Tunesie wie heeft ervaring??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Tunesie wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 20:00

Deze week heb ik met mijn vriend geboekt voor 8 dagen Tunesie.

Wij houden van strand en actief op onze vakantie. Daarom gaan we 4 dagen/3 nachten een jeepsafari door de Sahara maken. En dan nog 4 dagen strandvakantie. Alles is georganisseerd via Neckerman en we verblijven in 4*hotels. Mijn vriend en ik houden niet van standaard vakanties en weten natuurlijk dat dit een arm land is met een moslim cultuur.

Alleen hoor ik heel verschillende reacties. Op de site van viva staan veel negatieve verhalen. En in mijn omgeving vinden sommige mensen het een eng land.

Ik zou graag willen weten of er bokkers in Tunesie zijn geweest en wat je ervaring zijn (positief en negatief). En misschien heeft iemand tips?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:02

Ik heb wel een tip: zet je topic op Bokt International, da's nl. het vakantieforum
Afijn, ik heb je topic even verplaatst.
Verder geen tips, maar wel alvast heel veel plezier gewenst

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:13

Ik ben ooit eens in Tunesie geweest. Ik kwam daar voor een strandvakantie en uiteraard ook het een en ander bekeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moer aan vond.
Wat logisch is, is dat je hun cultuur moet respecteren, anders krijg je erg boze mensen over je heen.
Ik zat in Soussa (oid?) en vond de meeste mannen erg onvriendelijk daar. Heb de vreemdste dingen meegemaakt qua gedrag van de mannen, heel opdringerig en ranzige gebaren uitslaan naar je. Liep er altijd keurig bij, aanpassend aan hun cultuur en werd gewaarschuwd niet alleen over straat te gaan om even bv naar supermakrt te gaan.
Nu noem ik wel alleen de erg negative dingen op hoor Het is zeker een erg mooi land en als je daar komt om dingen te bekijken en doen zit je zeker goed, maar relaxen op strand vond ik niets. Veel locale bevolking met hele tenten op het strand en vrouwen gekleed de zee in, waardoor ik in mijn bikini me erg kaal voelde, haha.
Ondanks de negatieve dingen kan jij het er wel erg leuk hebben hoor. Heel veel plezier en zorg dat als je dingen gaat bekijken dat je truitje met schouders aanhebt en een rok of broek tot over de knieen.

Raiza

Re: Tunesie wie heeft ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:33

Ik ben 5 jaar geleden met mijn man 10 dagen naar Tunesie geweest. Zou het echt nooit meer doen.
Ik heb een lichte zonne/allergie en mag dus niet te lang in de zon zitten. Strandvakantie valt daardoor al af, maar dat was ongeveer het enige dat daar te doen was. Het strand en het hotel (4 sterren) waren heel schoon, maar buiten het strand en het hotel was het er gruwelijk smerig.
Wij hebben 3 dagen een woestijnsafari gedaan, dat was wel erg leuk en goed verzorgt.
Ik vind de mensen daar ook erg opdringerig, ze sleuren je elke winkel ongeveer binnen en nemen geen genoegen met een vriendelijk `nee`.
Het beste helpt om gewoon door te lopen en doen alsof je ze niet hoort, maar dat valt niet altijd mee.
Het eten in het hotel was op zich best goed te eten, maar wij hebben beide nog ongeveer 2 weken nadat we al thuis waren last gehad van maag en darmen, terwijl we daar buiten het hotel niets gegeten hebben.

Er waren in ons hotel ook mensen die al 23 jaar naar tunesie gingen, echte strandmensen. Die lagen van ´s ochtends 10 tot ´s avonds 7 op het strand te bakken. Die gingen puur naar Tunesie omdat het goedkoop is, en het strand wel schoon.

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:09

ik ben afgelopen jaar geweest, vond het echt super! lekker weer, leuke mensen onmoet, de lokale bevolking was ook erg vriendelijk, het eten was top, en het was waar wij zaten heel schoon.
Ik zou in ieder geval zo weer gaan.

fijne vakantie!!!!!!!

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:18

Ik ben vorig jaar geweest, in Hammamet.
We hadden een erg mooi hotel, maar inderdaad de lokale bevolking kan erg opdringerig zijn.
Doe alsof je ze niet hoort als je geinteresseerd ben, als ze dan toch doorgaan is het aan te raden om in het nederlands (verstaan de meesten toch wel) en anders in het engels (verstaat iedereen die daar een winkel heeft) te zeggen, dat je als je geinteresseerd ben je de winkel in gaat, anders niet. En nu ben je niet geintereseerd,

Wij hebben het erg leuk gehad, maar als je gaat winkelen altijd beginnen met bieden met een halve dinar (zijn toch dinars daar, of vergis ik me nou.. weet het niet meer zeker) Zilveren armbandjes met naam er in in het arabisch moet niet meer kosten dan 5 dinar!!!!!

Mensen daar zijn erg vriendelijk, maar mannen vaak opdringerig. Hou vol dat je getrouwd bent!! sukken minder overlast.
Ik heb vorig jaar van een man een handgeknoopt zijden tapijt gehad, armbandjes echt vanalles. We werden er helemaal geschift van hebben er wat van gezegd en toen was het over, Gewoon melden dat je getrouwd ben want dan is het niet meer interessant.

Pas op voor zakken rollers, en in het frans verstaat iedereen je!! (meer mensen spreken frans dan engels!!!)

Ik kan alleen zeggen heel erg veel plezier.
In welke periode ga je?

Wij zijn begin maar (met die hevige sneeuw hier) geweest, toen was het vrij fris (tussen de 15 en de 18 graden). Maar in de woestijn is het altijd wel warm.

Groetjes Marie

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:29

Bedankt voor alle tips! Wij gaan van 1 tot 8 augustus. Volgens mij is 8 dagen ook wel genoeg.

Ik had inderdaad gehoord dat mensen er heel opdringerig zijn maar dat is volgens mij in Turkije ook (mijn zus had er daar ook last van).

Ik heb op internet de reacties gelezen over het hotel en die waren heel erg positief. Tunesie zelf is dus nog even afwachten maar ik vergelijk het niet met spanje.

Meer ervaringen en tips zijn welkom.

Heeft er iemand hier inentingen gehad voor Tunesië ?

bonney4evver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:25

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er ervaringen zijn omdat ik er zelf mis ook heen wil..
maar als ik dit zo hoor bah.. ik ben heel erg blond en in turkije werd ik dan ook al zo aangegaapt. het was dan dat met vriend naast me liep maar ik werd er bang van.. naja mis word het dan toch maar egypte ofzo

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:54

Ik ben afgelopen september geweest samen met mijn vriend.
Ik ben zelf toch wel overwegend positief. Wij zaten in Sousse (hartje centrum) in een 4* hotel. Hotel was op zich prima, alleen behoorlijk vol.

Er zat een privéstrand bij, dus daar geen last van opdringerige mensen.
Integendeel zelfs, van mij had het strand wel wat bruisender gemogen.
Het opdringerige in de stad vonden wij meevallen. Een paar verkopers wel, maar het viel mee. Zelf moet je natuurlijk ook gewoon duidelijk zijn in wat je wel en niet wilt. En je moet anders winkelen dan in Nederland. Hier kan je alles rustig bekijken. Daar is bekijken, interesse kopen en willen ze met je in onderhandeling. Dat is in heel veel landen zo, dus dat neem je dan maar voor lief.

Wij zijn met de trein naar de hoofdstad Tunis gereisd. Ook dat is ons 100% meegevallen. We wilden met de metro naar een paar mooie dorpjes reizen, maar het was allemaal wat moeilijk te begrijpen. 2 tunesische meiden zijn een stuk met ons meegereisd en hebben ons prima geholpen.
Verder ook geen vervelende dingen meegemaakt die dag. Het was gewoon leuk.

Ook rond Sousse zijn we met de metro naar een paar naburige plaatsen gegaan en ook daar niets vervelends meegemaakt.

We hebben ook met een jeep de saharatour gedaan. Op zich echt heel erg mooi, maar zo ontzettend toeristisch. We stonden echt met honderden mensen in de rij.

Verdere voordelen: zeer goed openbaar vervoer, goedkoop, veel leuke hebbedingetjes om te kopen, veel mensen spreken duits en engels. En anders kan je met frans terecht.
Nadelen: eten niet lekker, erg druk, wat eentonig landschap, horeca personeel was niet al te vriendelijk.

Wij zijn 12 dagen geweest, dat was lang genoeg. Ik wil er ook niet meer naar terug, omdat ik het wel gezien heb. Maar zeker wel een leuke vakantie gehad!!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:57

ik ben meerdere keren naat tunesie geweest, mooi land, de mensen vind ik alleen wat minder aardig (ben ook in marokko geweest daar waren ze echt super aardig) maar in Tunesie willen ze liever je geld
Wel is het een super leuk land

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:03

Wij gaan bijna ieder jaar naar Tunesie. Dit omdat mijn vriend half Tunesisch is en ze daar tussen Sousse en Monastir een huis hebben. Ik zou er als toerist nooit heen gaan en raad het ook niet zo gauw aan bij andere mensen. Vooral als vrpuw ben je daar echt ondergeschikt. En zoals de anderen al zeggen de mensen kunnen erg opdringerig zijn. Je moet ook goed tegen de hitte kunnen want het is altijd super heet in Tunesie. Qua stranden vind ik het ook niet heel erg bijzonder. De stranden zijn niet zo breed en als er harde wind heeft gestaan zit de zee vol met zeewier en andere troep. Maar ik zou het geen eng land noemen. Er is alleen een heel groot verschil als je met Tunesische mensen de stad in gaat of alleen als 'tourist'. Als je Arabisch bent wordt je als god behandeld.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:27

Ik ben afgelopen november in Tunesie geweest en heb een erg leuke vakantie gehad. We hebben een jeeptocht van 5 dagen gedaan en we vertrokken van Djerba.
De mannen zijn inderdaad erg opdringerig, maar je kunt leuke dingetjes van ze kopen als je goed leert afdingen Ze vragen dan erst 40 en dan kom je uiteindelijk uit op 5 en dan nog hebben ze hun slag geslagen
op een gegeven moment leer je wel om ze te negeren, anders wordt het inderdaad irritant.

Het was voor ons echt een vakantie "anders dan anders" en wij hebben juist maar 1 dagje aan het strand gelegen, verder prachtige 4 sterren hotels iedere keer en de overnachting in een grote tent middenin de woestijn was ook erg leuk. ook erg lekker gegeten trouwens!

via deze link kun je wat foto's zien: viewtopic.php?f=96&t=436455&p=11810856&hilit=#11810856

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 10:16

De foto's zijn echt heel erg leuk!Wij gaan ook vanaf Djerba.

Heeft iemand hier ook inentingen gehad? Voor Tunesie kan je Hepatitus A En de DTP-prik halen. Maar volgens het reisbureau was dat niet verplicht/nodig. Wat hebben jullie gedaan?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:58

Ik heb hepatitis A gehad. Geen idee of het ook echt nodig was geweest, maar voor de zekerheid heb ik het toch maar gedaan.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:03

Mm dit ga ik in de gaten houden.
Ik ga deze zomer voor het eerst naar Tunesie. Mijn vriend heeft een hectare land daar en een huisje naja dat huis staat op zn vaders naam.
Zij gaan er elk jaar met plezier naar toe. Mijn schoonvader was er vorige week zelfs voor een weekendje heen gevlogen.

Eh wij gaan dan naar.. hallouria ofzoiets kan t niet spellen

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:09

Wij hebben beide vaccinaties.

PooPscooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:13

Ben 8jaar geleden met mijn toenmalige vriendin naar Tunesie geweest.
Het was de beste vakantie die ik ooit gehad heb.
De mensen waren toen zeer gast vrij.
Alleen op locale markten moet je uitkijken voor kleine ventjes van een jaar of 8 die roven heel je tas leeg en jatten de zonnebril van je neus.
Met het zielige verhaal mijn vader die bla bla bla.

Ook zo'n rond reis gemaakt de meest rare dingen kom je tegen.Vervoer van koeien achter in een pickup truck. Echt geweldig.

Wat me alleen irriteerde was in de medina's die aanhoudende verkopers die je vanalles aan willen smeren.

Wat ik deed was, mijn vriendin had een slof Camel sigaretten op schiphol gekocht.

In een leeg pakje had ik het geld zitten ( konden ze het ook niet jattten ) .. En met het handelen van sigaretten gaat beter als afdingen..Zowiso afdingen minimaal meteen onder 2/3gaan zitten.

Had interesse getoont in een waterpijp:
We werden naar boven het winkeltje gelootst ( best eng was dat maar gewoon gedaan ) kei vriendelijk die mensen kopje thee erbij ( lees borrelglaasje thee super veel suiker erin ).
Heb een waterpijp gekocht voor iets van 20 dinar 1 zonnebril ( had ik van mijn broertje geleend ) en 4 camel sigaretten..
Waren begonnen op 150dinar.
Nadeel er is geen hash of weed te verkrijgen.
Als vervanger ervoor zeiden ze moet je alcohol ipv water in de pijp doen.( nog nooit geprobeerd alleen van die kleffe Appeltabak.. Nu naar minimaal 8 jaar nog steeds super klef.)
En omdat er geen afsluitring bij zat heb ik die op de reis in de woestijn bij een lokaal cafe gekocht waar ze allemaal aan de waterpijp zaten( 1 dinar).

Ik zou er zo weer naar toegaan maar door persoonlijke omstandigheden zou ik deze keer voor Egypte kiezen incl bootreis voor een paar dgn ....

Als ik tijd en zin heb plaats ik wel een stel foto's van mijn vakantie.

Suc6 en veel plezier op je vakantie..

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:53

Mijn topic staat ook op Bokt International. Het heet "jahaa, de foto's van een geweldig Tunesie" je kunt er toch wel het 1 en ander zien en lezen over het land. Mijn vriend en ik vonden het er in ieder geval superrrr!
Groetjes Barbara

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:49

Wou net vragen wanneer je gaat, maar zag dat je in augustus gaat.
Ik ga 18 februari ook met Neckermann, naar een 4 sterrenhotel naar Hammamet (Sousse).
Ik ben niet zo snel ziek maar me schoonmoeder heeft toch voor alle zekerheid Hepatitis A gekocht, morgen even prikken!

Als ik ben geweest zal ik het je vertellen en mijn foto's plaatsen

Iemand van jullie wel eens in Iberostar Chich Khan geweest toevallig?
Welk hotel ga je flower?

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:59

Ja ik ga nu ook maar voor de hepatitis A als je er 2 neemt ben je voor 15 jaar beschermd (ook handig voor de komende reizen).

Wij gaan naar het eiland Djerba voor de kust van Tusnies. Het is een 4 sterren hotel Kathargo. En tijdens de rondreis slapen we ook in 4* hotels maar dat is in de binnenlanden dus even afwachten hoe dat gaat.

Ik zou eens kijken op http://www.vakantiereiswijzer.nl staan recenties op van hotels over de hele wereld. Het hotel waar wij heen gaan staat er ook op. De reacties zijn geschreven door touristen die er eerder zijn geweest. Staan ook berichten over het land of de plaats waar je heen gaat.

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:09

Heb last me arm leuk zo'n prik!
Dankje voor de site, volgens mij is het een prima hotel waar ik heen ga Maarja niet voor niets 4 sterren, Iberostar en all inclusive

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 03:24

Aantal jaar geleden 2,5 week naar Tunesië geweest.
En niks negatiefs van mijn kant.

Wij zaten in Port El Kanthaoui, in een appartementje.
We zaten boven een souvernirs winkeltje en vanaf dag 1 al ontzettend leuk contact met de verkopers.
Ons eten kochten we in het plaatselijke supermarktje en na een paar dagen wist de man van de kaasafdeling al precies wat we wilden en lag het voor ons klaar ( zo fijn ook, al die heerlijke producten in overvloed, niet zoals hier, zoeken naar een fijne toko )

We hebben heel veel op eigen houtje ondernomen en nergens last van gehad als 3 vrouwen alleen zijnde ( moeder, m'n zus en ik ).
Nog een hele tijd op de plaatselijke veemarkt vertoeft, lekker thee drinken met wat geitenhandelaars.

Wij zijn ook naar Douz geweest ( sahara ) was jammer dat het allemaal zo vlug vlug bus in, bus uit was.
Kairouhan ( moskee bezoek ) was schitterend.

Niks geen last gehad van opdringerige verkopers, tuurlijk ze roepen wel eens wat, maar met een glimlach en een 'no thanx' was het prima afgedaan.
Wel hebben we heerlijk ontbeten bij de juwelier waar ik mijn ketting heb gekocht.

En wbt de vrouwen in kleden in zee, ( las ik ergens in een post boven me ) niet gezien. Wel meiden in hippe bikini's ( en ja dat waren local's )
De Tunesische meiden liepen er op straat bloter bij dan mij!
( ja je gaat naar een moslim land, dus je neemt wat decent kleding mee, was dus helemaal niet nodig. )

Ik denk het allemaal maar net is wat je wíl zien van de bevolking en hoe je jezelf opstelt.
Lees je in over de cultuur en laat je westerse gewoontes los, komt het helemaal goed! En zul je vast een top vakantie hebben!

guccio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:14

Hey hallo,

Ook hier een superpositieve ervaring gehad in Tunesië. mijn vriend en ik zijn in augustus 2003 11 dagen naar Port el Kantaoui gegaan. dat is een toeristen dorpje vlak bij Sousse.
Geweldig land met gewldige mensen, de eerste 3 dagen haddenw e wel last van verkopers maar toenw e doorhadden dat je idd gewoon no thanx moet zeggen en doorlopen hielden ze het gauw voor gezien.
Wij hadden een schoon en mooi hotel en zijn naar verschillende grote plaatsen geweest. In het haventje van port el kantaoui kan je heerlijk eten!!
Wij hebben dan ook geen boodschappen gedaan maar zijn elke avond uit eten geweest, ontbijten deden we in de zon op het balkon
Zag ergens een post voorbij komen over niet te verkrijgen hasj en weed, wij werden er bijna mee doodgegooid. We hebben het niet gekocht omdat het toch drugs blijft en de kwaliteit waarschijnlijk heel veel slechter is als in Nederland, en we geen zin hadden om ziek te worden!
Waarschijnlijk gaan we dit jaar in September weer maar dan met onze kleine meid erbij... ben benieuwd...
Oh ja prikken hebben wij ook niet gehad voor vertrek.
Fijne reis!!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:09

Nou ik ben net 2 dagen terug ondertussen en heb dus weer even dit topic opgezocht
Ik maak van de week even een eigen met mijn foto's.
Het hotel was prachtig, alleen was er in Yasmine Hammamet en Hammamet zelf weinig te doen.
In de Medina (winkelcentrum) in Yasmine Hammamet waren ze erg opdringerig, dat was niet zo leuk.
In Hammamet zelf viel dit erg mee.
Ook zijn we naar Nabeul geweest en dit was toch wel het leukste plaatsje, vriendelijke mensen en veel koopwaar (wat tegenviel in Yasmine Hammamet en Hammamet zelf).

We zijn ook gaan kameel/dromedaris rijden en dat was ook leuk.
We hebben redelijk goed weer gehad!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:43

Wij zijn 10 jaar terug in Monastir geweest.
Mooi land, mensen zijn idd wel erg opdringerig maar dat is in Turkije ook zo.. Verder was het een super vakantie mooi hotel lekker eten. We hebben woestijntocht op kamelen gedaan dat was ook geweldig om te doen. Zeker een land om nog eens naar terug te gaan