Zomerwerk op Ranch in USA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Zomerwerk op Ranch in USA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:10

Ik loop al een paar jaar met het idee rond om een zomer te gaan werken in de USA, en dan op een Ranch, als wrangler.

Ik heb net even gegoogeld en daar vond ik een site met allemaal verschillende ranches die weer allemaal hun eigen functies aanbieden.
http://www.coolworks.com/ranch-jobs/

Nu vroeg ik mij af, wie van Bokt heeft dit al eens gedaan? Hoe waren de ervaringen en hoe was het werk?

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:34

ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt mij ook super gaaf, leuke site trouwens!!! ik hou dit topic even in de gaten!!!

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:42

Lijkt mij ook een super ervaring om een keer te doen, toevallig heb ik daar paar weekjes een beetje over zitten te googlen etc. het viel mij daarbij op dat ze overal (tenminste wat ik gezien heb) ze mensen zoeken voor een heel seizoen, dus bijv. van mei tot november. dja, dus heb ik het maar (voorlopig) laten varen, ivm school.
Laatst bijgewerkt door _Linda op 05-03-06 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 19:43

Ik heb volgend jaar zomer helemaal vrij, daarom wil ik nu ruim op tijd opzoek naar ervaringen en alle bijkomende wetenswaardigheden.

Had eigenlijk gehoopt wel wat meer reacties te hebben, zeker hier op Bokt. Heeft dan niemand dit ooit gedaan ?

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:55

aah dat is dan ideaal, anders gewoon doen , ben je der eerste die de ervaringen hier neer kan zetten. (waar ik dan tegen die tijd wss wel iets aan heb ) maar idd, ook via google weinig tot geen ervaringen te vinden.. iig succes er nog mee!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:02

Stuur eens een pm naar kimdai (kim), zij is hier misschien meer in thuis.
En doe haar de groetjes van mij

Libera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 06:30

Hey ik woon hier in de USA. Ik werk op een ranch waar ze altijd mensen uit nederland hebben voor 3 maanden, of 6 maanden. Maar het zijn alleen dressuurpaarden, dus geen wrangler...Je mag wel 7 a 8 paarden per dag rijden, als je interesse hebt pb je me maar!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:33

Misschien is dit een leuke site voor jou om eens te neuzen
www.travelactive.nl
Is wel wat meer georganiseerd (en daardoor misschien duurder), maar ik denk niet minder leuk.
Ik vind het een heerlijke site om in te snuffelen, en wil ook heel graag zoiets gaan doen. Ga ook zeker je topic in de gaten houden. Sorry dat ik niet meer informatie voor je heb

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:00

Travel Active flest je waar je bij staat, net als alle andere nederlandse organisaties...

Beter zelf zoeken op internet!!

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:51

Libera schreef:
Hey ik woon hier in de USA. Ik werk op een ranch waar ze altijd mensen uit nederland hebben voor 3 maanden, of 6 maanden. Maar het zijn alleen dressuurpaarden, dus geen wrangler...Je mag wel 7 a 8 paarden per dag rijden, als je interesse hebt pb je me maar!

Dit lijkt mij heel super!! Echt!! Ik wilde graag twee week lang ofzo rondrijden in de auto met wat vrienden en de rest van de tijd werken. Heb je misschien wat meer details?

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:53

Lijkt mij ook inderdaad erg gaaf Libera!

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:50

MarianneR schreef:
Travel Active flest je waar je bij staat, net als alle andere nederlandse organisaties...

Echt waar? bedoel je qua prijs, of in het algemeen?
Ik ga dit topic maar eens in de gaten houden. Zelf heb ik de plannen om na mijn studie naar Canada te gaan

friezegek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:58

Libera schreef:

Dat lijkt me echt leuk en ben van plan om na mijn studie zoiets eens te gaan doen. Maar zitten er ook bepaalde '' rij niveau's '' aanvast om daar te mogen werken met paarden?

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:25

Libera schreef:

Jeetje dat klinkt wel erg gaaf!
Is alleen denk ik niks voor mij...
Ik kan niet zonder de eigen paardjes
En zeker geen 3 maanden...

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:51

Libera, dat houd ik zeker in mijn gedachten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:25

MarianneR schreef:

Hoezo flest Travel Active je waar je bij staat

Ik heb zelf via hun vorige zomer Camp USA gedaan...alles was goed geregeld....

Nu ben ik wel benieuwd wat jij bedoelt...

@TS: Ik heb dus op een zomerkamp met kinderen gewerkt voor 3 maanden. Ze hadden 17 paarden en ik heb voornamelijk les gegeven en de paarden verzorgd. Het is wel geen ranch maar het was de zomer van mijn leven!! En ik wil zodra het kan weer terug naar de USA, ik wil emigreren dus ik heb ook een baan nodig om het enigzins te willen realiseren...en het liefste wil ik ook op een ranch werken....dus ik kijk ook rond op internet...

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:21

Libera schreef:

Hebt pb!