Zo, in de vankantie zijn we weer lekker in Burgberg (in de buurt van Oberstdorf) op vakantie geweest!
Het was weer heel leuk zoals elk jaar!
We vertrokken 's avonds, dus ik en mijn zusje konden lekker slapen onderweg.
De heenreis ging goed, we deden er gewoon 8 uur over.
De eerste dag snowboarden ging gewoon goed, gewoon lekker rustig aangedaan. (Het was toch alweer een jaar geleden he?
) De tweede dag kwamen de rest van de Nederlanders aan.
Mijn oom en tante waren er al. Maar de dag nadat wij waren aangekomen kwam de rest. (Mensen die we van vorig jaar kenden.) Er hing toch wel een iets andere sfeer dan normaal.. De vader van Marie-Louise was laatst overleden, dus zouden ze eigenlijk niet meekomen omdat die moeder van haar nu alleen zat. Maar uiteindelijk hebben ze de moeder meegenomen op vakantie. Voor de moeder was het 1 van de mooiste weken in haar leven vertelde ze. Ze genoot er erg van, ze heeft namelijk longkanker en heeft nog maar een paar maanden te leven.
De rest van de week was gewoon heel leuk.
Sneeuwgevechten gehad met Hannes (zoontje van de mensen waar wij verblijven) en Tobias (vriendje van Hannes), sneeuwgevechten met skileraar (broer van Tobias, Florian) en natuurlijk sneeuwgevechten met mijn oom.
En het snowboarden natuurlijk!
Er was wel heel veel sneeuw.. Je zag niks op de piste. Ik ben ook over de schans geweest met m'n snowboard!!
Dat ging echt megagoed en ik vloog er echt overheen.
De laatste dag was ietsje minder.. We gingen maar een halve dag omdat we vroeg aan wilden rijden vanwege het slechte weer. De sneeuw was ook slecht, het dooide en het was plakkerig en je kwam dus niet vooruit. 
Het afscheid was dit keer emotioneel, natuurlijk omdat die moeder er moeite mee had omdat ze het zo leuk had gehad en ons waarschijnlijk nooit meer zou zien.
En Frau Steiner heeft er altijd ook moeite mee. Ze vind het altijd heel gezellig met ons Hollanders en vroeg al of we niet 2 weken konden blijven.
Ik had er zelf ook wel wat moeite mee...
Nu duurt het weer een jaar voordat we iedereen weer zien en we weer lekker gek kunnen doen met Hannes.
De terugreis was vreselijk!!
Het was superslecht weer (veel sneeuw). We deden 14 uur (!!!!) over de reis i.p.v 8 uur!
Een hele tijd zaten we achter van die sneeuwschuivers.. Oke, je zag de weg tenminste weer maar we reden maar 40 km/h... Later nog een keer in de file en daarna nog een keer 3 uur over 15 km gedaan. Ook nog een keer een uur gestopt om even te slapen (mijn vader kon zijn ogen niet open houden). Maarja, uiteindelijk nog goed aangekomen. 
Nu zitten we hier lekker thuis uit te rusten. Mijn moeder is vandaag jarig dus er was ook nog eens bezoek! 
Maar jullie zijn nu vast benieuwd naar de foto's.
Dus hier komen ze. 

Kaartenhuis, de eerste dag gebouwt.

Ik aan het wachten voor de lift.

Mijn tante helpt Rik (neefje) op de lift.

Mijn zusje, tante en neefje

Lift pakken (achter mij Tobias in het blauwe pak)

Op de lift. 

Hannes!
Schatje. 

Overzicht van de piste. 

Lotte aan het snowboarden.

Precies hetzelfde. 

Overzicht op de andere kant van de piste.

Luuk en tante Daphne.

Ik en Lotte. 

Ik op de lift. 

Lotte op de lift. 

Sneeuwgevecht met ome Jan.
(Zie zijn sneeuwhoofd!
)

Ik aan het uitrusten. 

Ik weer, veel sneeuw hier!

Rij

HAHA, hier had ik mijn oom omvergesnowboard!
(Niet expres hoor.
)

Kalfje van 2 dagen oud.
(we zitten daar op een boerderij
)

Oudere kalveren. 

Ah. 

Mijn kapotte bril.
Ik heb lenzen hoor.
Maar we gaan toch een nieuwe halen, 's avonds zette ik hem altijd op. 

Kerk

Aparte deur.

Uitrusten. 

Ons uitzicht. 

Ik net na de schans. 

Mijn vader eroverheen. 

Ik vliiiieeeeeg!! 

Auw. 
Oeps.
Het is een beetje heel veel geworden.
Ik kijk alweer uit naar volgend jaar! 
*Van mijn vader wat weg moeten halen...