Zijn er bokkers met deze organisatie mee geweest? ( www.worldservants.nl ) Ik ga dit jaar mee naar Brazilie, huizen bouwen voor de arme bevolking van Ocara!
Ik heb vorige week pas besloten dat ik mee ga, dus moet nog hard werken voor de centjes!!! Gelukkig heb ik enorm goede hulp Wat grappig dat we naar hetzelfde plaatsje gaan
Ik ben mee geweest met World Servants naar Kenia, en nu ik eraan denk is dat alweer 10 jaar geleden. Wij hebben daar in 3 weken tijd een schooltje voor de lokale bevolking gebouwd, sliepen vrij primitief in leegstaande oude schoolgebouwen een eindje verderop. Ik vond het echt geweldig om te doen, het is zo'n enorme ervaring, je leert zoveel van de mensen, ik heb zoveel mooie dingen gezien en gedaan die ik anders nooit zou doen. De mensen waren zeer arm en waren zo ontzettend dankbaar, zo lief. (ik kan hier uren over blijven vertellen )
Helaas stond (en staat nog steeds) de organisatie zelf mij erg tegen. Misschien zijn er dingen veranderd in de tussentijd, dat weet ik niet. World Servants is een christelijke organisatie, dit wist ik van tevoren en ik heb hier totaal geen moeite mee. Alle respect voor de mensen die geloven, ik pas me aan. Maar het feit dat de mensen die mee waren met onze groep mij ( en enkele anderen) niet accepteerde omdat ik niet geloof stond me zeer tegen. Mijn mening werd door deze mensen niet gerespecteerd en naar mijn woorden werd niet geluisterd. Daarbij kwam dat ze ook nog eens probeerden mij het christendom door de strot te duwen en daar houd ik niet van. Ik ben mee gegaan omdat ik wat van de wereld wilde zien, een nieuw ervaring op wilde doen, wat moois voor de mensen wilde doen en dit een unieke ervaring is. (en eigenlijk werd het dus niet eens gewaardeerd, want ik had dit voor/van God moeten doen)
Al met al heb ik geweldige herinneringen aan mijn tijd in Kenia, de foto's hangen nog hier naast me op, ik zou ontzettend graag terug willen om te zien wat er over is van het schooltje, maar ik zou niet/ nooit meer voor deze organisatie kiezen.
Misschien heb ik erg pech gehad met de groep, ik hoop in ieder geval dat je een supertijd tegemoet gaat!!
Wauw, wat een geluk dat ik net op deze site terecht kom! Ik heb altijd al zoiets willen doen, is echt een droom van mij. Weten jullie ook nog meer organisaties? En weten jullie ook of er ook winterprojecten zijn?
Had niet door dat er nog gereageerd werd in dit topic
De groep heb ik inmiddels ontmoet. Een hele diverse groep. Gelovig, niet-gelovig, student, werkende enz enz. Tot nu toe valt me het ook op dat het een hele open groep is en dat we elkaar in waarde laten en dat er veel respect over en weer is Ben ik super blij mee! Nog maar 44 dagen.... dan gaan we weg Zaterdag is de preunie en zien we elkaar weer allemaal, hopen dat het niet nog meer gaat kriebelen, kan nu al niet meer wachten
Oef, ik ga alweer bijna Begin zo langzamerhand een beetje nerveus te worden, heb zojuist gehoord dat we 3 vluchten hebben, en ik heb nooit gevlogen... Al met al zijn we ong. 24 uur kwijt aan reizen...
een huisgenootje van me is met die organisatie naar bolivia en afgelopen jaar naar zambia geweest. Je hart zit echt op de goede plek als je zo'n geldbedrag neerlegt om zo;n 'vakantie' te houden hoor! Het is echt zwoegen geblazen! Echt respect!
_Diesel komt met een weekje weer terug en ik vertrek met een weekje naar Brazil om te gaan bouwen.
Nou groot hart, valt best wel mee hoor! Heb het door middel van sponsoring rond gekregen. Natuurlijk moeten er nog veel dingen bijkomen zoals medische verzorging enz enz. Het is voor mij nog een week en ik begin wel wat zenuwen te krijgen Langzamerhand al wat spullen inkopen enzo.
Wel een lange reis... Heenreis A'dam - London Heatrow - Sao Paulo - Fortaleza en terugreis ipv London Frankfurt. Dus zowiezo 24 uren onderweg...
Ik heb voor 2 jaar terug in Fortaleza gezeten, en hebben nog een rondreis van 8 dagen gemaakt. Was echt een super geweldige ervaring. Wat een ontzettend mooi deel waar wij zijn geweest. Zou er zo weer heen gaan. Wij vlogen trouwens in een keer heen zonder tussenstops.