Trektocht in het buitenland zonder begeleiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joo

Trektocht in het buitenland zonder begeleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 18:58

Hai Allemaal,

Ik ben van plan om aankomende zomer samen met een vriendin een trektocht te maken in het buitenland. Ik heb al gezocht op internet en in gidsen, alleen ik kan niet zo'n heel groot aanbod vinden in trektochten zonder begeleiding. (bijna alle tochten zijn met begeleiding)
Is er misschien iemand die leuke tips, ideeën of ervaringen hiermee heeft? Ik ben benieuwd!

Groetjes José

Suomi

Re: Trektocht in het buitenland zonder begeleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:12

Hoi,

ik ben dus van de zomer via Trailfinders naar Ierland gegaan. Was echt super! Je kon daar waar wij zaten trouwens wel trektochten zonder begeleiding maken! Maar dan moet je wel met twee personen of meer zo'n trektocht maken (dus niet in je eentje). Voor meer info kun je me pb'en!

Groetjes, Manon

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:38

via www.ruiterreizen.nl (timeout reizen) kan je in griekenland en in frankrijk een incividuele tocht rijden met hun paarden. Is wel vanaf 700 euro haha

jolifemme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:40

Ben via Trailfinders op Kreta en in Ierland geweest. Beide individuele tochten en beide aan de prijs. Kreta was warm, mooi, goed georganiseerd door Nederlands/Grieks stel, Ierland was stuk natter, erg mooi/indrukwekkend, gezellige B&B's. Voor beide wat te zeggen, maar totaal verschillend. Succes en alvast fijne vakantie!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:45

Idd, in Ierland kun je zonder begeleiding een trektocht maken. Kijk maar op de site van trailfinders. Daarnaast kun je ook via trailfinders in de Belgische Ardennen rijden, ook zonder begeleiding! De paarden die ze daar hebben schijnen geweldig te zijn!

Ben zelf in ierland en Polen geweest, maar dan wel met begeleiding. Dat is net zo avontuurlijk hoor!

succes drmee

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:46

'Welk' buitenland wil je?
Duitsland kan je nog doen met eigen paard.
In verdere landen zul je paarden moeten huren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:01

Ik ben zelf vorig jaar hierop gestuit wat me wel wat leek, uiteindelijk niet gedaan wegens priveredenen:
Citaat:
www.horse-trek.com/indexh.htm
Individueel met kaart in de Franse Armagnac
U brengt de eerste en de laatste avond door in Marsan, een "Chambre d'Hôte" met zwembad vlak bij de manege.De eerste dag vertrekken we te paard naar het fraaie Herenhuis Villa Fleurie van Janny en Gerard, een nederlands echtpaar dat, verliefd op deze streek, een paar jaar terug heeft besloten zich hier definitief te vestigen. Villa Fleurie ligt aan de oever van een riviertje onderaan het middeleeuwse dorpje Poudenas dat op een heuvelhelling ligt.
Hier kunt u vier dagen leven als God in Frankrijk en genieten van rust en stilte. Er staan drie comfortabele tweepersoons kamers en twee badkamers tot uw beschikking. Uw maaltijden worden geserveerd op het terras of in de eetkamer als het weer minder is. De paarden staan in de wei naast het huis. Van hieruit gaan we alle dagen een rit maken, u mag zelf besluiten hoe lang u wilt rijden, dus geen gehaast, u kunt lekker genieten van uw vakantie. U kunt eventueel ook een rustdag inlassen.
Het landschap is heuvelachtig met loof-en naaldbossen, uiterst geschikt om buiten te rijden, geen grote wegen, wel tot galopjes uitlokkende zandpaden en kronkelende bospaadjes. Af en toe komt u een dorpje tegen in de nog originele architectuur.
De laatste dag rijden we de paarden weer terug naar huis. Uw bagage volgt per auto en wij zorgen er ook voor dat u eventueel uw eigen auto de hele week tot uw beschikking hebt.
INDIVIDUEEL
U rijdt de eerste dag alleen of onder begeleiding (naar keuze) naar Villa Fleurie, waar u de rest van de week vertoeft en op uw gemak zelf uw dagindeling bepaalt en aan de hand van de kaart bekijkt welke ritten u wilt maken. Veel routes zijn gemarkeerd.
De paarden zijn aan uw goede zorgen toevertrouwd, maar Evelien komt wel af en toe kijken of alles moeiteloos verloopt.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:32

Wil je eigenlijk te paard of niet?

Joo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:18

Dankjewel voor de reacties! Ja, ik wil graag te paard, alleen nu hebben we weer een andere vakantie op t oog, lessen en buitenritten in portugal. Iemand hier ervaring mee? En boeken jullie de vakantie ook wel eens rechtstreeks, dus in de brochure van trailfinders kijken of je de vakantie leuk vindt en dan zelf op internet zoeken? Ik kan dit nl. dan niet vinden op internet.....

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:13

Onze vakantie in Ierland kon je ter plaatse niet goedkoper boeken dan via Trialfinders... het kostte precies hetzelfde...

Maar een aantal vakanties uit de brochures van paardenvakantie-organisaties kun je inderdaad op internet terugvinden... de ene keer is zelf boeken inderdaad goedkoper, de andere keer scheelt het helemaal niks...