Ik ben tot nu toe al 2x in dit land op vakantie geweest, in 2003 en 2004

In 2003 heb ik 1,5 week op een camping bij het Reuzengebergte (Noorden) gestaan. Was mooie omgeving, maar camping viel beetje tegen en bezienswaardigheden hadden we ook wel gezien.
We zijn toen, zoals van tevoren al besloten, doorgereisd naar het Lipno meer en hebben daar op een camping van Nederlands beheer gestaan.
Was echt heerlijk daar, we zaten met de caravan direct aan het meer, ik liep 's morgens meestal m'n tentje uit en liep zo het water in

In 2004 zijn we in het midden van Tsjechië geweest, zo'n 40km ten westen van Praag. Deze camping werd gerund door de zoon van de beheerder die bij het Lipno Meer een camping had.
Deze camping was goed, maar het meer viel erg tegen, véle malen kleiner dan het Lipno meer

Komende zomer gaan we dus weer naar het Lipno Meer. We hebben in die omgeving lang niet alles gezien omdat het in 2003 zó heet was dat we vooral aan het meer te vinden waren

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die zich naar Tsjechië begeven deze zomer. Ik ben in ieder geval dol op dat land, het is er prachtig, de bevolking is vriendelijk, je kunt er heerlijk (en goedkoop!) eten, je hebt er hele leuke en mooie steden

Helaas zal het toerisme in Tsjechië ook snel opmars maken nu het land bij de EU zit en meer mensen doorkrijgen dat het echt een aangenaam land is om je vakantie door te brengen!