Kenia, Tanzania en Zanzibar!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Kenia, Tanzania en Zanzibar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 14:17

Over 2 weken zit ik in Afrika!!!
Heb er super veel zin, kan niet meer wachten, wil echt nu het vliegtuig instappen.

Ik en mijn ouders zijn Afrika gek, na een aantal malen in Zuid-Afrika te zijn geweest gaan we nu naar Kenia, Tanzania en Zanzibar.

Drie weken lang genieten van dit mooie continent, geweldig!!!

Uiteraard zal ik na terugkomst foto's plaatsen en een reisverslag neerzetten.

Ik ga jullie nu even jaloers maken want het is daar nu zo'n 30 graden, ach ja ik heb met jullie te doen, ik zal aan jullie denken als ik een cocktail bestel

8 februari vertrekken we en 27 februari zijn we weer terug

Ik heb ook een website waar ik mijn avonturen vermeld, ik hoop dat ik internetverbinding daar heb want anders blijft de site wel erg leeg.
Dus als jullie me willen volgen neem dan een kijkje op http://marleenvanbuuren.waarbenjij.nu

Ik hou jullie op de hoogte!!

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:59

Ik meen uit de grond van mijn hart dat ik stinkend jaloers op jou ben

Ik wil ook zoooo graag naar Afrika...maar zal voor mij nog wel een aantal jaren duren...zie me niet zo gauw met m'n ouders gaan. 't lijkt me een prachtig, waanzinnig continent!

Je bent het ons verschuldigd héél veel foto's te laten zien, nu je ons zo jaloers hebt gemaakt hier
Ben heel benieuwd

In ieder geval heel veel plezier, geniet er maar lekker van

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 01:33

uiteraard de foto's die laat ik jullie zien, nu alleen maar hopen dat het wild leven ook zoiets heb van goh laten we leen ff blij maken met een aantal mooie kiekjes, maar het blijven dieren dus dat is altijd afwachten, maar dat maakt het juist ook zo leuk en spannend en te gek tegelijk!!!

Bedankt voor je bericht en ik zal er zeker van gaan genieten.

Colt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:35

Nou das niet mis haha. Veel plezier! Ben ook benieuwd naar het verslag en de foto's

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:05

dank je!!!

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:46

Ik ben jaloeoeoeoers!!

In 2001 ben ik 3 weken in Tanzania en Zanzibar geweest.
Ge-wel-dig, ik vind het er 100x mooier dan in Zuid-Afrika (echt waar!). De safari's zijn veel mooier, je ziet veel meer dan in ZA. Vooral de Serengeti is een aanrader, zou er zeker een paar dagen naartoe gaan! Wij zijn ook in de Ngorongorokrater geweest, Lake Manyara en nog een park waarvan ik de naam niet meer weet. *Edit weet het weer* Tarangire

Ik ga zeker nog eens terug naar Tanzania en Zanzibar. Het is er echt prachtig. Op zanzibar zaten wij in Jambiani beach, een schattig klein dorpje aan de oostkust. In een luxe hotel. In Kizimkazi kan je met dolfijnen zwemmen (wilde).

Ik vond het er echt mooier dan in Zuid-Afrika. Ik heb 2 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Zuid-Afrika, ook een prachrig land maar voor de safari's moet jee cht naar Tanzania gaan. Ik vond de safari in het Krugerpark echt niks voorstellen bergeleken met Tanzania.

Heel veel plezier, het gaat geweldig worden, ik weet het zeker

Zucht, wil weer terug....

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 01:17

Wow wat leuk!!

Zal wel een fantastische ervaring worden, geniet ervan!!

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:35

ik heb 5 maanden in ZA gezeten maar ben echt weg van Zuid-Afrika. Dus ben erg benieuwd hoe ik dit gedeelte van Afrika ga vinden.

MarianneR wat grappig ik ga ook naar Tarangire, Serengeti, Ngorongoro Crater en de Masai Mara.
Dus we zitten een beetje in hetzelfde gedeelte als waar jij hebt gezeten erg tof.
Ik kan dan namelijk nu ook niet meer wachten, nog een paar nachtjes en ik ben weg.
Foto's plaats ik 29 februari hier op bokt ik waarschuw jullie wel haha.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:12

Suoer, pm me dan maar als je daar tijd voor hebt
Wil die foto's echt niet missen!

De Serengeti was echt geweldig vond ik. Hebben daar een privèmoment gehad met twee cheetahs die lekker aan het smullen waren van een thompson-gazelle die ze net hadden gedood. Ook een luipaard gezien daar. En veeeeel leeuwen, hyena`s...Big Five...alles!!

In Ngorongoro heb je geen privemomenten, veel te klein gebied met veeeel te veel auto's in verhouding. Daar sta je met 6 jeeps om een leeuw heen. In serengeti was dat echt niet zo, is ook zo'n immens groot gebied. Maar wel mooi daar, veel dieren, ook zwarte neushoorns!!

Tarangire is ook mooi, vooral heuvelachtig. Vooral veel zebra's, olifanten en giraffes.

En Zanzibar ja dat is ook helemaal geweldig. Is echt een tropisch eiland. Super, echt waar.

Ben jaloers

*Ik vind ZA ook een mooi land maar als je eenmaal in Tanzania op safari bent geweest vind je Kruger echt helemaal niks is mijn ervaring. Geasfalteerde wegen, superveel auto's en weinig dieren. Nee, geef mij de Serengeti maar

Fijne vakantie!!!

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:05

Kenia is super mooi ben ik ook geweest.....en de Safari is ook super..vooral als je nog naar die stammen daar gaat ( Maasai)

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:25

ja ik wil zeker naar een Maasai dorp, gewoon kijken hoe men daar leeft etc, een stukje cultuur, altijd interresant.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:51

Ik vond de Masai een beetje eng

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:55

haha ja dat kan me voorstellen, vooral de verhalen die je over de maasai zo nu en dan hoort en dan lange oren met die gaten nee ook niet echt mijn ding, maar toch wil ik het erg graag zien, ben gewoon veel te nieuwsgierig!!!

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:04

Gaaf! Heel veel plezier. Ik heb in 1996 een maand vrijwilligers werk gedaan in Monduli, een dorp in de buurt van Arusha. Ik gaf daar Engelse les op een school voor Maasai meisjes (en dat voor een 17-jarige ) . Ik heb daar in de omgeving best wat gezien, we zijn op een gegeven moment op bezoek gegaan bij de familie van één van de meisjes, die woonden dichtbij, in Monduli-juu (Juu betekent hoog, dus dit was op de berg, terwijl wij in het dal zaten. Te voet daarheen, onderweg een keer heel angstig dicht bij buffels geweest. Eenmaal daar hebben we meegegeten, ze hebben een ritueel uitgevoerd (ik weet dat dat een beetje nep is, maar toch veel echter dan wanneer je er als tourist voor betaald) en laten zien hoe je bloed tapt van een koe in tijden van droogte. Ik heb geen puur koeienbloed gedronken, maar wel gemengd met geitenmelk, was niet eens vies of zo. Echt mega-interessant. Deze hele ervaring is voor mij de aanleiding geweest om culturele antropologie te gaan studeren.

De laatste paar dagen dat we er waren zijn we naar Ngorogoro geweest, we hebben ook lake Manyara gezien en zijn met de meisjes in Tarangire geweest. Heel indrukwekkend vond ik het allemaal !

Heel veel plezier!

laura1987

Re: Kenia, Tanzania en Zanzibar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:10

Zo ik ben echt jaloers op je meid.
Dit word echt een topreis dat kan ik je verzekeren,
ben van 28 september tot 20 oktober naar tanzania en zanzibar geweest en mis het nog elke dag.
De mensen zijn geweldig, de natuur is geweldig, de dieren zijn meer dan geweldig.

Gaan jullie in hotels of op campings?
wij hadden namelijk een combi reis
we hebben 2 weken in hotels gezeten
en 1 week tussen de wilde dieren geslapen in een tentje .

Als je in tentjes ga geef ik je even een tip, neem zoute pinda;s mee en eet daar een handje van voor je ga slapen, deze nemen veel vocht op waardoor je niet zo snel snachts naar de "wc" (zie open gesneden fles in tent) moet.

Vergeet vooral geen deet (of hoe je het ook schrijft tegen muggen).
en neem vooral genoeg fotorolltjes/ batterijen mee .

Veel plezier
en voor vragen kan je altijd pben

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:23

Nee probeer inderdaad te voorkomen dat je snachts naar de wc moet... Wij kampeerden midden op de serengeti, zonder bewaking of hekken om de camping. Doodeng
Er moest altijd iemand mee naar de wc met een zaklamp vanwege de leeuwen en de buffels. Verder zaten er vaak bavianen in de wc (lees: gat in de grond met dak en muurtje eromheen) en die vielen je aan als je te dochtbij kwam.

Let ook goed op je spullen, die bavianen jatten echt alles!! (Ze gingen er met mijn haarborstel vandoor.)

De koks en drivers zijn niet zo lief voor bavianen.

Ohh wou dat ik weer terugkon!!

*Edit* Hmm ze is al weg...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:57

.