Tsjechië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 21:19

Wie o wie gaat er deze zomer ook naar Tsjechië op vakantie?

Ik ben tot nu toe al 2x in dit land op vakantie geweest, in 2003 en 2004

In 2003 heb ik 1,5 week op een camping bij het Reuzengebergte (Noorden) gestaan. Was mooie omgeving, maar camping viel beetje tegen en bezienswaardigheden hadden we ook wel gezien.

We zijn toen, zoals van tevoren al besloten, doorgereisd naar het Lipno meer en hebben daar op een camping van Nederlands beheer gestaan.

Was echt heerlijk daar, we zaten met de caravan direct aan het meer, ik liep 's morgens meestal m'n tentje uit en liep zo het water in

In 2004 zijn we in het midden van Tsjechië geweest, zo'n 40km ten westen van Praag. Deze camping werd gerund door de zoon van de beheerder die bij het Lipno Meer een camping had.
Deze camping was goed, maar het meer viel erg tegen, véle malen kleiner dan het Lipno meer

Komende zomer gaan we dus weer naar het Lipno Meer. We hebben in die omgeving lang niet alles gezien omdat het in 2003 zó heet was dat we vooral aan het meer te vinden waren

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die zich naar Tsjechië begeven deze zomer. Ik ben in ieder geval dol op dat land, het is er prachtig, de bevolking is vriendelijk, je kunt er heerlijk (en goedkoop!) eten, je hebt er hele leuke en mooie steden

Helaas zal het toerisme in Tsjechië ook snel opmars maken nu het land bij de EU zit en meer mensen doorkrijgen dat het echt een aangenaam land is om je vakantie door te brengen!

Nainkey

Re: Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:41

Ben jaren naar Tsjechië geweest. Echt een super tijd gehad. Ook 2x naar Praag.
1x met school.. in 2004. Was zo gaaf! Naar Praaf zou ik graag nog eens terug willen.

Ik ga er overigens niet heen..

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:13

Ik ben er al 2x geweest. En dit jaar gaan we ook niet. we hadden 1 jaar heel mooi weer, en het andere jaar juist heel slecht, dat was wel jammer. maar we hebben het toch leuk gehad

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:35

Wij hadden de laatste keer dat we geweest zijn (2004) de eerste 1,5 week heel wisselvallig weer. Dan weer regen, dan weer waterig zonnetje, maar nooit echt lekker

De laatste 2 weken hadden we juist heerlijk weer, heel warm en lekker

En Praag is idd een prachtstad, zijn we alletwee de keren geweest

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:01

Wij hebben daar eens met een waternoodsramp gezeten.. gelukkig zaten wij met ons tentje op een heuvel, maar daar onder was het vreselijk..
Om het weer zou ik zeker niet naar Tsjechië gaan haha.. al kan het er wel erg mooi zijn hoor!

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:05

Ik ga elk jaar naar Tsjechie en ik was er ook bij die watersnoodramp! Al sinds mijn geboorte ga ik elk jaar! Welke camping gaan jullie deze zomer? Ik ga altijd verschillende dus ik zie het nog wel! Mischien kom ik jullie tegen;)

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:59

Wij gaan naar de camping Frymburk aan het Lipno Meer (ligt overigens vlakbij Landal Greenparks Marina Lipno)

http://www.campingfrymburk.cz/nl/

Die waternoodsramp was in 2002 als ik me goed herinner toch?
Toen stonden wij in Duitsland, 5km van de grens met Tsjechië.
Omdat het toen al de hele week rotweer was zouden we vrijdags vertrekken, en dat hebben we ook gedaan. Toen hoorden we de volgende dag dat overal in Oost-Duitsland en voral Tsjechië vreselijke overstromingen waren, dat Praag deels met té hoog water te kampen had

Wij waren gelukkig net op tijd weg, en hebben gelukkig de jaren daarna geen last gehad van overstromingen...

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:47

Ja wij stonden al hoger op de kamer, en toen werd ik wakker later, ik keek naar buiten, zie ik oppeens het water hoog staan, dus wij naar buiten en binnen een kwartier stonden we tot ons enkels in het water, dus wij alles in de caravan gegooid en snel weggereden(wel betaald) en de 2 nachten daarna hebben we op een parkeerplaats van een supermarkt gestaan. Toen we later nog terug gingen om te kijken, was de weg helemaal afgebrokkeld, want het was een stromende rivier.. :hm

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:53

Ooh ik ben er 1x geweest met school.. Wat was dat geweldig en alles was zoo goedkoop.. Ik deed toen de survival-werkweek .. Dus vanalles in de bergen doen etc. Wat is het daar mooi zeg.. Ik wil er graag nog een keer heen.. En elk jaar kijk ik mijn papa lief aan .. Maar dat is nog niet gelukt.. Als ik mijn rijbewijs heb zou het misschien wel kunnen zodat we omstebeurten kunnen rijden..
Ik wil er heeeel graag weer heen!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:06

Ik ben in 2004 (?) ook naar Tjeschië geweest. Was echt super.
Ook naar het Reuzengebergte, nog ergens en 2 dagen in een appartement in Praag (paps en mams wilden me wat cultuur bijscholen ofzo, maar het was wel super)

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:45

Afgelopen zomer ben ik dr geweest Voor de 1e x

was echt heel leuk, en kleding + eten is zó goedkoop echt cool