Verslag van mijn gewonnen reis naar Lapland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Verslag van mijn gewonnen reis naar Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 20:33

Zoals sommige bokkers wel weten heb ik eind vorige maand een reis naar Lapland (Finland) gewonnen, vanuit mijn werk, geheel verzorgd 4 dagen lang. In totaal zijn er 150 man geweest, en was het bere gezellig

Dag 1:Zondags ochtend om half 7 verzamele bij ons werk zodat we met de bus naar schiphol werden gebracht...Daar aangekomen wachtten totdat het vliegtuig ging landen...We hebben gevlogen met Braathens, een chartervlucht.

Afbeelding
Afbeelding

Vliegen is niet een van mijn sterkste punten vandaar dat ik maar 1 foto genomen heb ...eenmaal geland op het vliegveld in Ivalo, werden we weer bussen opgepikt en naar ons mooie hotel heen gebracht....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die avond die volgde mochten we zelf invullen door lekker te luieren bij het hotel of in de sauna te zitten...I moet er even bij zeggen dat het echt echt echt ontzettend koud is daar...op het moment dat wij aankwamen was het min 28!!!Ik moest wel lachen want was vekouden...mijn uhm..."snot"liep me neus niet uit, en het was meteen bevroren
Men moest ook vooral veel blijven knipperen met je ogen..

Afbeelding

Dag 2:Er werd ons niet meteen verteld wat we gingen doen..De groep werd opgesplits in 2 groepen...Ik en mijn team vielen onder groep 1 en gingen met de bus op pad naar ee stuk een bos....Daar lagen van die...tja hoe zeg ik het...van die tennisracets voor onder je schoenen klaar...We gingen dus lekker wandelen in de natuur!!!...hier een paar mooie fotoos van het landschap....

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Dit pak had iedereen er 1 van aan ivm de kou..
(vreselijk wat zie ik er uit!)
Afbeelding

Daarna werden we met bussen gebracht naar een soort van grote boshut, waar een lunch klaar stond...ik vond het absoluut niet lekker vooral omdat ze daar alleen maar met rendierenvlees werken....ik heb get geproeft maar vond het echt vreselijk vies....Toen iedereen klaar was werd verteld wat wij daarna gingen doen...en dat was naar de huskys!!!

En dat was echt geweldig!!! super...per 2 personen kreeg je een slee met 6 honden ervoor...de hoden weten de weg gewoon die ze afleggen, dus je bent echt een met de natuur...Ik heb de hele rit ook gefilpmd met mijn videocamera, het was echt zo gaaf!!!!!...
Dit was tevens de koudste dag namelijk min 32....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit hebben we 3 uur gedaan...En kwamen tegen 6 uur weer bij het hotel...helemaal kapot natuurlijk....Savonds weer gegeten (rendier en vis buffet)....ik heb die avond eigenlijk alleen maar salade gehad, en op de hotelkamer mijn pringles aangebroken

Dag 3:....Er werd al gefluisterd dat we een uurtje of 2 met sneeuwscooters op pad gingen....We gingen inderdaad met de sneeuwscooters op pad....De hele dag!!!! dat was ook echt super!!!...Weer werden we in 2 groepen ingedeeld...een langzame groep en snelle groep...Ik zat natuurlijk in de snelle groep...Per 2 personen kreeg je een scooter....en bij elke stop om de 45 minuten gingn we ruilen....En wat ging dat hard zeg!!! Op sommige plekken haalden we 90 km per uur!!!soms vond ik het ook wel een beetje eng moet ik zeggen aangezien ik twee reed achter de begeleider aan...en die vent reed super hard...maar goed als ik hem uit oog verloor tja dan reed iedereen acter mij aan de verkeerde kant op ...maar dat ging allemaal wel goed.... hier enkele fotoos genomen vanaf de berg waar we naartoe zijn gegaan en onderweg de stops....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussen door nog gegeten bij een hut, waar een aantal rendieren ook stonden....Die waren zo schattig...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die avond hadden we ee grandioos eind feest in een afgehuurd (enigste) restaurant in het dorp...dit ging tot de laate uurtjes dor, echter was is en mijn kamer genoor zo moe van de hele dag, en het feit dat je lichaam ontzettend veel moeite moet doen om je temperatuur goed te houden, zijn we lekker vroeg om half 1 snachts naar bed gegaan...

Dag 4:...De terug reis....Om half 1 vertrok onze vlucht richting Amsterdam...Het wachtten duurde lang en was erg hangerig....
Afbeelding

En dan kwam eindelijk ons vliegtuig aan......
Afbeelding

Eenmaal thuisgekomen pas om 8 uur savonds ivm de files, lekker onder de douche geweest en op naar....Mijn nieuwe huis waar ik net 5 dagen eerder de sleutel va had gekregen...Mijn vriend was aardig opgeschoten, en ondertussen wonen we er ook al...

Ik heb een ontzetend leuke tijd gehad in Lapland....Dit was ect een reis om echt nooit meer te vergeten...

Hopelijk heb ik jullie een klein beetje kunnen laten meegenieten...

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:02

je hebt het goed naar je zin gehad, als ik het zo even bekijk.
Wat ontzettend gaaf.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:09

inderdaad!! het was echt super!

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:31

Ziet er mooi uit,maar die kou bbbrrrr moet er niet aan denken,maar jullie hebben het wel naar je zin gehad,en zeker een hoop leuke dingen gedaan.

TessaB

Re: Verslag van mijn gewonnen reis naar Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:32

Wat een bijzondere reis zeg! Bofkont!

De foto's zijn echt super mooi! Schitterende kleuren; wat is die combinatie lucht, bomen en sneeuw toch mooi... Dit samen met jouw beschrijving van de kou komt me bekend voor van mijn verblijf in West-Canada! Een heerlijke kou!!!

Erg handige oplossing voor een loopneus zulke lage temperaturen.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:14

nog meer mensen?

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:40

Heeeel gaaf!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:29

dat was het ook

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:15

Vet gaaf daar zeg, vooral met die sneeuw.
Lijkt me wel koud.
Met die sneeuwskooters of hoe ze heten lijkt me echt lachen

Is dat ding voor de slee een rendier? Hij is wel leuk

eveline_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:18

Wat een leuk verslag. Het lijkt me echt super om zo'n reis een keer te maken . En de foto's passen mooi bij het verhaal (of andersom )

Mayflower_

Re: Verslag van mijn gewonnen reis naar Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:20

Ziet er echt gaaf uit! Dat lijkt mij ook nog wel eens wat.
Met die husky's op pad enzo!
Je hebt het er wel naar het zin gehad zie ik