Paardrijvakantie in Spanje/Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YetiKukcal

Paardrijvakantie in Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 08:28

Hallo!
Wie heeft er tips/advies voor een paardrijvakantie in Spanje (andalusie) of portugal? Ervaringen, ideeen enz.!

Ik hoor het graag!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:40

Ervaringen heb helaas niet.

Wel een tip om te letten op de tijd van het jaar. Let erop dat je niet midden in de zomer gaat, want dan zal het namelijk gigantisch warm zijn om dan dagtochten te maken. Of je zou het sochtends en savonds moeten doen.

Verder is portugal een geweldig gaaf land, dus wat dat betreft zeker de moeite waard

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:25

Klik eens op mijn onderschrift, misschien staat dat je aan?
En inderdaad zijn de zomermaanden bepaald af te raden tenzij je helemaal in het noorden zit.

YetiKukcal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:15

Dankjewel! ik zal zeker gaan kijken!

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:48

Ik bem vorig jaar juni op rancho la paz geweest in malaga, andalusia. Was helemaal niet zo duur (500 euro inclusies alles, exclusief vlucht, in het hoog seizoen) en echt perfect! heerlijke goed verzogrde paarden, mooie omgeving waar je veel kunt doen, super mooie accomodatie en ritten! Kijk even op www.ranco-la-paz.de of www.ruiterreizen.nl Ik heb ook een topic hier ergens staan (zoek anders even op mijn naam)

Ik zou opletten bij je keuze dat de plek waar je kiest ergens bij een reisbureau zit ofzo. Ik heb in andalusia een aantal boerderijen gezien waar de paarden er heel wat minder bij stonden (ook het tuig was bij ons erg goed). Zo weet je tenminste waar je terecht komt!

Veel plezier!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:59

Zijner ook plekken, die gewoon NL spreken??

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:11

Ja, er zijn verschillende Nederlanders en Belgen die hier in Portugal aan ruitervakanties doen. Ik zal even een paar voor je opsporen en zo links plaatsen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:21

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:39

Ik heb 8 maanden op een stal in Spanje gewerkt en daar o.a. buitenritten door de bergen begeleid. (Malaga, Andalusie)
Ik vind het een geweldig land voor een paardrij vakantie. De bergen zijn schitterend om doorheen te rijden, de Spaanse paarden vind ik helemaal geweldig, prettig klimaat (als je 's zomers tenminste van warmte houdt), heerlijk eten en ook een rijke paarden traditie. Extra leuk als je daar iets van mee kan pakken tijdens je vakantie.
Nou ik heb geen ervaring met Portugal, maar ik kan me voorstellen dat je daar wel iets redelijk vergelijkbaars kan verwachten.

Wat zoek je voor vakantie? Je hebt allerlei mogelijkheden. Let er wel op, dat als je echt voor het rijden op PRE's gaat, er op veel stallengewerkt wordt met kruisingen en je misschien helemaal niet op een PRE komt te rijden. Wel iets om op te letten bij het uitzoeken van je vakantie. Kijk ook uit als je in toeristische gebieden zit, dat de groepen wel specifiek voor ruiters met voldoende rijervaring zijn. Ik heb zelf veel te vaak met toeristen die in korte broek aan kwamen zetten door de bergen moeten rijden. Bepaald geen pretje.

lazy

Re: Paardrijvakantie in Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:26

is dit ook leuk om alleen te doen? of moet je echt met min 2 gaan?