Vakantie Malta?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Vakantie Malta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:04

Wij willen misschien met z'n 5en naar Malta deze zomer.
We zouden eerst naar Marmaris (turkije) maar vanwege de vogelgriep, toch maar niet gedaan.

Maar, nu hoor ik van verschilllende kanten dat Malta echt voor ouderen is, is er hier iemand wel eens naar Malta geweest?
Ervaring?
Kun je er leuk uitgaan?
Hoe zijn de stranden?

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:25

Ik ben vorig jaar naar Malta geweest.
Er zijn super mooie stranden, maar die zijn meestal niet bij het uitgaansgebied. Je kan er wel heel snel, makkelijk en goedkoop komen met de bus, dus dat is niet echt een probleem.
De hoofdstad is super mooi, en er is een bepaald gedeelte waar je ook leuk kan stappen heb ik gehoord. Ik zou alleen niet meer weten hoe die plek heet, sorry.

Cathelijne

Re: Vakantie Malta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:29

Even stiekum op onder werktijd

Ik ga in mei 2 weken naar Malta. Wat betreft cultuur is er heel veel te zien, tot en met steenstijd tempels toe (ala Stonehenge). Qua stranden is het minder, een flink deel van de kust bestaat uit steile rotswanden. Maar als je kiest voor een accomodatie met een zwembad, kom je ook een heel eind. Verder is het openbaar vervoer er erg goed, elk dorp is met de bus te bereiken.
Ook kan je een dagje met de boot naar Sicilië.

Als je gaat voor cultuur, dan zit je vrij goed, maar voor een strandvakantie zou ik een andere plek uitzoeken.

Je kan veel info vinden op www.malta.nl

Als je wilt, vertel ik vanavond meer.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 18-01-06 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:30

ik ben er twee jaar geleden vijf dagen geweest en het was op zich wel leuk. Ik denk niet dat je je er langer dan een week vermaakt. Ik was na vijf dagen wel uitgekeken.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:36

Ik zou inderdaad niet naar Malta gaan voor een combinatie van strand+stappen. Het strand ligt nog al ver weg van de stad Valetta, en gezien de bebouwing denk ik dat je daar moet zijn om leuk te kunnen stappen. Eeigenlijk is Malta een grote rots, dus er zijn erg weinig stranden.

Ik zou, asl ik jullie was, eerder kiezen voor ibiza....

Mloes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:40

Het uitgaan is wel leuk daar heb ik gehoord?
En over die stranden hoor je echt vanalles, de 1 zegt dat er alleen maar rotsstranden zijn, de ander zegt dat er ook zandstranden zijn ?

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:51

AM --> BI

Cathelijne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:10

Mloes schreef:
Het uitgaan is wel leuk daar heb ik gehoord?
En over die stranden hoor je echt vanalles, de 1 zegt dat er alleen maar rotsstranden zijn, de ander zegt dat er ook zandstranden zijn ?

Ik geloof wel dat er zandstranden zijn, maar daar zijn er meer liefhebbers van
Op de website www.malta.nl staat oa een interactieve kaart (Neem een willekeurige link op de lijst recht en klik dan links op "interactieve kaart") waar van alles op staat aangegeven.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:15

Hey ik ben vorig jaar met mijn vriend naar Malta geweest! Echt een super leuke vakantie gehad. Ik zou zelf kiezen voor een grotere plaats of een plaats aan de kust. Wij zijn zelf in Buggiba geweest in hotel New Dolmen 4*. Echte super luxe. Malta heeft heel veel cultuur en er is veel te zien. Het weer was er super en de zee is echt zo blauw als op de plaatjes in de boeken. Wel zijn er rotsstranden. Ons hotel had echter een aangelegd prive strand. Bedenk verder dat de zee rond malta vol zit met tropische vis. Het is een van de mooiste duikgebieden van Europa. Veel mensen komen er ook om te snorkelen. Daar moet je natuurlijk wel van houden! En wij gingen altijd het water in met schoentjes aan maar anderen deden dat niet.

Verder hebben wij 1 dag een zeiltocht gemaakt naar Comino en Gozo. Was echt super. Eten op de boot en 2 lange stops om te zwemmen. Het water is super schoon en heel erg helder (zeker 25/30 zicht). En al die prachtige visjes waren heel mooi om te zien. Ook hebben we gezwommen met dolfijnen en heb ik gedoken met perslucht.

Er was iedere avond tot diep in de nacht heel veel volk op straat. De wegen langs het strand stonden vol met winkeltjes en ander vermaak. En er was veel te zien en doen. In de grote plaatsen heb je volgens mij ook veel discotheken.

Heb je nog vragen dan kan je mij mailen.