Heeft ze gelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrz

Heeft ze gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:10

Hallo bokkende bokkers!

Wij (pa, ma + broertje) gaan deze zomer 3 weken naar spanje.
Mijn broer van 18 gaat niet mee, dus dat is minder leuk voor mij.

Mijn beste vriendin gaat dit jaar niet op vakantie, dus vroeg ik aan mijn moeder of zij mee mocht met ons.
We hebben toch nog een plek over in de auto, tent enz.
Dus mijn moeder zei nee, omdat ze dat een te grote verandwoording vindt, we zijn 15 & 16.

Ik ben het hier niet mee eens, want ik krijg het gevoel dat mijn moeder me niet vertrouwd dan.

Dus nu de hoofdvraag: HOE OVERTUIG IK MIJN MOEDER DAT ALLES GOEDGAAT, WE ONS ZELF NIET IN DE PROBLEMEN HELPEN ENWATDANOOK?

Nic

Re: Heeft ze gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 02:15

Nou, mijn mening is, dat je moeder wél 3 weken lang verantwoordelijk is voor de dochter van een ander.
Als ze dat niet wil, wil ze het niet.
Heeft niks te maken met dat jullie je netjes zullen gedragen of niet, lijkt mij.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:03

Reken er maar op dat een meisje van 15 en een meisje van 16 best weten wat feesten is, dus ik snap het best van je ouders.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:03

Maar voor jou natuurlijk niet leuk dat je dan alleen mee bent.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:08

Ik snap je moeder best, ik weet niet of ik 3 weken lang verantwoordelijk zou willen zijn voor een tienerdochter van iemand anders. 2 vriendinnen staat garant voor feesten etc. En stel dat er wat gebeurd, dan hangt je moeder... Ik zou zeggen, wacht een jaartje zodat je lekker met je vriendin alleen op vakantie kunt gaan Bedenk ook dat er extra kosten zijn verbonden aan een vierde persoon erbij...

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:13

Jaah ik zou het ook niet weten, maar je moeder wil denk ik ook vakantie en niet de hele tijd jullie achterna lopen
Haha.. Ik hoop dat het nog mag!!

tenerife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:02

hehe, ik ben 16 lekker naar kreta met de vriendengroep. Maar opzich begrijp ik het wel, als je met een hele groep ergens heengaat heeft er niemand zegmaar de verantwoordelijkheid en hoeft niemand daar dus bang voor te zijn

majijke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:37

tenerife schreef:
heeft er niemand zegmaar de verantwoordelijkheid

Zo da's makkelijk

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:41

Of je broer nu meegaat of je vriendin.
Bij ons is het altijd goed gegaan, we hadden netjes afspraken gemaakt en ons er ook aan gehouden.
Probeer een lijstje te maken, met regels die je dan wilt opstellen.
Zonder je broer is het voor jou ook niet leuk..

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:25

Tis wel ook haar vakantie en dan zit je moeder opgescheept met het kind van een ander, stel dat er iets is of jullie krijgen ruzie. Ik kan me haar zorgen wel voorstellen, ik nam ooit mijn vriendin mee naar Italiè we kregen daar ruzie nou dat was echt niet leuk hoor. Ze had ook een spierwitte huid en was echt zo rood als een kreeft, heeft mijn moeder moeten verzorgen.Ze deed het graag hoor maar niet iedereen ziet dat zitten.

Tjaldur

Re: Heeft ze gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:19

Ik kan het me heel goed voorstellen dat je moeder er zo over denkt. Bij mij is ook jarenlang een vriendin van me meegeweest. Mijn moeder vond het toen altijd erg eng als we daar uitgingen en ze kreeg bijna een beroerte toen een paar Spanjaarden iets in ons drinken hadden gedaan. Gelukkig waren we daar met een hele groep, die merkte dat er iets goed fout met ons was en die hebben ons veilig thuisgebracht. Ik weet er zelf niet veel meer van, maar de volgende dag zijn mijn ouders meteen naar de politie gegaan.
Wel een beeje heavy verhaal, maar toen kwam ik er eigenlijk achter dat mijn ouders wel de verantwoordelijkheid hadden over mijn vriendin.
Kennen je ouders je vriendin goed? Misschien zouden ze dan eens met haar ouders kunnen gaan praten ofzo.

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:28

Mwoah ik vind t best kunnen hoor. Ik ga deze zomer op vakantie met een vriendin en mijn vader, en ik ben dan net 17 en zij is dan net 16. We gaan naar Kroatie, en mijn vader heeft beloofd om ons met rust te laten

_Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:17

Ik ben vorig jaar met een vriendin op vakantie gegaan, met haar moeder, haar zus, vriendin van haar zus en de moeder van die vriendin van haar zus
Dit jaar ga ik weer met haar mee op vakantie waarschijnlijk en er gaat een vriendin met mij mee op vakantie. en ik ben in de zomervakantie 16.. dus ik vind dat het eigenlijk best wel kan