Op vakantie om met he kont aan t strand te liggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Op vakantie om met he kont aan t strand te liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 13:08

Heel veel mensen die dat zo doen... Ik kan het niet begrijpen. Met mn kont aan het strand liggen kan ik NL ook, daar ga ik niet weet ik veel hoeveel geld voor uitgeven voor een vlucht en hotel e.d.
Wie gaan er op vakantie om wat van het land te zien? Historie en cultuur snuiven, wandelen, fietsen, varen, touren met de auto, etc etc etc lekker actief! (nu moet ik wel zeggen da ik gezien mijn beestenboel zelden op vakantie ga, maar ALS we dan gaan is het ook wel actief)

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:11

Ik ga ook voor de actie hoor! Ben twee jaar geleden in Jordanie geweest. Onder andere een trektocht te paard gedaan door de Wadi Rum (woestijn dus). Super gaaf! Ook een dag naar het strand geweest, niet om te liggen maar om te snorkelen. Prachtig die vissen.

Vorig jaar een wandeltrektocht (deze keer zelf lopen...) door Zuid Tjechie gedaan. Gaaf gaaf gaaf!

En ben nu net terug uit Thailand, heb daar 3 weken olifant gereden (soort ponykamp maar dan met olifanten).

Dus eh, nee, op het strand liggen tijdens mijn vakantie vind ik zonde van mijn geld... Maar ieder zijn ding natuurlijk!

Colt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:13

Wij doen altijd een combinatie.
En dingen bekijken en lekker naar het strand. Tuurlijk kan je ook naar Scheveningen ofzo, maar daar is het water laaaaang niet zo helder en lang niet zo lekker warm!

Dit jaar gaan we vanalles doen; we vliegen naar Luxor (egypte), dan gaan we 4 dagen met een bootje over de Nijl naar verschillende plaatsen alles bekijken. Dan gaan we met de nacht trein naar Cairo, waar we ook vanalles gaan doen, oa egyptisch museum. De 2e dag in Cairo gaan we naar de piramides. Daarna gaan we nog heerlijk een weekje relaxen aan het strand en in ons all inclusive hotel in El Gounda.

Best actief toch?

Vorig jaar in Turkijke hebben we ook twee keer n excursie gedaan. Vorig jaar op Rhodos hebben we zelf een heuse jungle tour gedaan
Dat jaar ervoor hebben we oa. paardgereden in de bergen op Kreta en hebben ook nog andere excursies gedaan. Zo kan ik nog wel ff doorgaan haha

Dus nee, wij liggen niet alleen aan het strand, willen ook wat zien van het land! Anders kan je idd toch beter naar het Nlse strand gaan

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:45

wij gaan indd ook voor beide
We gaan altijd wel wat van de omgeving bekijken
In NL kan je ook aan het strand liggen, mee eens
Maar in Spanje en Frankrijk is het strand veel fijner...in NL is het snel benauwd, daar minder snel

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:24

Ik ga in eerste instantie op vakantie om wat van een land te zien. Ik ben veel te rusteloos om dagen aan het strand te liggen... Vind er niks aan.
Meestal doe ik dat tussendoor wel 1 dagje, om wat uit te rusten, maar meer niet. Plaatsen als Salou en Lloret zeggen mij dan ook helemaal niets...

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:18

Bwah, tot nu toe zijn mijn vakanties ook altijd heel actief geweest, maar nu lijkt het me heerlijk om eens een paar dagen languit op een strand te liggen niksen. Ik draai nu een paar jaar mee op de arbeidsmarkt en ben pompaf, dus een luilekkervakantie zou zeer welkom zijn.

Droomster

Re: Op vakantie om met he kont aan t strand te liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:17

Tja, je moet er maar van houden.

Ik ben pas 2 keer op vakantie geweest, 1e keer op m'n 9e/10e naar Gran Canaria met mijn ouders. Toen gingen we gewoon zwemmen bij ons huisje daar, een paar keer naar het strand (was echt wel een eindje uit de buurt), naar een dierenpark, naar het winkelcentrum en nog een paar dingetjes. En we deden dus aardig wat.

De 2e keer met m'n toenmalige beste vriendin en haar ouders (op m'n 12e). Toen bleven we dus 10 dagen of misschien wel 14. En we hadden een hotel naast het strand. En dan elke dag naar het strand he Je wilt niet weten hoe vervelend dat is. We zijn wel 1 keer naar een Aquapark geweest & een keer naar Barcelona. Maar voor de rest niks.

Nu ik wat ouder ben, zie ik het best wel zitten om een paar dagen lekker op het strand te liggen. Maar dan ook zeker wat dingen te gaan doen daar.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:21

ben vorig jaar naar Salou geweest, lekker niks doen met een vriendin.
maar k miste dat actieve wel hoor, mja, het geld he.. ging op aan uitgaan
ik ga dit jaar met me ouers naar kreta, gaan we ook dingen bezoeken, maar zeker ook aanhet strand ligen

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:41

Ik kan niet niets doen hoor.
Wij gaan altijd naar Oostenrijk, al mijn hele leven, en we gaan elke schoolvakantie. Hebben daar een caravan aan een bos en groot meer. Is echt een tweede thuis, en dan ben je al snel geneigd hetzelfde te doen als thuis.
Maar toch doen we veel, ik kan er niet tegen om een week, laat staan in de zomer drie weken, dag in dag uit in de zon te liggen. Vorige week waren we er, en zijn elke dag wel iets wezen doen. Wandelen in de bergen, fietsen, mountainbiken, naar plaatsjes in de buurt, en een dag weg naar een plaats verder weg. In de zomer zoeken we ook altijd dingen om te doen.

Gewoon een combinatie.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:16

Juud87 schreef:
ben vorig jaar naar Salou geweest, lekker niks doen met een vriendin.
maar k miste dat actieve wel hoor, mja, het geld he.. ging op aan uitgaan
ik ga dit jaar met me ouers naar kreta, gaan we ook dingen bezoeken, maar zeker ook aanhet strand ligen

ok, ik zal wel ouderwets zijn, maar uitgaan en zuipen kan je in NL toch ook? daarvoor hoef je toch niet naar Salou?

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:58

Ik vind het altijd gezellig om naar een plaats in het buitenland te gaan waar je lekker aan het strand zit en mooi weer hebt, bv. Spanje. Overdag lig je aan het zwembad, want dan is het wel te warm om wat te doen en 's avonds ga je naar de boulevard, lekker wandelen en winkeltjes bekijken, gezellig wat eten en drinken enz.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:50

Ik ben eigelijk bijna alleen nog ma met mn ouders op vakantie geweest. Mijn ouders huren altijd een auto en we combineren dagjes strand liggen met actieve dingen doen zoals musea, oude gebouwen, steden etc.
Mijn vader kan er ook niet tegen om 2 week op het zelfde strand te liggen, dus elke ochend zit hij voor de kaart om weer een ander strandje te vinden wat niet te touristisch is en waar je nog echt van de natuur kan genieten, en ik moet zeggen het is hem de afgelopen 19 jaar goed gelukt

Ik ga dit jaar voor het laatst met mn ouders op vakantie 2 week naar Chaldikiki, griekenland. We zitten in een niet super touristisch gebied als je het vergelijkt met kreta etc, en dat vind ik wel fijn, als ik op vakantie ga wil ik ook van mn rust genieten

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:59

Ik ga ook echt niet om aan het strand te liggen, heb veel te veel onrust in me, word gek als ik de hele dag niks doe
Geef mij maar een wat actievere vakantie waarin je tenminste nog iets van het land ziet

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:57

Ik kan ook echt niet stilzitten op vakantie. Als ik een rustige vakantie wil dan ga ik meestal duiken dan ben je voor je gevoel toch bezig terwijl je het grootste gedeelte van de dag op je reet op een boot zit.
Maar meestal gaan we gewoon een beetje rondtrekken om van alles te zien. Dit jaar gaan we 3 weken naar Italië en daarvoor heb ik al van alles uitgezocht wat ik echt wil zien. (lees: 10 A4'tjes volgetypt. )

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 11:02

Ik ben eens met een vriendin op vakantie geweest die alleen maar aan strandvakanties doet. Zij lag de hele dag op het strand (gaap...) en ik ging duiken. En dan s avonds samen gezellig eten en op een terrasje zitten. Was een prima combi!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:27

Ik zou echt niet de hele dag niets kunnen doen. Ik ga dit jaar op vakantie met mijn vriend, en wij zijn echt wel van plan om veel van het land te zien! Lekker wandelen, fietsen etc. Tuurlijk zal er ook een dagje niets doen tussen zitten, maar toch echt niet de hele vakantie.

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:31

afgelopen meivakantie zijn wij naar Florida geweest, en natuurlijk hebben wij niet niks gedaan. We hebben allerlei attractieparken bezocht, we zijn met een airboat over de everglades gegaan, dat is een moeras, en daar heb je allemaal alligators enzo, en we hebben met dolfijnen gezwommen (absolute hoogtepunt van de vakantie). Alleen de eerste dag hebben we aan het zwembad gelegen, een beetje plannen wat we wanneer zouden doen en bijkomen van de reis (en jetlag).

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:49

De hele tijd maar een beetje op het strand liggen vind ik ook niks aan...
Ik wil wel wat van het land zien. Cultuur, stadjes en ook wat actieve dingen.
Ik ben afgelopen zomer naar Thailand geweest en daar hebben we eerst 2 weken heel veel gedaan, en daarna nog een weekje niksen op een tropisch eilandje, en dat was best leuk, maar dat ging me ook al vrij snel vervelen.
Dingen als Salou en die supertoeristische turkse badplaatsen enzo vind ik al helemaal verschrikkelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 06:29

Tja, ieder het zijne.

Wij vinden het heerlijk om 1 of 2 weken helemaal niets te doen als je de rest van het jaar continu loopt te haasten/stressen en noem maar op.

Afgezien van het weer dat in Nl. natuurlijk absoluut niet betrouwbaar is, is het ook het andere land waar je bent inclusief een andere taal/eten enz enz.
Wij gaan dan ook nooit naar de afgezaagde toeristische bestemmingen maar proberen altijd iets te zoeken waar niet heel Nl. al naar toe gaat.
Heerlijk om 's avonds buiten uit eten te gaan en vervolgens nog door pittoreske plaatsjes te lopen.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:32

Dat vind ik al een ander verhaal Fitzroy. Ik dat wat anders dan mensen die op zoek gaan naar NL in het buitenland en de hele vakantie aan een broodje kroket zitten en nederlands praten.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:52

wij doen het ook in combinatie, maar we liggen toch wel het meest op onze kont Maar we gaan ook niet naar die plaatsen waar heel nederland komt, de kans dat je iemand tegen komt die je kent is dan erg groot...en dat willen wij niej

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:02

Wij zin vorig jaar naar Mallorca geweest en waren echt van plan om ook veel dingen te gaan bekijken, scootertje huren dat soort dingen. Maar mijn vriend is eigenlijk de hele vakantie ziek geweest en we heben dus niks gedaan, alleen wat dingen in de buurt en we zijn een dagje naar de hoofdstad geweest.
Dit jaar gaan we weer en ik wil nu wel wat meer dingen gaan bekijken, maar ik ga ook vooral om lekker vakantie te vieren en daar hoor lekker met mijn kont in het zand van het strand of bij het zwembad ook heerlijk. Beetje soezen in de zon. Nu kan ik heel erg goed over de warmte en kan verbrand ik haast niet.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:56

Ik hou zoiezo niet van het strand en de warmte(behalve te paard natuurlijk) en ik zou al helemaal geen vakantie willen waar je heel de dag op het strand moet liggen.
Als ik naar het buitenland ga wil ik wel wat van het land zien en daar wat te doen hebben, liefst een land met lekker eten

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:17

Wij gaan ook voor beide.
In augustus gaan we naar kroatie. We gaan ongeveer 2-3 weken met een camper de kustlijn bekijken, we willen in die tijd de hele kustlijn gezien hebben, en een deel van het binnenland.
Als we op een mooi plekje zijn, blijven we een paar dagen. Dus we liggen dan vast ook wel een paar dagen lekker aan een strandje. Maar zullen ook een hoop gaan zien.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:48

Ik doe altijd een combi van alle twee, om de dag een excursie... De afgelopen twee vakanties hebben we eigenlijk niets gedaan. De eerste keer zaten we in Egypte met 35 graden toen het hier 3 graden was. We waren er alleen effe lekker tussen uit, effe helemaal van elkaar genieten na een zeer moeilijke periode. De omgeving is anders je bent onder andere mensen, en ja dat kan in NL ook maar wij zijn echte zon mensen dus dat moest toch echt int buitenland. We hebben er toen expres voor gekozen om geen excursies te dien. Het plaatsje waar wij zaten bood ook niet echt boeiende excursies. Zijn heel de week in de watten gelegd en hebben heel de dag door gegeten en natuurlijk lekker van elkaar genoten hihi.

Ben net twee weken terug uit Alanya. Daar zouden we dus wel excursies gaan doen. Jammer genoeg begonnen alle excursies (alles wat met water te maken had) pas in mei. en wij gingen 2 mei alweer terug. Daar ging ons mooie plan. We wilde gaan raften, met een boottoch mee, naar een aquapark, maar dat moet dan maar wachtn tot eind vant jaar of zo. We zijn wel twee keer het centrum in geweest. Was ook erg leuk.

Het is bij ons iig de bedoeling om om de dag een excursie te plannen en de andere dag lekker bij het strand of het zwembad te hangen!