Weekeindje Brussel, iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vinka

Weekeindje Brussel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 13:25

Binnenkort wil ik met mijn vriend een weekeindje naar Brussel. Heeft iemand tips hiervoor? Wat is leuk om te gaan bekijken of te doen? En welke hotels zijn aan te raden?

klaziena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:24

hai,
ben daar een aantal jaar geleden ook met me vriend geweest
Had via weekendjeweg.nl het marriot hotel geboekt, was super
en lag ook lekker centraal!
Succes

Vinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 16:30

Heb je ook tips wat we daar kunnen gaan doen? Ben al op internet aan het zoeken maar ik vind voornamelijk hotels.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:34

Ja je hebt een hele lange boulevard met hele mooie winkels.. Mijn moeder winkelt daar altijd, echt heeel mooi!!! ben alleen de naam kwijt. maar als je vraagt waar de dure winkels zijn weten ze wel wat je bedoelt.
Verder zou ik in de jode buurt gaan eten.. Heeeeeel lekker eten!!
En het is echt geweldig om die cultuur te zien daar, alleen geen goud dragen want dan wordt je beroofd, maar echt leuk om daar heen te gaan op vrijdagavond is het leukst

Vinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 16:49

Bedankt! Wij willen vrijdagochtend vertrekken en maandag weer terug gaan.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:51

Oke dan kan je vrijdag avond daar waarschijnlijk eten!!
Veel plezier samen!!

Sneeuwelfje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:59

Ik kan je de Kunstberg aanraden, en iets verder heb je het Egmontpaleis met een parkje in de buurt. Verder heb je de Marollenbuurt, waar het ook wel leuk is om door te slenteren, en het Vosssenplein, waar regelmatig markt wordt gehouden en je nog eens snuisterijen op de kop kan tikken. Als café eventueel het Goudblommeke van Papier (in de Cellebroersstraat), het oudste café van Brussel

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:01

Zaterdag 13 mei is daar s'avonds een optreden van the Dresden Dolls. Mocht je die kennen, ze geven een geweldig mooie show en zijn echt de meoite waard. Mijn vriend en ik gaan er ook heen...

Vinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 22:02

Bedankt voor de tips! Hier kan ik wat mee.
Wij gaan een weekje later Nickeltje dus dat kunnen we dan niet zien.

Nevermind85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:39

maximiliaan schreef:
Ja je hebt een hele lange boulevard met hele mooie winkels.. Mijn moeder winkelt daar altijd, echt heeel mooi!!! ben alleen de naam kwijt. maar als je vraagt waar de dure winkels zijn weten ze wel wat je bedoelt.
Verder zou ik in de jode buurt gaan eten.. Heeeeeel lekker eten!!
En het is echt geweldig om die cultuur te zien daar, alleen geen goud dragen want dan wordt je beroofd, maar echt leuk om daar heen te gaan op vrijdagavond is het leukst

De Avenue Louise zal je waarschijnlijk bedoelen?
Vergeet niet Manneken Pis te bezoeken. De buurt rond de beurs is leuk, maar wel opletten.

zns

Re: Weekeindje Brussel, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:57

Ik ben er vorig jaar geweest, ook met weekendje weg.
Hele leuke stad!
Je kunt er heerlijk shoppen en er is op zondags een grote markt en bioscoopje pakken is ook altijd leuk!

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:28

LZP --> BI

nicolientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:39

ik ben 2 weken geleden naar brussel geweest!
hotel beau site (63 e voor 2 personen inclusief ontbijt)
geen bijzonder hotel maar wel schoon enz
is dicht bij louizalaan, en waterloostraat? daar kan je goed winkelen! veel daar in de buurt rondgelopen oude gebouwen enz bekeken!
ook de grote markt is zeker aan te raden!

Vinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:22

We hebben inmiddels een hotel geboekt. Er zat al aardig wat vol maar ik denk dat we wel wat leuks hebben gevonden. Als het goed is in het centrum van Brussel.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:48

Ik heb absoluut tips, maar ik heb nu geen tijd, maar als ik dan later eens bij "mijn berichten" kijk ga ik eraan denken dat ik hier nog moet antwoorden Wordt vervolgd dus!

Waar is je hotel?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:22

Ok, hier een paar dingen waar ik aan denk. Ik ken Brussel niet echt super goed, maar ik werk er wel al een paar jaar, dus ik kan toch wat aanraders verzinnen.

Verplaatsingen in Brussel doe je best met de metro.

Een leuk restaurantje is de Comocomo in de Dansaertstraat (www.comocomo.be) Ik ben hier onlangs gaan lunchen en ik vond het geweldig. Iedereen zit op een barkruk aan lange tafels die allemaal met elkaar in verbinding staan en er komen constant bordjes voorbij op een soort van lopende band, en dan kan je zelf nemen wat je lekker vind. De bordjes hebben allemaal een kleur, bijv. groene bordjes zijn allemaal vegetarisch, er is een kleurtje voor vis, een kleurtje voor dingen met knoflook, een kleurtje voor dessertjes, enz. Op het einde wordt gekeken hoeveel bordjes je gegeten hebt en dat bepaalt hoeveel je moet betalen.

Als je graag kleren gaat shoppen, kan je bijv. naar de Nieuwstraat gaan, daar zijn alle grote ketens vertegenwoordigd. Als je de metro naar Place Madou neemt, ben je vlakbij de Dod (www.dod.be). Er is een Dod voor vrouwen, één voor mannen, en één met schoenen, allemaal vlak bij elkaar. Zeker de winkel met vrouwenkleding is heel groot, als je die helemaal wil doen ben je een paar uur zoet. Ze verkopen er merkkleding aan leuke prijzen, dat zijn dan overschotten van vorige seizoenen enz. Er hangen ook erg lelijke dingen in die winkel maar als je goed zoekt kan je er heel leuke spullen kopen aan heel fijne prijsjes. Wel altijd even nakijken dat er geen beschadigingen aan zijn want hier en daar zitten er ook beschadigde spulletjes bij. Ze hebben trouwens ook veel merklingerie

Ok, toeristische bezienswaardigheden:

* De Grote Markt met oa het Stadhuis en omgeving natuurlijk. Dat is een erg mooie buurt (maar ook heel toeritisch). Manneke Pis (is maar stom hoor maar als je dan toch in Brussel bent ) is daar vlakbij, de Sint Hubertus galerij ook (is wel mooi, leuk om eens door te lopen), het Beenhouwersstraatje ook (kan je eventueel ook eens gaan eten, daar heb je heel veel quasi identieke restaurantjes, wel vreselijk toeristisch, zelf heb ik er nooit gegeten), de Beurs, ...

* De Sint-Michielskathedraal is ook op wandelafstand van de Grote Markt en is zeker de moeite. Werp dan ook eens een blik op het gebouw er vlak naast, het Markiesgebouw, is niks speciaal aan te zien hoor, maar daar werkte ik tot vorige week

* Als je de metro naar de Heisel neemt kan je naar het Atomium. Op de Heisel is ook een hele grote bioscoop. Mini-Europa is daar ook, ik vind dat niet zo fantastisch, maar een Poolse vriendin die hier vorig jaar was was er zeer enthousiast over.

* Muziekinstrumentenmuseum, absoluut de moeite om een paar uur rond te kijken, maar dan moet je natuurlijk wel geïnteresseerd zijn in muziekinstrumenten

* Kruidtuin

* Jubelpark

* Het Justitiepaleis. Dat staat nu wel al lang in de steigers.

Verder heb ik even een site gezocht waar nog het één en het ander opstaat, want anders zit ik hier vanavond nog te typen

http://www.brusselsinternational.be/wab ... M.TOURVILL

Veel plezier in Brussel! Het is een stad met een hele hoop mooie bezienswaardigheden. Natuurlijk zijn er ook veel minder fijne stukken Brussel. Ik werk nu sinds deze week in Anderlecht, daar bijv. blijf je beter weg als je nog iets wil weten pb je maar

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:00

Eilandje schreef:
Verplaatsingen in Brussel doe je best met de metro.

Houd er wel rekening mee dat de metro al redelijk vroeg stopt met rijden. (dacht na 23u)

Dat restaurant met de lopende band ziet er erg leuk uit daar ga ik zeker de volgende keer dat ik in Brussel ben een hapje eten.