Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mijn jaar in de V.S. is nog niet eens voorbij en ik zit alweer naar opleidingen in Afrika en Europa te zoeken en naar buitenlandse vakantieadresjes
Ik heb nog niet eens een idee van wat voor opleiding ik wil doen, maar ik weet wél dat ik wil reizen. Helaas zijn al mijn vrienden thuis-mensjes

Ik heb nog niet zo'n verre bestemming gehad als jullie, maar toch

(ja, suffe week-lange tripjes enzo), maar juist daarom wil ik zó graag weg, het liefst nú meteen. Als ik bijv. RTL Travel kijk dan kan ik wel janken. Maar ik zit in zo'n periode van mijn studie dat het echt niet uitkomt. Heb in mei/juni en daarna september allemaal zware examens waar ik bij de gedachte eraan al huiver. En voor de zomer heb ik al een paar maanden terug een zomerbaantje afgesproken vlakbij huis.. Wist ik veel dat ik reiskriebels zou krijgen! Verder dan een muziek- of filmfestival kom ik deze zomer dus waarschijnlijk niet. Maar ik verdenk mijn reiskriebels er van dan het ten deels vluchtplannen zijn juist vanwege die studie. Daarom droom ik van verre destinaties waar ik school- en familieproblemen voor een tijdje mag vergeten. Kreun... Tips? (Als in: wat te doen tegen reiskriebels?)
wie gaat er mee haha