Wat met je paard als je gaat werken in het buitenland!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Wat met je paard als je gaat werken in het buitenland!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 12:32

Hallo,

Ik zit te denken om te gaan werken in het buitenland, zo maar voor een maand of 2. Nu heb ik een jaarlang die lekker in de wei kan staat de tijd dat ik weg ben. Maar wat doen jullie allemaal met jullie paarden als jullie de keuze maken om een tijd naar het buitenland gaan?

Was ik gewoon benieuwt naar

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:32

De wei in.

TessaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:25

Zelf heb ik nu voor de 2e keer met deze situatie te maken. De vorige keer (5 maanden) heb ik mijn paardje van te voren afgebouwd (we waren net Z2 gestart) en is hij de wei ingegaan. Na veel trainen en veel wedstrijden even een paar maanden een 'sabatical'.

Nu (maandag vertrek ik weer, deze keer voor 3 maanden) heb ik iemand opgezocht die zich over de training van mijn beide paarden zal ontfermen. Het paard dat de vorige keer in de wei heeft gestaan is net weer in vorm na een vervelende blessure (4 maanden stal, 2 maanden stappen, sinds 1 maand weer fatsoenlíjk in training). De ander is net een jaar onder het zadel (mee begonnen toen ik terug kwam na mijn vorige buitenland verblijf), maar toch al 6 jaar, dus die heeft al genoeg stil gestaan in haar leven. Om ze nu alweer stil te zetten, omdat ik zelf wegga, vind ik in deze situatie niet eerlijk tegenover die dieren.

Eigenlijk is het is dus helemaal afhankelijk van de situatie!

mirijam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 11:50

Ja, dat vind ik ook wel, EN waarom ga je wek als ik dat vragen mag? Is dat voor studie, werk of voor de lol...

Annemiekbram

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:32

ik zit ook met dat probleem. Gister kreeg ik een telefoontje of ik in de zomer 6 weken (is wel wat minder maar goed) wil werken op Ameland.
Ik heb goed nagedacht en heb besloten om het toch te doen. Nou heb ik mijn vriendin gevraagd of ze mijn pony wil rijden.
alleen m'n vader is het er niet mee eens: 'die vriendin kan niet goed rijden'
Maarja..nu moeten we even kijken hoe we dit oplossen!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:34

ik zou zowiezo niet naar het buitelnad gaan, aangezien ik ook nog eens een cattery heb.

maar wat het paard betrefd, waar ze normaal staat zou ze makkelijk een half jaar onder verzorging kunnen blijven staan.
en 24/7 op een wei lopen, met schuilstallen, andere paarden, en 2 x daags verzorging en voeding.
maar ja dat geluk heeft natuurlijk niet iedereen

Arjette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:31

Ik ben van plan om in het najaar ook voor langere periode naar het buitenland te gaan. Gelukkig verzorgt mijn pa mijn paard nu ook al als ik er niet ben, en hopelijk is mijn bijrijdster nog steeds enthousiast om mijn paard te rijden in die tijd dat ik weg ben. Vind het namelijk toch wel fijn als ze wat beweging krijgen, vooral in de periode dat ze weer wat meer op stal moeten.

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:09

Toen ik 5 maand in Wenen zat, is ons paard verzorgd geworden door mijn ouders, mijn zus en de verzorgster van het paard.

Het rijden was in die tijd echt minimaal, dus voornamelijk op de wei gelopen. Nu is het zo dat we alleen nog maar buitenritten mogen maken, dus dat hebben we na die 5 maand weer lekker opgepakt. Niks aan het handje hoor!

TessaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 02:26

mirijam schreef:
Ja, dat vind ik ook wel, EN waarom ga je wek als ik dat vragen mag? Is dat voor studie, werk of voor de lol...

Dat mag je vragen hoor! Het is voor mijn studie. Ondertussen zit ik alweer enkele dagen in Toronto. Vandaag kreeg ik een berichtje van de instructrice die toezicht houdt op de jongens die mijn paarden rijden. Het gaat tot nu toe erg goed. Zulke berichtjes zijn leuk om te ontvangen!

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:02

mijn moeder zou mijn paard gaan rijden. ze heeft er 2 keer op gezeten toen ik weg was. Dat had ik stiekem ook verwacht en had dus al een back up geregeld die haar gereden heeft. Verder stond ze in volpension en kwam elke dag buiten.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:07

Toen ik in Canada ging werken (3mnd) is mijn paard het land op gegaan.
Hij was 3, net 3 maanden onder het zadel en kon dus mooi even een paar maanden buiten spelen.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:43

ik heb nog altijd de stille wens om een tijdje naar spanje te gaan en daar recreatiewerk te gaan doen... alleen heb altijd een pony gehad en ben al 3 maanden aan één gesloten weg geweest in nederland( bungalowpark) waar ik intern zat en toen heeft mn ma de zorg op zioch genomen, alleen stond mn oudje met pensioen das net wat makkelijker.
nu heb ik sinds oktober mn nieuwe paardje en heb die keuze heel bewust gemaakt, ook met het idee dus niet naar het buitenland te kunnen...
had het er laatst met mn ma over en nu gaf ze aan als het voor 3 maanden zou zijn, ze toos wel wil verzorgen, dus wie weet.... komt het er toch nog van!
alleen heb ik nu een vaste baan die ik niet wil opgeven, dan zou het te regelen moeten zijn om onbetaald verlof te krijgen... ben benieuwd!:D

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:50

Ik ging weg voor 10,5 maand en heb mijn paad verkocht. Vond het toch de beste keus, aangezien ik niemand kende die geschikt was om haar een jaar te willen verzorgen en er ook bereid voor was. Een jaar op een wei rond hobbelen wordt een paard ook niet veel beter van, dus heb ik een adresje gezocht om haar naar te verkopen. Ze heeft het nu prima daar

Idioteque

Re: Wat met je paard als je gaat werken in het buitenland!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:34

Ik wil als ik klaar ben met school (over 2 jaar)ook een jaar naar het buitenland. Ik denk dat ik haar dan wel gewoon een jaar op het land laat. Dan zoek ik natuurlijk wel een plek waar ze ondertussen goed in de gaten gehouden wordt enzo. Maar ik wil absoluut geen verzorgsters of leasers meer (hele slechte ervaringen mee, en ik wil sowieso liever niet dat anderen aan mijn paard zitten )
En verkopen wil ik al helemaal niet dus dan blijft dit als enige over. Ach met een paar vriendjes lekker op het land vermaken ze zich best hoor

ChirooHeleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:57

Ik zit nu voor 5 jaar in Engeland voor mijn studie. Mijn paard loopt lekker in de wei en krijgt een paar veulens ondertussen. Ze staat bij mijn vader dus dat is lekker makkelijk. Hij verzorgt haar en de veulens. Mijn merrie is kreupel dus er kan niet op gereden worden dus dat is verder geen probleem...