Wij gaan dus deze zomer voor 2 weken naar Miami. Maar wat kan je daar eigenlijk doen enzo? We gaan wel niet alleen in Miami zelf blijven, maar gaan een auto huren zodat we een beetje verderweg kunnen gaan.
Shoppen en vooral veel naar het strand gaan Maar je kan ook naar Orlando rijden (is wel een heel stuk rijden) maar daar heb je disney en universal en nog veel meer leuke parken
We gaan al zeker naar Orlando. Ons plan is: Als we aankomen in Miami blijven we de eerste nacht ergens bij Miami. Dan gaan we naar Orlando (Seaworld&Universal Studio's), terug langs Miami naar de Florida Key's.
Wat ik zeker wil doen: zwemmen, leren surfen en vooral veel winkelen.
The Keys zijn erg leuk, maar wel plat Amerikaans vermaak Key West... Miami zelf is zooooo leuk, je verveelt je daar niet! Ocean Drive rond zonsondergang, alle shoppingmalls, het strand, echt geweldig! Bij sommige uitgaansgelegenheden rond Ocean Drive kreeg ik echt zo'n 'fout' Miami-vice-gevoel, echt leuk. En er is een shoppingmall aan het water waar bandjes (meestal cubaans/salsa) een open podium hebben, gaan de mensen dansen op straat. En je moeeeet echt gewoon voor de gein in zo'n cubaanse eetgelegeheid gaan eten (al is het alleen omdat het goedkoop is) je doet het niet omdat het romantisch of culinair is, maar gewoon omdat het leuk is. En ook proberen een (vrij)kaartje te krijgen voor een club, dat is echt zooo anders dan dat wij in NL uitgaan; iedereen stond (toen ik er was) dolenthousiast te swingen, superblij. Als je bij wat hippe winkels op Miami Beach vraagt welke club 'hot' is krijg je vast wel een antwoord.
Ik zou veel merkkleding en make-up kopen heb ik ook gedaan en dat is toch stukken goedkoper. Universal Studios en Seaworld vind ik ook een echte aanrader.