Dit jaar gaan wij een paar weken naar Sri Lanka, eerst 2 weken rondtrekken en dan een dag of 10 lekker in een hotel lui wezen. ik ben gewend naar landen te gaan als Indonesie of Thailand en was benieuwd of Sri Lanka een beetje hetzelfde idee is. wat kun je er zoal zien en vooral.. is het eten lekker
Ik heb 1.5 jaar geleden een rondreis gemaakt in Sri-Lanka. Absoluut een mooi land met aardige mensen en nog tamelijk veel in het wild levende dieren.
Ook de tempels (vooral de oude) zijn erg mooi. De hotels die wij hadden waren redelijk tot goed. Het eten vond ik beduidend minder. Ik vond het echt te scherp. Voor de toeristen hebben ze veelal wat aangepast eten.
Je kunt er niet zomaar in lokale eettentjes gaan zitten, die zijn over het algemeen veel te vies. Strand en zee zijn ook mooi (er zaten enorme zeeschildpadden, die je gewoon kon aanraken). De badplaatsen die ik gezien heb vond ik niet zo. Niet echt gezellig, maar met een rondreis zit je er toch maar een paar dagen, dus dat is wel prima.
Ik ben nooit in Indonesië geweest, wel in Thailand. Sri-Lanka vond ik mooier maar is wel armoediger.
Tipje als je wilt luieren na je rondreis is om dat op de Malediven te doen. Je kunt voor een redelijk bedrag een ticket naar de Malediven kopen met een stopover op Sri Lanka.
we hebben al geboekt dus alles staat al vast scherp eten.. damn.. hebben we op indonesie ook gehad, zelfs de hamburgers van de Mc Donalds bestonden voor 80% uit sambal toen:+
Sri Lanka is ontzettend mooi, ben er een aantal jaar geleden geweest op doorreis naar Australie en we zijn toen langer gebleven dan de bedoeling was omdat we absoluut meer van het land wilden zien. Het eten bij de hotels is wel goed te doen, inderdaad aangepast aan toeristen. Blijf wel uit de buurt van goedkope achteraf hotelletjes, ik heb er een getroffen die echt te smerig voor woorden was. De wat duurdere hotels, en vooral de hotels langs de kust zijn gewoon goed. Geniet ervan!!! Ik zou zo nog een keer gaan.
Ik zal even vragen of een vriend van mij hier wil reageren, hij komt zelf uit Sri Lanka (is geadopteerd) en is er sinds een jaar geleden al een paar keer heengeweest Ook gaat hij daar stage lopen als gids oid