Iemand ooit reis gemaakt naar Afrika met rondrit jeep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Iemand ooit reis gemaakt naar Afrika met rondrit jeep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:21

Hoi,

mijn neef is gehandicapt, en voor zijn verjaardag willen we hem met heel de familie (boven de 20 man) een reis naar Afrika cadeau doen (met het vliegtuig) samen met zijn vrouw en hem daar een rondrit door zo'n natuurpark laten maken met een jeep.

Heeft iemand hier ervaring mee, met hoeveel dit kost? Een foto zou ook geweldig zijn

Ik vind hier niet het gepaste topic voor, met al de veranderingen hier op bokt, dus als dit hier niet goed staat, wil iemand dan zo vriendelijk zijn het te verzetten?

groetjes!

Ivan

Re: Iemand ooit reis gemaakt naar Afrika met rondrit jeep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:34

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:04

Ik zou eens informeren bij de bekende reisorganisaties zoals OAD, Neckerman, toui. Stap eens binnen bij het betere reisbureau.

Voor de prijs moet je zeker gaan denken aan 2500 euro per persoon. Afrika en het ticket zijn erg duur. Daarbij kan hij natuurlijk niet rondreizen of in een tent. Het moet dus een hotel zijn met een beetje goede voorzieningen. Als het om speciaal vervoer gaat zal de prijs nog veel verder omhoog gaan.

Ik zou ook eens informeren bij gehandicaptenorganisaties. Die hebben vaak wel ervaring met bepaalde organisaties. Google is op rolstoel en afrika vakanties kom je al een heel eind.

Ik zou verder wel even informeren bij zijn vrouw of hij dit ook echt wil en of het medisch gezien mogelijk is. Bedenk dat Afrika totaal niet is ingesteld op rolstoelen. Je moet dus gaan met een wat duurdere organisatie. Boek in ieder geval geen groepsreis die zijn hier niet op berekend. Laat je heel goed voorlichten.

Ik zou dus eerst eens contact opnemen met een gehandicaptenorganisatie. Op die manier voorkome je veel loze beloften.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:08

LZP --> BI

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:13

Wat een super leuk idee/ kado!

Ik lees dit topic verder mee, zit ook met de gedachten om volgend jaar naar zuid-afrika te gaan

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:21

Waar in Afrika is de bedoeling? En hoelang?

Mi_Amore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:28

Waar in Afrika doet er niet echt toe... Het is voor 15 dagen.

Het is mijn nonkel zijn grote droom om nog eens naar Afrika te gaan... Vroeger ging hij hier om de twee jaar twee weken naar toe. Ik heb raad gevraagd bij zijn vrouw, en zij vind het wel een leuk idee, en ze weet dat hij het afkan (mijn nonkel is zijn linkerbeen kwijt en zijn rechterbeen wilt niet zo goed meer mee).

Hij kan zelfstandig een bus/vliegtuig op en af, mits enige hulp, maar een hele dag rondstappen is voor hem wat veel, daarom zijn rolstoel...

Vind het iig super dat jullie me helpen zoeken!!! Bedankt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:05

Hey
Ten eerste super mooi idee!

Ik kan je alle info geven die je wil over Namibië. Mijn vader zit daar in de hotelbranche en ik ben er nu ook twee keer geweest en mijn vader heel vaak ondertussen.

De eerste reis was naar Epacha. Een privéwildreservaat net onder Etosha national park. We zijn toen ook 1 dag naar Etosha geweest en daar heel veel dieren gezien. Hier ligt ook de etoshapan. Dit is een opgedroogde binnenzee ten grote van nederland en belgië samen. Hier zie je ook fatamorgana's en kan de tempratuur echt 50 graden worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook zijn we toen met een chesna naar Walvisbaai geweest wat aan de kust ligt. Hier hebben we een boottocht gemaakt en robben pelikanen en dolfijnen zien zwemmen. Ook hebben we daar met quads door de duinen gereden (jammer dat dit voor je oom niet mogelijk is maar het kan ook gewoon met een auto)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder zijn we toen nog een dag naar Epupa geweest. Hier leven de Himba's (bekend van groeten uit de rimboe wat toen nog niet bestond) en hebben er de Epupafalls (watervallen) bekeken.
Afbeelding
Afbeelding
en daarna zijn we terug gegaan naar de hoofdstad waar we een dag hebben gewinkeld end voordat we terug vlogen.

De tweede reis zal ik in een apart bericht zetten. Wij hebben dit in 1 week gedaan omdat we met het vliegtuigje gignen wil je het met de auto dan doe je er wel 2 weken over.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:11

Reis 2:

De tweede reis was naar de Namib Desert (Naukluft) Hier zijn we een dag of 3 geweest. Dit is vlak bij 's werelds mooiste zandduinen. We zijn toen met een jeep naar Sossusvlei gereden. dit was bij zonsopkomst waardoor je de schaduwen nog mooi zag bij de duinen. Toen zijn we naar Deathvlei gelopen (vrees dat dit voor je oom niet te doen is...) Dit is een opgedroogde binnenzee waar alleen het zout nog van ligt. Hierdoor leeft er niks en is de grond helemaal wit. Terwijl de duinen knalrood zijn.
Ook kan je daar naar Sesriem canyon. Dit is een rivierdal die al duizende jaren is uitgesleten. De wanden zijn heel hoog en de rivier staat bijna altijd droog. Wel is het heel apart om te zien hoe de rivier zijn weg heeft geband door het gesteente. Aan het einde van de bedding is soms een klein beetje water waar dan ook aapjes en andere dieren heen komen.

Ik kan hier zogauw de foto's niet van vinden. Mocht je ze willen zien pb maar!

Ohja de link van de hotels is: http://www.leadinglodges.com

Ik hoop dat ik je nu genoeg info heb gegeven.

Marjoleine_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:13

Ben naar namibie botswana en zimbabwe geweest met summum reizen.
http://www.summum.nl/
Was geweldig zoveel gezien en gedaan.
Was bijna 3000 euro kwijt voor reis en alle activiteiten maar was het geld dubbel en dwars waard.

Marjoleine_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:19

laulau85 je foto's zijn geweldig. Herken er veel van. Ook wezen stappen in swakopmund? Anders moet je zeker nog een keer terug

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:42

Nee ben niet weeste stappen. We zijn er alleen overdag geweest....

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:31

Ik ga er heen,, volgende week een verslag hier op bokt!