Ik wil bijvoorbeeld ontzettend graag naar Australië, maar ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken. Ik heb ook niemand die deze interesse deelt, dus niemand waar ik mee op reis kan. Dat is ook een reden waarom ik die stap niet durf te zetten. Ik wil liever niet in mijn eentje rondtrekken in zo'n groot land.

Ik ben zelf een paar keer met mijn ouders meegeweest naar Amerika. Ik heb het daar ontzettend naar mijn zin gehad, en het land vind ik ook heel mooi. Ik zou ook zeker meer van het land willen zien. Verder zou ik ook wel naar Canada willen en naar veel meer landen, maar het komt er gewoon niet van.
Ik weet dat ik het gewoon moet doen, want dit is echt iets wat ik gewoon voor mezelf wil doen, maar ik durf het gewoon niet in mijn eentje, en ik weet ook niet hoe ik moet beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe moet ik beginnen. Hoe zet ik mezelf over die drempel heen om alles achter te laten en gewoon te gaan. Ik wil het echt heel graag, maar ik durf die daadwerkelijke stap niet te zetten, en dat vind ik echt frustrerend van mezelf.
Ik zou dan ook graag tips willen van mensen die al eens zo'n grote reis gemaakt hebben. Hoe zijn jullie bijvoorbeeld begonnen?
Alvast bedankt!