Pinnen in Tjechie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sofionna

Pinnen in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 19:16

11 mei ga ik met uitwisseling naar Tjechie
Nou hebben ze in Tjechie geen euro, maar kronen.
Dus de school wisselt voor iedereen om (is voordeliger ofzo).
Maar we moeten 25,- OF 50,- meenemen.
25,- lijkt mij te weinig, maar 50,- is misschien teveel en dan zit in dalijk met die kronen..

Dus wil ik door school 25,- laten wisselen en een pinpas meenemen. Maar ik weet niet of je in Tjechie bij veel winkels kan pinnen en of dat makkelijk en veilig is enzo..
Iemand ervaring?

Heb het ook al aan mijn partner gevraagd, maar ze mailt niet terug..

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:11

Je kunt lang niet overal pinnen. Wij zijn gewoon zonder Kronen naar Tsjechie gegaan. Tot aan de grens kun je gewoon Euro's gebruiken. Zodra we ingecheckt hadden zijn we naar een stad 10 km verderop gereden (Decin). Daar kon je gewoon pinnen.

Het is wel lastiger dat jij via school (dus ws met de bus) gaat. Dan kun je niet zomaar ergens heen rijden.

Informeer even waar je precies heen gaat. In een grotere plaats kun je meestal wel pinnen, maar dan moet het ook echt een tamelijk grote plaats zijn.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:33

gewoon pinnen, toen wij met school naar tsjechie waren geweest waarschuwden de leraren ook dat de kosten voor het pinnen enorm hoog zouden zijn, daarom hadden wij met z'n 3en vooraf geld overgemaakt naar de rekening van een van ons en daar alle geld in een keer gepint. de kosten vielen achteraf erg mee.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:05

Wij zijn vorig jaar in tsjechie geweest (Pisecna, nabij Zamberk, Zampach, net onder dat puntje van polen, bij het Adelaars gebergte) en je kan idd niet bij alle winkels pinnen, maar er zijn genoeg automaten waar je geld op kan nemen. Het geld wat je over houdt kan je in NL gewoon weer inwisselen trouwens. Hoe lang ga je? Want Tsjechie is in verhouding reuze goedkoop, zeker kleding en eten (als voorbeeld, we hebben daar met 7 personen gegeten, 3 gangen + drinken, geen flut restaurantje, maar echt goed. We waren omgerekend in totaal 70 euro kwijt....)

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:08

Je kunt daar gewoon pinnen. Je kunt ook Kronen halen bij het GWK en dan een 'terugruil garantie' sluiten. Dat kost 2 of 3 euro. Je kunt dan de Kronen die je overhebt na de vakantie tegen de aankoop koers terugruilen naar euros.

Meryl_S

Re: Pinnen in Tjechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:10

Dit vind ik wel handig om te weten, ga in de zomer ook naar Tsjechië.

Sofionna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:55

Bedankt allemaal
Ik neem toch maar 50 euro mee.. M'n partner zei dat dat beter was om te doen.
Ik heb trouwens ook gehoord dat je muntgeld niet terug kunt ruilen in euro's.

Ik ga morgenochtend al