Vakantie met de auto - tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whoa

Vakantie met de auto - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:15

Heyhey!

Ik ga deze zomer met 4 vrienden op vakantie. We willen met de auto ergens heen, en het liefst in Nederland of niet te ver over de grens.
De vakantie zal niet langer dan 1 week duren.

Iemand leuke ideeen voor plaatsen??

Oja de ´wensen van de groep´
- Geen camping
- Studentenbudget
- Leuke dingen voor overdag en ´s avonds te doen (stadjes, uitgaan)

Heb zelf al een beetje zitten zoeken op het internet, maar misschien heeft iemand hier de gouden tip
Zat zelf al te denken aan Antwerpen, Maastricht of Texel, maar dat is ook weer zo afgezaagd. Zou persoonlijk wel graag naar een leuke Duitse stad willen, maar de enige stad die ik dan ken is Aken (ben er verder niet geweest).

Brainstorm er maar op los!

bontekeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:17

ik weet wel hoe je er het snelste komt als je niet moet rijden

SLAPEN

dat is mijn beste tip ik moet elke zomer 16 u in de auto zitten voor dat we op onze bestemming zijn duss
veel succes er mee

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:23

aller eerst je auto grondig inorden maken voor vertrek,

daarnaast begrijp ik echt niet wat jullie groep tegen kampings zou hebben, zeker als je met een low budjet moet gaan werken, koop een tentje huur een plaatsje op een camping en maak gewoon veel plezier, de overige tips van wat doen overdag zullen aderen wel geven.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:32

bontekeh schreef:
ik weet wel hoe je er het snelste komt als je niet moet rijden

SLAPEN

dat is mijn beste tip ik moet elke zomer 16 u in de auto zitten voor dat we op onze bestemming zijn duss
veel succes er mee

de TS wil niet ver buiten NL gaan, dus dan valt er niet veel te slapen hé

Hmmm, welke kortbijvakanties hebben wij gedaan de laatste jaren:

De Eifel - Duitsland
De Veluwe – Nederland
Keulen – Duitsland
Texel – Nederland
Normandië – Frankrijk
Luxemburg
Berlijn – Duitsland

Berlijn is een hele fijne stad, maar dat is misschien wat te ver. We zijn ook eens een paar dagen in Hannover geweest toen we terugkwamen van Polen, en dat viel super mee.

In België is er meer te beleven dan alleen Antwerpen hé Leuven (daar woon ik ), Gent, Brugge, Brussel, de Belgische kust, de Ardennen, enz.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:33

joel schreef:
aller eerst je auto grondig inorden maken voor vertrek,

daarnaast begrijp ik echt niet wat jullie groep tegen kampings zou hebben, zeker als je met een low budjet moet gaan werken, koop een tentje huur een plaatsje op een camping en maak gewoon veel plezier, de overige tips van wat doen overdag zullen aderen wel geven.

Bwah ik houd ook absoluut niet van campings...

Whoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 22:35

Ja ik ben nogal op hygiene gesteld, en we zijn vorig jaar op een camping geweest, en dat beviel niet zo.
Heb het niet zo op die douches daar enzo... Het is wel leuk voor de gezelligheid, maar een goede camping is vaak alweer net zo duur als een appartement! En daarbij is het weer in en rond nederland niet echt betrouwbaar, en ik kan me vakanties herinneren dat is zowat uit mn tent spoelde niet voor herhaling vatbaar haha!

Verder bedankt voor de tips!

Oja.. slapen in een auto vlak voor vakantie?? Veel te veel lol voor!!!

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:45

nou ik heb een hele leven al op camping gezeten en inderdaad er zijn er bij waar je liever geen voet verzet dan wel, maar die keuze van campings heb je zelf in de hand, ik zou via de ANWB 'als ik het goed heb) website eens zoeken naar campings, een deftige camping begint bij de 2 a 3 sterren, en voor sommigen die niets van campings kennen zoals mijn schoonbroer vroeger, ja er is stromend water en electriciteit...

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:20

Luxemburg is erg leuk vind ik. Vanuit Utrecht rijd ik er in drie uur heen en je hebt echt het gevoel dat je in het buitenland zit.