Nu boeken of last-minute?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flippertje

Nu boeken of last-minute?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:29

Hey! Na een heleboel gedoe is nu duidelijk geworden dat ik komende zomer met een vriendin op vakantie ga, met zn tweeën dus. We willen graag naar Griekenland of Spanje, maar weten (nog) niet precies naar welke plaats we echt willen. Omdat we maar met zn tweeën gaan kwam mn vriendin met het idee om een last-minute te nemen. Ik ben tot nu toe altijd gewent geweest om (lang) van tevoren te boeken, dus weet niet of dit verstandig is. We hebben nu dus 2 keuzes, nu boeken of straks een last-minute nemen.
Kan iemand van jullie mij wat meer voor- en nadelen van een last-minute tegenover nu boeken vertellen? Alvast bedankt!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:31

Last minute zou ik doen is ook veel voordeliger (kanje daar weer meer uitgeven )

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:32

Nu boeken: duur. Volop keuze waar je heen kunt, en wilt.

Last Minute: goedkoop, maar niet meer de volledige keus. Kans is groot dat je niet daar beland waar je heenwilt.

Wat je moet doen is een een kwestie van instelling. Ik ben nog nooit Last Minute geweest, maar ben zelf wel zo flexibel om het niet erg te vinden om last minute te gaan. Probleem zijn dan toch de paarden waar ik verzorging voor moet hebben en dat vergt wat regelwerk.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:17

Ik heb beiden al eens gedaan nadeel van last minute is dat de locatie waar jij je zinnen op hebt gezet mogelijk net die week van jouw vakantie al helemaal vol is.Ook kan het zijn dat jij bv 2 weken wil maar er alleen iets van 10 dagen of 8 dagen beschikbaar is vanaf de datum dat je wil vertrekken. Als jij je lastminut binnen bv 4 weken vakantie wil plannen is dat wel te doen.Allergoedkoopste is naar schiphol gaan en kijken wat er vrij is.

voordeel van nu boeken is je voorpret vaak krijg je nog vroegboek korting en je kan echt alles regelen datum dat je wil vertrekken en dat je thuis kotm sommige excursie's kun je nu al vast leggen etcetc.Je favo locatie heeft nog plek en je kunt vaak ook een keuze maken wat je als uitzicht op je kamer wil

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:05

@Cassidy, paardje is geen probleem, mn moeder en zusje nemen dan gewoon mijn dagen over.
Omdat we niet precies weten waar we heen willen lopen we denk ik minder het risico dat we niet daar belanden waar we heen willen. Dat het goedkoper is is voor 2 scholieren/studentes natuurlijk wel een groot voordeel.
Een nadeel vind ik wat Nimber zegt, dat je het risico loopt dat je korter of langer gaat dan je eigenlijk zou willen.

Suomi

Re: Nu boeken of last-minute?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:40

Bovendien zijn lang niet alle last-minutes meer zo goedkoop als een paar jaar geleden. Tuurlijk zijn er wel goedkope last-minutes, maar daar moet je inderdaad ook geluk hebben of je wel naar je favo bestemming kunt gaan en hoe lang je kunt gaan..

Maar dit zegt iemand die graag ruim op tijd haar vakantie boekt.

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:54

Als je nu boekt dan heb je keus zat,naar welk app of hotel je naar toe wil.Maar boek je last-minutes dan kan je wel naar griekenland of spanje maar dan zul je moeten nemen wat er nog is,hoeft niet natuurlijk wanrt meschien is dat hotel of app er wel die jullie leuk vinden.Wij moeten ook last minute boeken maar het is wel een stuk goedkoper moet ik zeggen.Kijk jullie gaan nu met z'n 2 dus heb je meer kan dat het er is waar je naar toe wilt.Wij gaan met z'n 5e en dan is meestal de acomedatie er wel maar dan weer geen vliegtuigplaatsen,en zijn er wel weer vliegtuig plaatsen dan kan het weer niet in de acomedatie.En daar heb je meestal niets zo veel last van als je met z'n 2e gaat

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:34

hou er wel rekening mee dat lastminutes ook niet meer zo goedkoop zijn als 3 of 4 jaar geleden.
Lastminutes zijn steeds populairder (vooral een week van tevoren enzo) en zijn dus ook behoorlijk in prijs gestegen!

Als je al weet waar je heen wil zou ik nu boeken, als het je weinig uitmaakt, maakt het weinig uit.
Tunesie (hammamet) is by the way ook echt een aanrader!
kijk anders is op www.vakantiediscounter.nl

Groetjes

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 16:35

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we morgenavond maar even serieus bij elkaar gaan zitten om te kijken waar we nou echt naartoe willen.

Illona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:07

als je nu een vlucht boekt zijn die nog echt super goedkoop (al vanf 50euro retour). maar dan moet je zelf nog wel verblijf zoeken.
Zelf vind ik de voorpret van de vakantie altijd bijna net zo leuk als de vakantie zelf. Daarom wil ik altijd graag een ruime tijd van te voren weten waar ik heen ga