Ik heb 8 maanden op een stal in Spanje gewerkt en daar o.a. buitenritten door de bergen begeleid. (Malaga, Andalusie)
Ik vind het een geweldig land voor een paardrij vakantie. De bergen zijn schitterend om doorheen te rijden, de Spaanse paarden vind ik helemaal geweldig, prettig klimaat (als je 's zomers tenminste van warmte houdt), heerlijk eten en ook een rijke paarden traditie. Extra leuk als je daar iets van mee kan pakken tijdens je vakantie.
Nou ik heb geen ervaring met Portugal, maar ik kan me voorstellen dat je daar wel iets redelijk vergelijkbaars kan verwachten.
Wat zoek je voor vakantie? Je hebt allerlei mogelijkheden. Let er wel op, dat als je echt voor het rijden op PRE's gaat, er op veel stallengewerkt wordt met kruisingen en je misschien helemaal niet op een PRE komt te rijden. Wel iets om op te letten bij het uitzoeken van je vakantie. Kijk ook uit als je in toeristische gebieden zit, dat de groepen wel specifiek voor ruiters met voldoende rijervaring zijn. Ik heb zelf veel te vaak met toeristen die in korte broek aan kwamen zetten door de bergen moeten rijden. Bepaald geen pretje.