Costa rica: ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackfoot

Costa rica: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 14:09

Hey,
Van de zomer wil ik 2 maanden naar costa rica (of eventueel nog een ander land in de buurt daarvan): spaans leren en vrijwilligerswerk. Wie is er wel eens in costa rica geweest en kan me wat vertellen over het land, qua veiligheid, of andere ervaringen?

bedankt

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:24

Ik ben er niet geweest maar we gaan er binnenkort zeker heen!
Ben dus ook wel benieuwd naar reacties van anderen.

blackfoot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:11

Volgens mij is er niemand hier in Costa Rica geweest

radje

Re: Costa rica: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:29

Mijn vriend is in Costa Rica geweest een aantal jaar terug omdat zijn vader op wereld reiswas en toen daar.

Hij heeft het echt geweldig gevonden, heel avontuurlijk.
Verschrikkelijk mooie omgeving, maar omdat zijn vader daar op werelsreis was zat hij niet in een hotel ofzo, maar bij hun in de camper.
Dus zat hij wel midden in de rimboe

Hij roept altijd dat hij daar weer naar toe wil.

Ik heb zelf foto's gezien en het is er echt mooi, Je moet alleen niet bang zijn van vogelspinnen en andere grote insecten want die kom je daar wel tegen.

Lon

Re: Costa rica: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:29

Ik zit momenteel in Heredia in Costa Rica voor stage en het is de bedoeling dat ik tot half juni blijf. Ben op 12 januari vanuit Nederland vertrokken en het weekend daarop direct naar Nicaragua gegaan om twee weken spaans te leren, dat kost daar namelijk de helft van wat het in Costa Rica kost.
Sinds anderhalve week weer terug in Costa Rica en het weer is hier mooi (afgezien van de twee dagen tropische buien vorige week) 28 graden en langs de wegen staat de complete intratuin aan tropische planten. Heel apart om te zien.
Qua veiligheid heb ik nog niks vervelends meegemaakt, de adviezen die ik overal hoor zijn dat je erop moet letten dat het niet bijzonder opvalt wat je allemaal hebt (dus laat je rolex horloge thuis) en dat je gewoon goed op je spullen moet letten.
De Tico's (Costaricanen) die ik ontmoet heb zijn over het algemeen erg aardig, maar spreken nauwelijks tot geen engels. Met elkaar praten ze zo gruwelijk snel dat ik er nauwelijks een touw aan vast kan knopen, maar ze zijn niet te beroerd om iets een paar keer voor je te herhalen als je het niet begrijpt.
Verder kan je in Costa Rica overal per bus komen, je moet er alleen niet op rekenen dat het erg snel gaat. Ook dit moet ik nog zelf testen, want Monteverde en Volcán Arenal moet je natuurlijk wel gezien hebben!
Eigenlijk weet ik verder niet zo goed wat je zou willen weten, mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd een pm sturen.