Vakantie Hongarije, Siofok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Vakantie Hongarije, Siofok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:06

Vanmiddag heb ik de vakantie van mij en mijn vriend geboekt. We gaan naar Hongarije, in Siofok. Dat ligt aan het Balatonmeer (toch?). Zijn er meer mensen daar op vakantie geweest? Graag zou ik wat ervaringen horen van mensen, of tips over wat we er kunnen doen of bezoeken. Je kan je maar beter op tijd voorbereiden toch?!

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:42

Ja, ben vorig jaar daar heen geweest, alleen dan aan de andere kant van het Balaton meer. Tsja voor Boedapest ben je wel een hele dag weg, de warm waterbronnen zijn ook zeker een bezoekje waard. En muggenspul meenemen, echt waar je zit eronder!!! Voor de rest zou ik eens in m'n agenda moeten kijken wat we bezocht hebben, weet het zo niet precies meer!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:32

Dat muggenspul is een goede tip, bedankt!

We gaan sowieso een dagje naar Budapest, dat kan met via de reisorganisatie. Die warm waterbronnen, waar zijn die?

Peppertree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:48

Siofok is echt leuk!

Superleuke discotheken, en alles onwijs goedkoop...Ben er wel drie jaar terug heengeweest, maar toen was het in ieder geval heel gaaf.

Ben toen ook naar Budapest geweest, echt een hele mooie stad..

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:05

Ik ben zo'n 50 km denk ik van Balantonmeer geweest.
Bij het dorpje Boldogasszonyfa

Maar ik vindt het wel een mooie omgeving Hongarije

veel plezier met je vakantie

BartEldorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:27

Ja zeg maar wat je wilt weten ik kom er al vanaf me eerste levensjaar en ga er bijna ieder jaar heen dus weet aardig de weg en kan ook beetje hongaars!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:43

Oh wat leuk!
Spreken ze er Engels?
Verder ben ik wel benieuwd wat je in de omgeving van Siofok kan bezoeken? Ben namelijk niet zo'n feesttype.

BartEldorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:01

De mensen die in Siofok wonen en werken hebben al heel veel Duits gehad op jonge leeftijd omdat er altijd zoveel Duitse toeristen kwamen/ komen. Maar Engels wordt er ook wel gesproken. Verder kan je in siofok van alles doen. Pusta bezoeken met paarden moet je dan echt keer gedaan hebben. Verder zijn er diverse dagtrips met bussen. Ook zijn er in de buurt veel warmwater bronnen. Maar er is ook een vliegveld voor plezier vluchten boven het balaton met allerlei type vliegtuigen. Soms moet je er niet te veel van verwachten als je folders ziet. Zoals karting en paintbal. Dan kom je daar en is het gewoon afgezet hoopje rotzooi en ben je er gauw weer weg. Dus informeer goed bij lokaal reis/recreatie bureau voor de leuke dingen.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 23:07

Ok dank je alvast voor deze info!
Duits kan ik niet echt, dus ik ga voor het Engels!

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:32

En hoe is het weer er eigenlijk? Is het daar in de zomer lekker warm? Ik zit namelijk nog in twijfel tussen Zuid Spanje, Zuid Italie en dus Hongarije. Wil graag een warm klimaat(minstens rond de 30 graden).

BartEldorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:53

Nou over de warmte hoef je daar niet te klagen! En wordt het je te warm kan je lekker een duik nemen in het balaton meer wat altijd lekker schoon water is.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 21:19

Oh dat is wel lekker!

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:09

In siofok geweest, op een camping met allemaal huisjes (ik weet niet meer welke..) was er echt enorm gaaf, zelfs in de meivakantie is het er enorm warm! In het balatonmeer zitten alleen wel slangen aan de kant van siofok .. niet echt lekker om in te zwemmen. In de zomer leggen ze er meestal 'bruggetjes' overheen (stevige bruggetjes ) meer info kan ik wel voor je zoeken.. maar die hebk niet uit mn hoofd hier.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 23:26

Slangen???? Gevaarlijke??
Hmm, dat is dan weer minder leuk.

BartEldorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:36

Nee joh zijn gewone water slangetjes die niets doen. Maar je zie ter wel eens 1tje voor bij zwemmen en soms kan je ze zelfs pakken maar ze doen echt niets hoor.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:28

Hmm niks voor mij..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:01

Ik ben vorig jaar in Siófok geweest. Die slangen heb ik niet gezien hoor. Maar ze zijn er wel.
Toen ik er was (augustus) was het weer niet zo heel geweldig.
budapest is echt heel mooi! En de discotheken in Siófok zijn ook erg leuk! Vooral de Locomotion.
Ze spreken er Duits en sommigen ook Engels. En het is er lekker goedkoop!

Dapnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:59

Ik ga dit jaar ook naar hongarije alleen bij een ander meer, maar voorheen hebben we wel bij het balaton meer gezeten.En toen is er een waterslang langs me buik gezwommen.

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:00

wij gaan ook regelmatig naar hongarije..

maar het balatonmeer vind ik niet echt geweldig..

maargoed kan heel persoonlijk zijn..

en siofok.. uhm wel eens van gehoord maar weet niet precies meer

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:46

ik ben enkele weken terug nog in Hongarije geweest. En ik moet zeggen: SUPER (budapest toch zeker). Qua taal is het mij opgevallen dat de jongere studerende generatie heel veel last heeft met duits, maar wel vlot Engels spreken. De oudere generatie (degene die nog onder het communisme hebben geleeft) zijn meestal wel redelijk goed weg met het Duits. Ach, een mengelmoesje van engels, duits, een paar woordjes hongaars en gebarentaal... Komt wel in orde.
Het is daar in de zomer wel heel warm (vorig jaar zelfs rond de 40°, maar dat is wel vrij extreem.), in de winter is het daar min of meer hetzelfde klimaat als hier (iets kouder).
Een aanrader (maar wel geen idee of het in de buurt ligt daar ergens): Speleologie! De grotten in Hongarije kunnen behoorlijk indrukwekkend zijn, en het is superleuk.
In één van de Spa's moet je ook wel geweest zijn (thermen), daar staat Hongarije namelijk vrij bekend om. De grootste in Hongarije is normaal in Budapest, vlak aan het "heldenplein"... heel mooi, en relax, en goedkoop!
De marktjes in Hongarije zijn ook wel heel tof, kleine houten kraampjes, plaatselijke delicatesen uittesten, souveniertjes,...

Maar ach, als ik in jou plaats zou zijn zou ik vooral de plaatselijke gemeenschappen eens bezoeken... eens met hongaren een avondje gaan stappen in plaats van met al de toeristen,... Zo leer je het land tenminste echt kennen. Anders zie je alleen die "toeristische atracties". Achja, wie ben ik natuurlijk ook he

pearl_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:01

Ik ben zelf al drie keer in siofok gewwest echt een party place

Maar zeker een bezoek brengen aan boedapest, kuuroort echt helemaal geweldig.
En ja verder, het weer kan heel goed zijn, maar ook zoals net hier in nederland.

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:45

Ik ga dit jaar waarschijnlijk voor het eerst naar Hongarije. We hebben nog niet besloten of we op eigen houtje gaan of met een reisorganisatie, maar ik ga zeker eens verder zoeken met de bestemmingen die in dit topic genoemd worden.
Mochten er nog mensen zijn met tips: komt u maar!

odilia

Re: Vakantie Hongarije, Siofok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:09

Ik ga van de zomer ook heen, naar Mekenyes.
Ik heb daar kennisen zitten en daar gaan we met de paarden aan de slag enzo
een heerlijk werkvakantie word het denk ik

rowo

Re: Vakantie Hongarije, Siofok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:00

IK ben vorig jaar in Siofok geweest, echt een top vakantie gehad! Super leuk uitgaan en absoluut niet duur! Zeker een aanrader. We zijn ook in Budapest gewest, echt een geweldige leuke stad (ook om uit te gaan)