Ben 8jaar geleden met mijn toenmalige vriendin naar Tunesie geweest.
Het was de beste vakantie die ik ooit gehad heb.
De mensen waren toen zeer gast vrij.
Alleen op locale markten moet je uitkijken voor kleine ventjes van een jaar of 8 die roven heel je tas leeg en jatten de zonnebril van je neus.
Met het zielige verhaal mijn vader die bla bla bla.
Ook zo'n rond reis gemaakt de meest rare dingen kom je tegen.Vervoer van koeien achter in een pickup truck. Echt geweldig.
Wat me alleen irriteerde was in de medina's die aanhoudende verkopers die je vanalles aan willen smeren.
Wat ik deed was, mijn vriendin had een slof Camel sigaretten op schiphol gekocht.
In een leeg pakje had ik het geld zitten
( konden ze het ook niet jattten ) .. En met het handelen van sigaretten gaat beter als afdingen..Zowiso afdingen minimaal meteen onder 2/3gaan zitten.
Had interesse getoont in een waterpijp:
We werden naar boven het winkeltje gelootst ( best eng was dat maar gewoon gedaan ) kei vriendelijk die mensen kopje thee erbij ( lees borrelglaasje thee super veel suiker erin ).
Heb een waterpijp gekocht voor iets van 20 dinar 1 zonnebril ( had ik van mijn broertje geleend ) en 4 camel sigaretten..
Waren begonnen op 150dinar.
Nadeel er is geen hash of weed te verkrijgen.
Als vervanger ervoor zeiden ze moet je alcohol ipv water in de pijp doen.( nog nooit geprobeerd alleen van die kleffe Appeltabak.. Nu naar minimaal 8 jaar nog steeds super klef.)
En omdat er geen afsluitring bij zat heb ik die op de reis in de woestijn bij een lokaal cafe gekocht waar ze allemaal aan de waterpijp zaten( 1 dinar).
Ik zou er zo weer naar toegaan maar door persoonlijke omstandigheden zou ik deze keer voor Egypte kiezen incl bootreis voor een paar dgn ....
Als ik tijd en zin heb plaats ik wel een stel foto's van mijn vakantie.
Suc6 en veel plezier op je vakantie..