weekendje parijs: waar een hotel boeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyAn

weekendje parijs: waar een hotel boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 22:05

Ik ga in mei 3 dagen naar Parijs en het aanbod in hotels is mega groot. Het punt is dat ik niet echt bekend ben in Parijs en dus ook niet uit de omschrijving van de hotels kan opmaken wanneer je in het centrum zit of centraal gelegen mbt bezienswaardigheden.
Hebben jullie aanbevelingen in welke omgeving ik het zoeken moet? Ik heb inmiddels ontdekt dat Gard du Nord (als ik het goed schrijf) gunstig ligt voor de verbinding vanuit Nederland, maar of dit op gaat weet ik niet want we reizen met de Thalys.
Nog tips voor een leuk hotel zijn ook welkom!! En tips wat we daar zeker moeten gaan zien/doen ook natuurlijk!

DebseyJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:57

ik hou dit even in de gaten..
ik ga 20 mei een weekend naar parijs toe

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 00:11

LZP --> BI

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 06:56

Je moet natuurlijk naar de Eiffeltoren. Alleen staan daar wel altijd onwijze rijen. En ik ben even de naam kwijtt van zo'n andere kerk [niet de Notre Dam] ..
Ik kan je niet echt een hotel aanraden, ik zit telkens in een apartement boven de studio. [ga volgend weekend weer]
Heel veel plezier.

ladyAn

Re: weekendje parijs: waar een hotel boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 10:07

Wij gaan de 23e t/m de 25e. Drie dagen dus. Wil zoveel mogelijk zien en doen, maar hotel is nu t belangrijkste om eerst te boeken. Ben er wel achter dat Gard du Nord een goede plaats is om in de buurt te zitten.
Debsey waar hebben jullie geboekt?

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:14

In December ben ik met mijn vriendin 3 dagen naar Parijs geweest. Via Globe reisbureau hadden we een hotel geboekt. Dit hotel lag in Place D'Italie. Hotel heette geloof ik Mercure Gobelins, erg fijn, schoon en top hotel! Ook het ontbijt was erg lekker. Aanrader!!
Ligging van het hotel in Place D'Italie was ook fijn, leuke restaurantjes en niet al te druk. Ook was er een winkelcentrum in de directe omgeving (kwamen we de laatste dag achter...). Ook was er op zondag een markt. Verder had het een centrale ligging en was het ook erg gunstig met de metro, je bent vanuit daar heel snel op een andere plaats. Ik zou dit zeker goed bekijken! Veel plezier!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:16

Oh ja, we hadden via Globe geboekt, maar daar zit dan een busreis bij. Twee weken van tevoren kregen we melding dat de bus niet reed vanwege te weinig aanmeldingen. Daar kan Globe verder ook niets aan doen, zij weten dat ook pas op dat moment (staat een einddatum voor). Toen hebben we zelf via de NS kaartjes voor de Thalys (sneltrein) geregeld. Kwamen we nog goedkoper uit ook . En dan ben je er ook sneller. Dit kun je overigens ook via Globe regelen, treinkaartjes.

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:43

Ik hou het ook even in de gaten

Parijs is vanaf nijmegen ongeveer 7 uur rijden, maarja dan moet je wel een hotel hebben in de randstad anders ben je wel langer onderweg. Weet iemand een hotel in de randstad (met parkeerplaats )

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:48

www.bookings.nl heeft een goede en duidelijke site met feedback van klanten erop. Misschien heb je daar iets aan.

ladyAn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:28

super ga eens kijken thanx voor de tips!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:22

Arrodissement 1,2,3,4,5 en 6 zijn pal in het centrum. 7 en 8 zijn ook nog wel dicht bij.

Hangt er een beetje vanaf wat je wilt doen. Met de metro is alles erg goed te bereiken. Zelf ga ik altijd voor de dagkaart of 3 daagse kaart en dan stap dan metro in en uit.

Ik zat vorige keer volgens mij in het 5e arrondissement... Niet overdreven duur, 's avonds erg gezellig en alles is redelijk te bewandelen.

Ik ben zelf ook erg fan van de Thalys! Super makkelijk stapt gewoon in en daar op het Gare du Nord weer uit. Voor die 90 euro of whatever ga ik daar in ieder geval niet tegenop rijden...

gappiekabaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:27

hoi,

Ik ga 21 april 3 dagen naar parijs en ik heb geboekt via www.citysupport.nl, deze hebben leuke aanbiedingen en ook goede omschrijvingen over de hotels en waar ze precies liggen in parijs. Als ik terug ben laat ik je wel weten hoe mijn hotel was.

gabrielle

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:17

Ik krijg van de ANWB (Pharos reizen) regelmatig een mailing. Met deze keer misschien een idee voor iemand? Kijk op de volgende link:
http://pharosreizen.e-fulfilment.nl/e-m ... 9ff0.0.230

Het gaat om een 3-daags arrangement in Parijs en heet 'Parijs en de Da Vinci Code' met allerlei aanbiedingen. Va. €99 p.p.

ladyAn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 21:45

Whaaa ik kan niet meer kiezen haha. De mensen die gaan: have fun en laat even weten hoe het geweest is!

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:44

kijk een op weekendjeweg.nl. staan goede aanbiedingen tussen. ik heb daar ook een hotel geboekt voor 1 tot 3 mei. M'n mam heeft ook vaker daar geboekt en het schijnt betrouwbaar te zijn. (althans m'n mam heeft er goede ervaing mee)
Staat iig ook een nederlandse beschrijving bij.

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:12

Ik ben een paar weken geleden naar parijs geweest, via weekendcompany. Ons hotel lag midden in Les Marais. New hotel Candide, rue de petition. Vlakbij het hotel is het metro station Voltaire, de groene lijn. Deze metrolijn kan je bijna overal brengen zonder over te stappen, en als je wel moet overstappen is dat maar 1 keer.

Ik ben bijna overal geweest behalve bij de sacre coeur. Dat was voor ons net even te ver weg in de 3 dagen die we hadden.
Als je 's avonds wilt gaan eten, raad ik je aan om naar st germain te gaan.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:01

Jaduuh schreef:
Je moet natuurlijk naar de Eiffeltoren. Alleen staan daar wel altijd onwijze rijen. En ik ben even de naam kwijtt van zo'n andere kerk [niet de Notre Dam] ..
Ik kan je niet echt een hotel aanraden, ik zit telkens in een apartement boven de studio. [ga volgend weekend weer]
Heel veel plezier.

Ik denk dat je de Sacre Coeur bedoeld.
Dat is in Mon Matre
Van hotels heb ik geen verstand. Met school logeerden we in een een of ander krot en dat was niet eens in Parijs maar in Saint Denis.
Met mijn ouders zaten we in de David Crocket Ranch, wat bij Disneyland hoord. Was wel schoon en erg leuk!
Waar je zeker heen moet behalve Notre Dam en de Eiffeltoren
- Mon Matre
- Sacre Coeur
- Shamps Elysees
- Arc Du Triomph
- Het Louvre ( Mona Lisa )
- Een tochtje over de Seine is ook erg leuk!
- opera ( weet niet meer hoe die heet )
- Lafayette
- de Batille

Veel plezier!

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:01

Bastille bedoel ik

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:03

En bezoek de Monumenten van Jehanne d'Arc

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:00

Tip; het Novotel in Parijs, was echt super.
Wij zijn daar heen geweest, het was redelijk goedkoop, en hartstikke luxe.

Voor de rest zijn al veel tips gegeven..

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:32

Eeeeeeh, nou, wij zaten laatst in een hotel tegenover de Moulin Rouge, naast een sexshop, hoerencafé enzovoorts. Ik heb me echt kapotgelachen toen we daar aankwamen, maar verder echt helemaal nergens last van gehad (op één neger na die vroeg hoe duur ik was. )

Was wel heel dicht bij de tram, zodat we binnen no-time overal in Parijs konden zijn. De Sacre Coeur was op loopafstand. Goed beveiligde parkeerplaats in de buurt (al lees ik nou dat je met de Thalys gaat). Mooi schoon hotel ook, niet al te duur, maarja de buurt is een afschrikker.

gappiekabaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:44

hoi,

Ben inmiddels terug uit parijs, we hebben super weer gehad en met ons hotel was ook niks mis, we hadden geboekt via citysupport en het was allemaal prima geregeld, vlakbij de metro en vandaar kan je overal naar toe. We hadden wel erg mooi weer zo'n 25 graden. Nou voor degene die nog moeten veel plezier.