straks naar afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mjet

straks naar afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 01:36

as dinsdag vertrekken we voor 6 weken naar africa. We gaan naar Tanzania om daar vrienden op te zoeken die we hebben leren kennen tijdens de stage van mijn vriend nu inmiddels 10 jaar geleden. We sinds dien proberen we om de 2 jaar weer een grote reis te maken en al deze families weer te zien. Dat is altijd erg spannend maar ook erg bijzonder. We gaan niet met een georganiseerde reis maar doen alles zelf... low budget. ( heb een paard haha dus dan krijg je dat)

Dit keer gaan we ook naar Madagascar omdat daar nederlandse vrienden van ons naar toe zijn verhuisd. Omdat dat daar in de buurt is ( nou ja maar 2000 km of zo haha) dachten we van dat moet gaan lukken. We weten nog niet hoe we daar gaan komen. Ons budget is beperkt en we kunnen ons niet alle luxe vligetickets overal naar toe veroorloven, dus we gaan ons een weg per boot proberen te vinden. Kei spannend dus.

De reis naar tanzania gaat 36 uur duren (omdat we natuurlijk weer zo nodig het goeie koopste moeten nemen als echte hollander)
dus woensdag avond komen we aan.

Mijn paardje heeft dan in die tijd 2 meiden die haar af en toe rijden, wandelen en vooral platknuffelen, dus beter kan ik het niet geregeld hebben voor mijn paardje. Anders had ik niet zo lang kunnen weg gaan. Nu laat ik haar met een gersust gevoel achter en dat is heelijk.

Ik zal proberen om voor degenen die dat leuk vinden hier af en toe een verslagje neer te zetten.

Ik vindt het ook leuk als andere mensen,die ook ervaringen hebben in africa dat hier ook neer zetten zodat we ervaringen en verhalen kunnen uitwisselen.

Nog een paar nachtjes slapen dus en nog maar een paar daagjes genieten van mijn paardje.

xx

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:37

wow leuk zeg!
veel plezier, ben benieuwd hoe je het gaat krijgen daar

Illona

Re: straks naar afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:34

wow afrika, daar kom je niet elke dag!

t lijkt me echt super gaaf om te zien hoe anders het daar allemaal is dan hier. en 2000km is voor afrikaanse begrippen best dicht bij

supper veel plezier! en misschien lezen we de komende tijd nog wat africa avonturen..

mjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:46

ja ik heb ook heel vel zin. Ben ook beenieuwd hoe het met iedereen gaat daar. Nog een paar nachtjes slapen..

Illona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:27

heeel veel plezier alvast!
en mss zien we nog wat van je foto's bij thuiskomst

mjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 00:34

heb vanmorgen mijn "laatste voor mijn vakantie ritje" gemaakt. Wat was dat heerlijk. Zonnetje, vorst aan de grond, maar als je het bos in ging waren de paden met bladeren bedekt heerlijk zacht. Wat voelde alles toch heerlijk soepel en voorwaards. Erg fijn om te voelen omdat ze dit jaar spierbevangen is geweest. Een mooi afscheid voor de vakantie dus. Ik heb echt een heel uur met een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht gezeten op mijn fjord.

Ik laat haar ook met een gerust hart achter . 2 vriendinnen gaan zich over haar ontfermen. Niet echt veel rijden maar wel veel aandacht, dus dat komt goed.

Morgen is het zo ver. Ik hou jullie op de hoogte

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:08

Heel veel succes en plezier!! En laat zeker wat horen!