erg gezellig en woonde daar ook samen met klasgenootjes dus daar had ik toen ook meer contact mee. Het college waar ik toen was heeft verder niks met paarden of dieren ofzo, maar ze werken samen met een college wat dat wel heeft. Hier ben ik een paar keer geweest, maar ik weet daar verder niks vanaf.

Ik heb deze hele onderneming gedaan via een bedrijfje in Nederland wat contacten had met dit college. Ik weet zo de naam niet meer, maar als je interesse hebt moet je me maar ff pb-en.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 17:24

Oke, Maar engeland is mij zowiezo te koud, Maar zo'n school lijkt me wel een vet leuke ervaring