Disney en parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

Disney en parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 17:17

Ik wil graag samen met mijn vriend dit jaar naar Disneyland en een paar dagen naar Parijs, maar hoe kan je dat nou het beste regelen. Hoe ga je naar Disney toe? Met de trein? En een hotel op het park of beter in Parijs vlakbij het park (er rekening mee houdend dat we dus ook nog een paar dagen Parijs in willen).
Hoeveel dagen Disney? 1 dag of moet je echt 2 dagen gaan?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:37

ik ging altijd 3 dagen met het vliegtuig en een hotel op het park. dit is wel het handigst en het snelst maar ook het duurste ook al scheelt het nog maar weinig de trein of het vliegtuig. ik zou iig wel langer dan 1 dag naar disney gaan maar als je ook nog parijs in wilt zal ik ergens vlakbij disney wat doen.
veel plezier!

ninja2Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:49

hallo, ik ben dus echt een disneyfreak haha. Ik zou zelf naar hotel kyriad gaan, dit ligt ongeveer 5 km van disney af. Er rijdt een gratis bus van het hotel naar disney. Ik zou zeker 2 dagen of meer naar disney gaan er is zoveel te zien en doen. Bij disney ligt ook een treinstadion en vanuit daar ben je zo in parijs. Ik zou wel met de auto gaan als je dat kan. Het is heel makkelijk om naar disney te rijden.(ligt eraan hoe oud je bent natuurlijk)
Ik boek altijd online via d-reizen of vrijuit. Maar als je hulp wil kan je naatuurlijk ook naar de winkel gaan.

Zelf ga ik zeker 2x per jaar naar disney toe. Ik heb nu ook een jaarkaart die heel het jaar geldig is en die kost maar 179€ en dan heb je onbepert toegang.

Voor meer info kijk effe op deze site http://www.dlrpfans.be/forum Misschien moet je zelf effe aan melden dan kun je veel meer bekijke.

Oja kijk goed rond voor de prijs die kan namelijk nog wel eens veel verschillen

shariyerke

Re: Disney en parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:49

mirre schreef:
Ik wil graag samen met mijn vriend dit jaar naar Disneyland en een paar dagen naar Parijs, maar hoe kan je dat nou het beste regelen.

Wij hadden het via internet geboekt(goed rondkijken want in de prijzen zit veel verschil)
mirre schreef:
Hoe ga je naar Disney toe? Met de trein?.

Wij gingen met de auto, met de trein kan ook heel goed.(er zijn ook reizen waarbij de treinreis er al bij in zit.)
mirre schreef:
En een hotel op het park of beter in Parijs vlakbij het park (er rekening mee houdend dat we dus ook nog een paar dagen Parijs in willen).

Wij zaten in het park zelf(cheyenne heette het "hotel", ik vond het erg leuk en gezellig om daar te slapen.

mirre schreef:
Hoeveel dagen Disney? 1 dag of moet je echt 2 dagen gaan?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

2 dagen, 1 dag is echt te kort om alles te kunnen zien en doen!
als je nog vragne hebt pb'me gerust.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:53

thanks voor de reacties! Ik wil dus eigenlijk graag in een hotel buiten parijs zodat we 2 dagen naar disney kunnen (dus het moet op een redelijke afstand van disney liggen) maar dat we daarnaast ook nog 2 of 3 dagen naar parijs kunnen, er moet dus ook een metrostation in de buurt liggen zodat je ook redelijk snel in Parijs zelf bent. Misschien zijn er mensen met goede ervaringen van een hotel dat aan deze eisen voldoet.
Aan het hotel zelf heb ik niet zoveel eisen als er maar een 2 persoonsbed is en een douche en wc op de kamer.
hotel kyriad werd genoemd, maar op die site van disneyfans wordt daar weer niet al te best over gesproken.
Is het misschien handiger om naar een reisbureau te gaan en daar te boeken? Heeft daar iemand ervaringen mee?

ninja2Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:06

nou ik ben er zelf geweest in hotel kyraid en het is echt een super goed hotel, veel beter dan in die prijsklasse hotels van disney zelf.
Het hotel is vrij nieuw. Mooie kamers,douche met bad(supermooi) airco enz. Het ontbijd was ook zeer goed en vriendelijk personeel.

Hier wat reacties van mensen die er zij geweest:
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... -prestige/

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:17

Oke! nou dan zal het wel meevallen. En weet jij of je vanuit daar dan ook op een redelijke afstand van het centrum van Parijs zit? Of dat die verbinding vanuit daar een beetje makkelijk is?
En er rijden vanaf daar dus bussen naar disney? Ik denk dat zo'n hotel dan wel goedkoper is dan zo'n hotel van disneyland toch? Een ticket voor 2 dagen disney is 93 euro en dan dus de kosten van 1 nacht hotel dat is denk ik wel goedkoper uiteindelijk dan dat je in een disneyhotel zit plus dat je dan daarna toch nog daar weg zal gaan omdat je dan naar Parijs gaat

ninja2Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:01

Vanuit disney met de trein naar hartje parijs(eifeltoren) doe je er ongeveer een half uurtje op. Je kan in disney gewoon de trein pakken en die stopt dan rechtstreeks bij de eifeltoren. Ze hebben daar een heel makkelijk metrostadion. Vanuit de eifeltoren kan je zo naar de bezienswaardigheden lopen maar je kan ook met de trein gaan.
Je moet daar een kaartje kopen en dat is niet heel duur en dan mag je de hele dag reizen binnen zoveel zones.
Ik weet niet waneer je wil gaan maar hotel kyriad is niet echt veel duurder dan een hotel in parijs.
En vaak als je een wat goedkoper hotel wil zit je toch aan de rand van parijs.
Laat even weten waneer je wil gaan dan kan ik wel de prijzen op zoeken voor je.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 01:30

Oke, we weten nog niet precies wanneer we willen gaan, wat is een leuke rustige tijd in disney? We zijn niet echt gebonden aan schoolvakanties ofzo, dus we kunnen eigenlijk altijd gaan wanneer we willen.

ninja2Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 02:18

Ik vindt in januari of februari gaan altijd het fijnste dan is het lekker rustig in het park. Maar ook mei,juni zullen niet echt druk zijn. De weekenden zijn meetsal wel drukker dan doordeweeks.
Maar als je nog nooit geweest bent dan is het ook wel leuk om de lichtparade te zien en het park is dan ook tot 2300 open de parade loopt van 14 juli t/m 27 augustus.
Ik ben dit jaar in februari geweest en toen was het zeer rustig alleen de weekend was het drukker, in augustus zijn we geweest en toen was het zeer druk en we zijn met oud en nieuwe geweest en toen was het ook redelijk druk vooral 31 december.

Maar in disney hebben ze wel fastpassen dus dan hoef je niet zo lang in de rij te staan.

Wij zitten er zelf aan te denken om in juni te gaan met de vakantie.
Als je nog iets wil weten hoor ik het wel

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:59

Ik ben al 4 keer heen geweest!

Ik zou 3 dagen heen gaan, 2 dagen voor het grote park en 1 dag voor movie's park (of hoe het ook alweer heette).

Wij zijn die 4x met de auto heen geweest en zijn 1x in Cheynne, 1x David crocket, 1x het westernhotel en op een gewone camping.

Ik zou niet naar het hotel op het park gaan, zonde van het geld als je er alleen maar slaapt.

Voor Disneyland stoppen de treinen, daar kun je zo instappen naar Parijs toe. Hebben wij ook gedaan, is onwijs leuk!

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:11

Ik zou gewoon wat boeken vlak bij het centrum van parijs. de verbinding naar Disneyland is gewoon goed. Het is inderdaad iets van een half uur met de ondergrondse. Dat is nog wel te doen.

__Carmen__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:12

Ik ben vorig jaar met mijn vriend geweest, één dag in Disneyland en twee in Parijs. We hadden een hotel net buiten Parijs (lekker goedkoop), 10 minuten lopen naar de RER en binnen een kwartier zaten we of in Parijs of in Disneyland. Die verbinding is echt supergoed! Wij hadden aan één dagje Disney wel genoeg. Bij het reisbureau hebben ze ons toen heel goed geholpen, ook meteen metrokaarten gekocht enzo.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:32

Ik ben vannacht teruggekomen van Disney. Wij zijn dus van donderdag tot zaterdag gegaan, 3 dagen en 2 nachten in hotel Kyriad. Ik vond het een heel goed hotel. En in die 3 dagen hadden wij net alles kunnen doen in het park! Wij hebben het geregeld via Peter langhout reizen, online.
de verbinding van het hotel naar het park is super, je zit mar een paar minuten in de bus.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:02

Ik ben ook disneygek

Ik ben in Newport B Club en Cheyenne geweest. Allebei ontzettend leuk!! Newport B vond ik wat sjiek, Cheyenne is gewoon wat losser. Kan nie ech uitleggen!

Je moet min. 2dagen gaan ! Als je studios ook wilt zien zeker 3!