Amerika en Canada 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Amerika en Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:13

Wij willen volgend jaar zomer naar Canada en Amerika voor 4 of 5 weekse rondreis. In 2000 ben ik al in Amerika geweest maar Canada is voor ons helemaal nieuw.

Als jullie tips hebben of als jullie goede reisorganisaties weten zeg het me dan???

O ja wat raden jullie aan met een camper reizen of van hotel naar hotel met een auto rijden.

In 2000 hebben we met een auto gereden en zijn dus van hotel naar hotel gegaan maar een camper lijkt ons weer wat anders?!?! Maar ja ik heb geen idee hoe de campings zijn in de VS en Canada dus alle info is van harte welkom!!!

Bedankt

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:02

wij gaan misschien naar canada en amerika in 2006. Ik heb al allemaal reisgidsen gehaald en boekjes.
In 2004 hebben we Amerika gedaan (zuidwesten).

Wij gaan zeker weer met een auto. Je zou MissJumpy even een pb kunnen sturen. Die is met een camper in Canada geweest.

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:24

Dank je wel, ik zal zeker even een pb sturen!!!

TessaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:04

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden voor rondreizen door Amerika en Canada. Zelf ben ik diverse keren door West-Canada heen getrokken (ik heb er zelfs 5 maanden gewoond). Hierover kan ik je ontzettend veel vertellen!

De reisorganisatie die ik kan aanraden is Wereldcontact. Hier heb ik goede ervaringen mee en ze hebben regelmatig interessante aanbiedingen. Je kunt voor zowel auto- als kamperhuur bij ze terecht. Er zijn uiteraard veel meer organisaties die reizen naar Noord-amerika aanbieden. Kijk ook even op www.canada.nl. De site van de Canadese ambassade in Den Haag. Zij hebben ook evenementen op hun site staan, oa met vakantiebeurzen en reisbijeenkomsten.

4 Weken lijken lang, maar je zult merken dat dat veel te kort is! Er is zo'n overweldigend aanbod. Ik kan je aanraden te informeren naar de mogelijkheden op de ene stad aan te vliegen, en vanaf een andere stad weer naar huis te vliegen. Dan hoef je niet weer terug naar een bepaald beginpunt en kun je een grotere afstand afleggen.

Met kamper heb ik geen ervaring. Het ziet er wel mooi uit, alleen sleep je wel altijd je onderkomen mee, en er zijn plekken waar je met een kamper niet kunt komen (denk aan zeer steile, met zeer scherpe bochten omhoog kronkelende weggetjes). Met een auto kun je op meer plaatsen komen. Ben je wat flexibeler. En ze hebben er aardig grote auto's, huur gewoon een wat groter model, daar kun je ook prima in slapen!

Jeugdherbergen zijn ideale overnachtingsplaatsen. Hier kom je ook weer mensen tegen die je tips kunnen geven over de omgeving. De sfeer in hostels is echt top! Ook zijn er genoeg motels, hotels en bed & breakfast plaatsen. Reizen in Noord-amerika is zowieso heerlijk, lekker relaxed; omgeving en mensen. Eigenlijk hoef je weinig te plannen, laat alles op je af komen en bedenkt ter plekke, met tips van de lokale mensen en ontmoette reizigers, wat je wilt zien en doen!

Veel plezier en als je nog vragen hebt pb me gerust!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:42

Wat gaaf Tessa! Ik ben het met je eens dat 4 weken erg kort is. Maarja, je moet maar net zo lang vrij kunnen krijgen

Wat de auto betreft; ik ben het met je eens. Maar je krijgt meestal wel een fixe boete als je hem ergens anders inlevert (behalve binnen California). De boete kan zelfs zo hoog oplopen dat het zich loont om nog een paar extra dagen rond te rijden+hotelovernachtingen en dan nog goedkoper uit te zijn door hem op dezelfde plaats terug in te leveren.

TessaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:32

Scum: klopt wat je zegt. Er zijn echter mogelijkheden om in de ene plaats je auto op te halen en op een andere in te leveren. Zelf heb ik hier ervaring mee met Vancouver-Edmonton/Calgary. Dat is geen enkel probleem, en een ideale optie als je maar 10 dagen hebt om van het land te genieten!

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:41

we zijn eruit... we hebben gekozen voor de auto en we blijven 5 weken lang in Canada... Amerika komt wel weer een keertje... maar we hebben zoveel wensen dat Canada toch even de voorkeur heeft gekregen!!!
Bedankt voor al jullie reacties!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:06

Dus je weet nu al je vakantie voor volgend jaar
Jij bent echt snel met plannen!

Welke route ga je volgen in Canada?
Wij zijn in Calgary begonnen en geeindigd maar hebben in die vakantie helaas teveel km's gemaakt en zoveel moois gezien dat we het op het laatst niet meer in ons opnamen.
Dus als ik jullie was zou ik vooral niet teveel kilometers rijden en dan iets minder bezoeken maar wel intensiever.

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:27

Heb met Gillyzidane besloten dat wij in zomer 2007 iig 2 weken Los Angeles gaan doen. Wij gaan dus binnenkort ook al plannen.
Maar wij kunnen nog niet rondtrekken (ik word 20 in dat jaar en ik ben toch echt de oudste... )

Campervakantie wil ik echt ook nog een keer gaan doen!

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:40

Ik weet niet zo heel veel van Canada of de US, maar ik zou zeker naar Vancouver gaan! Dat lijkt me een geweldige stad

anoukii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:38

Afgelopen zomer ben ik ook in Canada geweest... het was echt geweldig
We zijn naar de Rocky mountains geweest met de auto, en 1 nacht hebben we geslapen in een motel.
Vooral Lake Louise en Peyto Lake is een aanrader

Veel plezier alvast....!!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:38

Wij zijn in 2000 5 weken op rondreis geweest in Canada. Bedenk je wel, dat je dan nog maar een heel klein stukje hebt gezien. Dus kies een 'buurt' uit waar dingen zitten die je wilt zien.
Verder, tja, een camper is natuurlijk veel fijner en luxer, omdat je vrij veel in de auto zit. En als je ziek van de camper wordt, kun je nog naar een hotel.

MarloesV89

Re: Amerika en Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:25

Ik ben zelf al 5 of 6 keer naar Amerika en Canada geweest. Al die keren zijn we met de tent of met de camper gegaan. Mijn ouders zijn namelijk erg avontuurlijk ingesteld en houden niet van 3 weken in hetzelfde hotel te zitten.
Ik kan je aanraden om als je met de camper gaat naar KOA campings te gaan. Dit zijn kwalitatief goede campings met goede voorzieningen. Wat ook leuk is als camping zijn de staatsparken. Dit kost vaak heel weinig in vergelijking met de KOA campings. Het is er vaak heel rustig en er is een prachtige natuur, vaak zit het in het bos of aan een meer.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:04

Wij zijn er ook bijna uit nu. We gaan iig in september naar Amerika en Canada.

Ik heb alleen 1 probleem. Ik wil in Amerika alleen naar Yellowstone. Dat ligt een behoorlijk eindje van Canada af. Er is ook geen vliegveld echt dicht in de buurt.

Daarnaast willen wij niet rond gaan rijden, want dat kost me teveel dagen en dan moet ik door plaatsen heen waar ik niet perse hoef te zijn. Ik wil dus eigenlijk op een andere plaats de auto inleveren (liefst nog in Amerika oppikken en in Canada inleveren). Maar dan krijg je een hele hoge boete.

Dus ik moet nog eens heel goed gaan nadenken hoe we dat gaan aanpakken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:11

Scum, de boete hoeft niet zo hoog te zijn (bij ons $100 geloof ik). Als je zoiets graag wil doen is het het beste te kijken wat alle verhuurbedrijven vragen. Hoeveel je moet betalen hangt voor een deel af van hoeveel auto's ze al in een bepaalde locatie hebben, dus soms geven ze korting.

Maar ik weet niet of je met zo'n autotje de grens overkan en hem dan in een ander land weer kan inleveren.

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:14

Misschien hebben jullie iets aan ons weblog, wij zijn 'ervaren' reizigers in die gebieden.

www.coreningrid.web-log.nl

Wij geven de voorkeur aan het reizen met een camper, qua kosten maakt het niets uit en het is veel leuker en avontuurlijker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:28

Guinevere schreef:
Scum, de boete hoeft niet zo hoog te zijn (bij ons $100 geloof ik). Als je zoiets graag wil doen is het het beste te kijken wat alle verhuurbedrijven vragen. Hoeveel je moet betalen hangt voor een deel af van hoeveel auto's ze al in een bepaalde locatie hebben, dus soms geven ze korting.

Maar ik weet niet of je met zo'n autotje de grens overkan en hem dan in een ander land weer kan inleveren.

Ik heb in de reisgidsen gezocht, maar bij de bekende bedrijven (Alamo, Avis, Hertz) kan het oplopen tot honderden euro's. Dat is me te gortig. Aan de andere kant; als ik rond moet gaan rijden kost me dat extra hotel overnachtingen, extra benzine en extra vakantiedagen.
Dat is dus allebei niks. Voor 100 dollar zou ik hem wel gewoon op een andere plaats inleveren. Maar ik vraag je dus idd af of je hem in een andere staat mag achterlaten.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:32

BillyJean schreef:
Misschien hebben jullie iets aan ons weblog, wij zijn 'ervaren' reizigers in die gebieden.

www.coreningrid.web-log.nl

Wij geven de voorkeur aan het reizen met een camper, qua kosten maakt het niets uit en het is veel leuker en avontuurlijker.

Tnx voor de link BJ Ik heb al meerdere reisverslagen gevonden maar die blijven allemaal of in de USA of in Canada. Ik heb nog maar heel kort gespiekt, maar jullie hebben wel opgehaald en ingeleverd in Canada he?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:33

Ach, ik zou er gewoon een paar proberen (online). Dat kost niet zo veel tijd en dan weet je precies waar je aan toe bent. Ook al zegt de gids dat het vaak tot honderen dollars oploopt hoeft dat niet altijd zo te zijn natuurlijk.

Met Sidestep, expedia, etc. kan je ook op huurauto's zoeken trouwens.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:37

Mijn voorkeur zou trouwens zijn heen vliegen over Salt Lake City (of Denver), en terug vliegen over Vancouver(of Seattle). Andersom kan ook, en afhankelijk van welke vliegvelden het duurste of best bereikbaar zijn.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:38

Hallo
Ik afgelopen zomer met mijn vriend door de rocky mountains getrokken met een dikke chevy pick-up van hotel naar hotel het was zo gaaf!
Calgary is een leuke stad, ook het olymisch park is leuk om een dagje te bezoeken.
Verder is de frankslide erg bijzonder (een dorp wat door een steenlawine is weggevaagd. Verder zijn we op de Columbian Icefields geweest, dat is erg bijzonder!
Wij hebben in hotels van motel8 geslapen geloof ik. En verder natuurlijk westerngereden!!!
IK WIL TERUG

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:08

Canada is héél gaaf.
Je kunt er van alles doen.
Mijn oom woont daar.

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:17

wij zijn bijna 2 jaar geleden naar Canada en Alaska(cruise) geweest. Wij hebben in 3 weken een rondje Vancouver-Vancouver ( via Vancouver Island) gedaan met een auto (pontiac V12 sport) en hebben in verschillende hotels geslapen ( stonden vooraf al vast) , we hebben een wereld tijd gehad en wij zouden zo terug willen. Ook wij zijn bij de Slide geweest en hebben op de icefields gestaan. En in de natuurparken gelopen en daar soms 3 uur rondgelopen zonder ook maar 1 iemand tegen te komen, g e w e l d i g .
De mooiste herinnering heb ik aan de dag dat we onze eerste beer tegen kwamen.

Afbeelding

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:19

mijn tante gaat ook naar Canada en Amerika, maar dan wel met de auto, dus ze gaat gewoon van hotel naar hotel, het is natuurlijk wel iets duurder dan een camper, maarja waar kun je dan eigenlijk met een camper stoppen om te slapen, want het is niet overal even veilig.

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:37

Met een camper reizen is net zo duur als met een auto en hotels. Van onveiligheid heb ik nog nooit iets gemerkt of gehoord. Campings in overvloed, zowel forest campings als luxe campings en je hoeft niets van te voren te bespreken, er is altijd plaats. Dat is onze ervaring na 5 reizen in die omgeving in het hoogseizoen.