Reizen door Amerika.. help?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Reizen door Amerika.. help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:37

Mn vriend en ik zijn van plan om van de zomer ongeveer een maand naar Amerika te gaan en dan zoveel mogelijk te gaan zien! We willen dus meerdere steden bekijken zoals New York, Miami maar ook wat natuurgebieden. Waarschijnlijk moeten we ons beperken tot de oostkust omdat het tijdbestek te kort is om ook nog naar de westkust te gaan. Alleen.. waar te beginnen? Heeft er iemand tips, goede sites/organisaties? We hebben al wat gegoogled en vonden wel wat bij http://www.exit-reizen.nl maar die hebben vaak maar 1 overnachting per stad en dan kan je er toch niks van zien? Ohja, en het moet vooral zo goedkoop mogelijk zijn

Ik hoop op tips Bvd!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:48

Ik heb je topic verplaatst naar BI.

Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:02

Wanneer je met New York Manhattan bedoelt, wat ik maar even aanneem, heb je aan één dag genoeg. Het is eigenlijk maar een klein eiland wat je in een dag wel gezien hebt. Erg makkelijk is het daar om met zo'n bus mee te gaan die je over Manhattan rijdt en waar je verteld word wat je ziet. Je kunt dan die dag bij elke halte uitstappen en bij dezelfde halte ook weer opstappen. Wanneer je bijvoorbeeld in Chinatown eruit wil om daar wat rond te kijken, stap je daar af. Loopt er wat rond en stapt daarna weer op de volgende bus. Bij welke halte je ook wil. Dit is alleen wel wat prijzig: 50 dollar pp geloof ik. Maar je ziet wel heel het eiland en tussendoor kan je shoppen.

Er is tegenwoordig ook een snelle boot die je in een half uur, geloof ik, rond het eiland vaart en je dus het vrijheidsbeeld e.d. laat zien. Ook aan te raden, maar weer niet goedkoop.

Van andere steden weet ik niet zo veel af, ben alleen maar heel vaak in New York geweest. Ik heb 3 maanden op Manhattan gewoond, maar niks is daar echt goedkoop eigenlijk, behalve het eten op straat De straatverkopers willen nog wel eens leuke dingen verkopen, maar daar valt ook best mee te onderhandelen over de prijs.

Owja ritje door Central Park..een half uurtje à 40 dollar.

Als ik jou was zou ik naar JFK vliegen, NY dus, en daarvandaan de oostkust verkennen.

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:35

Leuk hoor om zo'n reis te maken!

Ik ben zelf een aantal keer in Amerika geweest. Helaas nog nooit naar New York. Ik kan je dus niet helpen om daar in de omgeving wat leuks te zoeken.

Zelf ben ik Florida geweest en in San Francisco.

San Francisco is echt een hele mooie stad. De mensen zijn echt super aardig, en de omgeving is gewoon geweldig. Je zit daar eingelijk midden in de natuur. Je kunt daar een hoop natuurparken bezoeken, en dat is echt zeker de moeite waard.

De stad heeft heel wat historie en het centrum is ook heel mooi. Je kunt er heerlijk winkelen, en je kunt gemakkelijk overal komen. Je kunt zelfs met de beroemde Cable Cars de straten door rijden rechtstreeks naar het centrum. Verder ligt San Francisco aan het water. Je hebt ook heel veel verschillende pieren waar van alles te beleven is. Natuurlijk kun je ook nog een uitstapje maken naar de gevangenis Alcatraz, midden op het water. Ook ontzettend leuk om te doen. En de beroemde Golden Gate Bridge is een prachtig gezicht.

Florida is weer heel anders. Ik ben in Orlando geweest. Daar gaat het meer om alle attractieparken. Die zitten daar allemaal. Verder zijn daar ook veel natuurparken te bezoeken. Daar zijn het voornamelijk Wetlands. Vind het daar ook altijd heel leuk, maar het is echt totaal anders dan San Francisco. Het is eigenlijk haast niet te vergelijken.

Misschien komt het er niet van tijdens jullie reis, maar als het jullie bevalt, zou ik zeker weten eens San Francisco en omgeving bezoeken! Dat is zeker weten de moeite waard!

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:38

Je kunt ook gewoon een fly-drive boeken, zonder dat de hotels al geboekt zijn (dus alleen vlucht + huurauto). Dan kun je zelf bepalen hoe lang je overal blijft. Hebben wij een paar jaar geleden gedaan (ook via Exit), maar dan het westen van Amerika. De oostkant zijn we nog niet geweest, maar het westen is echt supermooi!

Guinevere

Re: Reizen door Amerika.. help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:07

Wat een leuk idee! Dat wordt vast een geweldige vakantie. Ik woon zelf op de Oostkust dus ik denk dat ik je wel met het één en ander kan helpen, maar eerst een paar vragen;

- ben je bereid om zelf te rijden?
- zo ja, hebben jullie allebei jullie rijbewijs?
- en hoe lang wil je maximaal per dag in de auto zitten?
- ben je bereid om binnen de VS te vliegen (niet duur en erg makkelijk)
- hoeveel ben je bereid om zelf uit te zoeken?
- welke steden/natuurgebieden/attracties wil je per se zien?
- wil je ook nog tijd overhouden om te relaxen?
- durf je zelf via internet dingen te boeken?
- wil je alleen bij grote hotelketens overnachten of zijn B&B's ook goed?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 13:58

thanks voor de reacties

Bohjal schreef:
Je kunt ook gewoon een fly-drive boeken, zonder dat de hotels al geboekt zijn (dus alleen vlucht + huurauto). Dan kun je zelf bepalen hoe lang je overal blijft. Hebben wij een paar jaar geleden gedaan (ook via Exit), maar dan het westen van Amerika. De oostkant zijn we nog niet geweest, maar het westen is echt supermooi!

dat willen we misschien ook doen ja, maar we zijn bang dat we dan dag en nacht in de auto zitten en dat is ook niet echt ontspannen toch? En zeker als het vliegen daar zo makkelijk/goedkoop is.. hmm lastig

Guinevere schreef:
Wat een leuk idee! Dat wordt vast een geweldige vakantie. Ik woon zelf op de Oostkust dus ik denk dat ik je wel met het één en ander kan helpen, maar eerst een paar vragen;

- ben je bereid om zelf te rijden?

ja

- zo ja, hebben jullie allebei jullie rijbewijs?

ja

- en hoe lang wil je maximaal per dag in de auto zitten?

niet te lang, maximaal een uur of 3?

- ben je bereid om binnen de VS te vliegen (niet duur en erg makkelijk)
ja

- hoeveel ben je bereid om zelf uit te zoeken?
niet té veel/ zo min mogelijk

New York, Miami, hoeft niet écht per se maar zou wel leuk zijn. Natuurgebieden of attracties ook niet echt voorkeuren denk ik.. het zal allemaal even indrukwekkend zijn?

- wil je ook nog tijd overhouden om te relaxen?
ja..

- durf je zelf via internet dingen te boeken?
ja
- wil je alleen bij grote hotelketens overnachten of zijn B&B's ook goed?
B&B's zijn ook goed

Het probleem is eigenlijk een beetje dat we bang zijn dat het heel duur gaat worden (we zijn maar studenten), terwijl we toch zoveel mogelijk willen zien en ook weer niet de hele dag in de auto willen zitten.. hmm klinkt niet echt makkelijk he..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:58

Niet heel makkelijk, maar zeker niet onhaalbaar. Het enige wat het moeilijker maakt is dat je zelf liever niet zo veel uitzoeken wil, maar misschien dat je je vriend aan het werk kan zetten? Bij de bieb hebben ze meestal hele fijne boeken om een reis mee te plannen.

Maximaal 3 uur per dag in de auto komt neer op zo rond de 175 mijl. Dat hoef je natuurlijk niet in één stuk te rijden ... als je een beetje kijkt wat er in de buurt is kan je vast wel leuke dingen vinden die je onderweg kan doen. NY – Miami is ongeveer 1300 mijl, als je direct van NY naar Miami zou rijden ben je daar dus al meer dan een week mee zoet. Als je een retourvlucht in plaats van aankomst & vertrek in andere plaatsen boekt moet je er sowieso rekening mee houden dat je ook nog terug moet rijden. Als je ook nog wilt ontspannen is het misschien fijn als je een (halve) week ergens bij het strand blijft?

Wat denk ik het handigste is, is als je een goede kaart zoekt en besluit wat je allemaal wil zien. Met RandMcNally (maps & directions -> mileage calculator) kan je berekenen hoe ver iets is.

Nog een handige site is SideStep. Daar worden prijzen (vliegrijs, hotels & auto) van bijv. Expedia, Hotels.com, JetBlue, etc. met elkaar vergeleken zodat je makkelijk de goedkoopste eruit kan halen.

Zelf boeken we al onze hotels via TripAdvisor, omdat ze daar gebruikersreviews hebben en de B&Bs vaak niet via SideStep te boeken zijn. Over het algemeen is SideStep vaak goedkoper, maar via Tripadvisor kan je goedkoop een B&B vinden, waar alles meestal beter verzorgd is. Waar TripAdvisor ook heel handig voor is is het plannen van wat je allemaal wil doen. Als je een stad uitkiest kan je onder attracties zien wat er allemaal in de buurt is.

Citaat:
Citaat:

New York, Miami, hoeft niet écht per se maar zou wel leuk zijn. Natuurgebieden of attracties ook niet echt voorkeuren denk ik.. het zal allemaal even indrukwekkend zijn?

Haha, hangt ervan af waar je van houdt. De West kust en de natuurgebieden daar lijken bijv. helemaal niet op die in het Oosten. Ik vind bijv. de Westkust een leukere vakantie bestemming, maar misschien komt dat doordat ik zelf de Oostkust gewend ben.

En als laatste nog een website; RoundAmerica.com. Dit is het reisverslag (inclusief) foto’s van een echtpaar dat met de auto alle 50 staten rondgetrokken is. Ze zijn heel erg pro-Bush & pro-Amerika, maar als je daar overheen leest kan je er leuke ideeën opdoen.

Oei, ik heb wel veel getypt zeg. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:36

Hmm heel erg bedankt voor je post en de sites guinevere! Wij denken rustig verder.. eerst nog op wintersport

WildWhite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:12

Ik heb een paar jaar geleden een roadtrip gemaakt langs de west-kust van Amerika. San Diego, LA, Santa Barbara, San Francisco,Sacramento en Yosemity National Park. Ik geloof dat we overal zo'n 2 dagen geweest zijn en we hebben er veel gezien maar natuurlijk niet alles.

Je kan zowat overal een gratis reisgids vinden met reductiebonnen voor hotels...Dat scheelt gewoonlijk $30 hoor.

Je mag me altijd contacteren als je hierover meer wilde weten of vragen had.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:17

Lenn schreef:
thanks voor de reacties

Bohjal schreef:

dat willen we misschien ook doen ja, maar we zijn bang dat we dan dag en nacht in de auto zitten en dat is ook niet echt ontspannen toch? En zeker als het vliegen daar zo makkelijk/goedkoop is.. hmm lastig

Of je dag en nacht in de auto zit, heb je toch zelf in de hand als je geen reis boekt waarbij de hotels vantevoren zijn geboekt? Ik denk alleen dat je eerst eens goed moet bepalen waar je nu precies heen wilt. Beslis eerst wat je echt per se wilt zien, bijv. New York, en kijk dan wat je er nog bij kunt doen in de omgeving, met als voorwaarde dat je niet meer dan 3 uur per dag in de auto wilt zitten, dat je niet elke dag ergens anders wilt overnachten en dat het niet te duur mag worden. Dan kun je uitrekenen hoeveel tijd je daaraan kwijt bent en of je nog tijd over hebt om bijvoorbeeld naar Miami te vliegen en daar nog een week door te brengen.
Vanwege je buget raad ik je in ieder geval aan om niet in het hoogseizoen te gaan, want dan liggen de prijzen een stuk hoger.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:41

Wij zijn ook naar Amerika geweest. Het lukt je zowiezo niet om het hele land te zien En reken maar dat je meer dan 3 uur in een auto moet zitten.... of je moet vliegen.

Wij hebben een tante onder Los Angelas zitten in La Jolla die de hele route (+ overnachtingen) voor ons uitgestippeld heeft. We zijn eerst een week in La Jolla geweest (Seaworld, Disneyworld) toen twee weken getrokken (Las Vegas, Zion canyon, Bryce Canyon, Grand Canyon, Lake Powell, Phoenix en weer naar La Jolla, kan iets vergeten zijn...) en toen nog weer een week in La Jolla waar we nog naar Mexico zijn geweest (Tijana) en nog veel meer dingen gedaan hebben.

Idd goed letten op hoog en laagseizoen, alles goed plannen. Daar naast hebben we in de canyons veel in lodges overnacht.

Je kunt ook overal wel kortingen op krijgen Ik kreeg om mijn verlopen OV korting bij Seaworld voor het hele gezin ed Je kunt alles proberen

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:14

Ik vind persoonlijk Miami niet echt een hele bijzondere stad. De mooie gedeeltes heb je binnen een dag gezien.
New York zou ik dan liever wat uitgebreider bekijken daar kun je wel een dag of 4 doorbrengen zonder dat je je hoeft te vervelen.
Drie uur in de auto is in Amerika echt niet zo heel erg veel. Om echt wat te kunnen zien moet je toch flink veel meer rijden ben ik bang.
Wij rijden vaak een dag veel als we op vakantie zijn in dergelijke landen en gaan op die dag gewoon heel vroeg op pad.

Hoe lang willen jullie gaan?

http://www.hm-usa.com/index.html is wel een aardige site.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:58

Wij zijn ook veel vroeg op pad gegaan In de auto zitten voor 8 uur was echt geen uitzondering! We hadden gelukkig een hele fijne auto, maar 3 uur is echt niets hoor!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:01

Zeker niet met de afstanden en de maximum snelhoed daar. Maar het is wel relaxed autorijden.

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 02:46

Kom bij mij op bezoek dan kan ik je Philadelphia laten zien

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 03:44

En dan nu iemand die in het Westen woont.
Wij hebben een paar jaar geleden een hele reis van San Francisco tot aan Seattle gemaakt. Ontzettend veel gezien, was erg leuk, maar wel op mijn ouders' manier wat wil zeggen dat elke dag helemaal vol zit. (half 8 opstaan + ontbijten, 2 dingen doen, lunch om een uur of 2, nog 2 dingen doen, diner om 7 uur, om uiteindelijk om 8 uur half negen nog even een duik in het hotelzwembad te nemen en moe in je bed te verdwijnen (niet dat de tijden nou zo strak komen, maar zoiets))
Maar ik kan je op zich daar wel mee helpen.
Ik denk dat over het algemeen de oostkust wat meer bijzondere steden/musea heeft (vrijheidsbeeld) en de westkust wat meer speciale natuurgebieden, zoals de Grand Canyon en Yosemite.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:11

Ik denk dat de Westkust qua natuurschoon veel mooier is dan de Oostkust, je hebt er ook veel meer National Parks.
Ik ben niet in New York geweest, wel 2 x in Florida (en dus ook Miami) Florida/Miami is leuk als je voor de 'fun' en de zon gaat.
Als je echt mooie natuur wilt zien kun je imo veel beter naar de Westkust. Het is daar zo prachtig met parken als Bryce Canyon, Zion, de Grand Canyon, Yosemite en niet vergeten Yellowstone (is toch wel mijn persoonlijk favoriet)
Ook San Francisco is een hele leuke stad met voldoende bezienswaardigheden.

Tja, als ik in jouw schoenen stond, wist ik het wel Ik zou lekker naar de Westkust gaan.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:59

sorry late reactie, net terug van wintersport
Maar bedankt voor de reacties! We kijken het nog even aan omdat we toch bang zijn dat het te duur gaat worden, we zijn maar 2 studentjes en wat wij willen is eigenlijk meer iets om als je een baan hebt voor naar toe te sparen. Dus misschien pakken we gewoon een last minute en doen we dit over een paar jaar. Maar ik heb een neef in het westen dus misschien dat we dan gewoon daarheen gaan voor 2 weken ofzo want het westen is zo te horen wel leuker!

Nouja, ik zet het topic gewoon bij mn favorieten