iemand half 1 jaar in het buitenland gewerkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

iemand half 1 jaar in het buitenland gewerkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:28

hey ik ben benieuwd of hier mensen zijn die 6 a 8 maanden in het buitenland hebben gewerkt/ge-backpackt.

Dan denk ik vooral aan nieuw-zeeland, australie, maar andere landen kan natuurlijk ook.
werken op een ranch bijv voor kost en inwoning etc.

groetjes hannanas

Goof

Re: iemand half 1 jaar in het buitenland gewerkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:02

Ik heb in Australie gewerkt. Ben er 3 keer geweest, de eerste keer alleen gereisd.
De tweede keer heb ik naast het rondreizen ook gewerkt. ik heb onder andere in een hostel gewerkt tegen kost en inwoning, ik heb tomaten geplukt, ben nanny geweest en heb in de horeca gewerkt. Was super om te doen. Je doet ontzettend veel ervaring op, leert heel veel, en je kunt je reis goed bekostigen. Je leert zo echt het land kennen.
De derde keer heb ik stage gelopen. Ik heb toen 3 maanden les gegeven op een lagere school. Was ook super.

Er zijn goede organisaties waar je je reis kunt regelen, ik heb ervoor gekozen om het zelf te doen. Dus gewoon een ticket boeken, naar Sydney vliegen en bij aankomst pas verzinnen waar ik eigenlijk ga slapen die nacht. Alles is zo goed en snel te regelen daar.
Wel is het zo dat organisaties je veel info kunnen verschaffen wat betreft working visas enzovoorts.

Veel plezier.

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:14

ik ben afgelopen jaar 6 weken naar mallorca geweest maar dit was voor stage vanuit school.

heb er bij marineland gewerkt, met reptielen, dolfijnen en papegaaien! geweldige tijd gehad!

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:42

Ik ga deze zomer 2 maanden op Kreta werken, en in december een halfjaar naar Engeland/Parijs.

Ik wil reizen, nog veel meer doen, dingen zoals dit. En ben al goed op weg!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:49

Ik heb afgelopen septembr t/m januari 5 maand in Wenen uitgehangen voor mijn stage! Echt een heerlijke tijd achter de rug. Kan ik iedereen aanraden als stageplaats. Alles goed geregeld daar
Mocht iemand iets over Wenen willen weten, vraag maar raak! Vind het alleen maar leuk om mijn enthousiasme over te brengen, haha

Ben nu (moet ik morgen inleveren) bezig met mijn volgende stage, dichter bij huis, Anwerpen wil ik graag heen, omdat alleen hier te vinden is wat ik zoek.

Maar als ik over een dik jaar klaar ben met mijn school, ga ik lekker naar Canada, dat wil ik al zooo lang. Laat mij maar iets van de wereld zien

missixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:10

Ik ga in september 10 maanden naar Frankrijk (Disneyland), stage lopen in een hotel, ivm met school

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:31

ik heb 5 maanden stage gelopen in Zuid-Afrika. Waanzinnige ervaring, voor meer informatie stuur maar een PM!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:21

Ik heb in Thailand gewerkt, met olifanten. Erg gaaf.

Als je info wilt (niet over mijn reis maar in het algemeen) is joho.nl een goede site.

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:12

missixty schreef:
Ik ga in september 10 maanden naar Frankrijk (Disneyland), stage lopen in een hotel, ivm met school

10 maanden stage lopen in een eurodisney hotel
zooo!!! * jaloers!!!!!*

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:11

Ik heb vorig jar van oktober tot april 5,5 maand in NZ door gebracht. De eerste 2,5 week op een springstal gewerkt. Dat beviel me erg slecht en ben verder getrokken naar een dressuurstal. Daar heb ik 2,5 maand gewerkt. Vanaf eind januari ben ik toen gaan backpacken voor 10 weken. Had alle tijd ervoor en heb me nergens hoeven te haasten echt geweldig! Ik had mn eerste baantje gevonden via www.yardandgroom.com

stamptrutjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:12

Hallo ,

Nog niet gewerkt dat komt dit jaar , deze zomer ga ik 5 maanden stage lopen in LLoret de mar en misschien winterstage in Curacao.
Ben in 2002 een jaar in Canada geweest , highschool gedaan, echt een hele leuk ervaring sindsdien wil ik weer weg

Als je de kans krijgt gewoon doen, buitenlandse ervaring zijn altijd meegenomen en staat ook goed op je cv!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:22

Ik ben van plan om aankomend jaar, na mijn vwo, een jaartje te gaan werken in het buitenland. Het gaat dan niet om een stage, maar gewoon werken en een tijdje leven in een andere cultuur. Heeft iemand tips? Het is geen probleem voor mij om ver weg te gaan, curacao bijvoorbeeld. Vooral het werk met dieren, kinderen of in de horeca spreken mij aan! Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:17

Ja gaaf zeker doen! Ik heb een jaar in Engeland gestudeerd na mijn middelbare school. Dit was dan wel geen werken, maar ook een onwijs gave ervaring. Ik ben daarna 2 jaar in Nederland geweest, en nu doe ik mijn hele studie (5jaar) in Engeland. Heel gaaf!

Success met je keuze, en veel plezier!

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:19

Nee.. wil ik wel!! Dus over een paar jaar zal het zeker wel komen!

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:23

ik ben vijf jaar geleden voor school op een ranch beland in Californie, werken voor kost en inwoning Heel gaaf geweest maar een half jaar lang 8 paarden per dag rijden is af en toe wel erg zwaar hoor. Misschien wel wat voor jouw, weet niet of ze iemand willen hebben maar als je meer wilt weten pb me maar. Je moet trouwens wel kunnen/willen rijden maar dat preekt voor zich