Over een maand op stage naar Wales

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Over een maand op stage naar Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:09

Over precies een maand is het zover. Dan ga ik voor 5 maanden op stage naar Wales. Aan de ene kant heb ik er enorm veel zin in maar aan de andere kant zal ik mijn paarden (en andere dieren en mijn familie) wel heel erg gaan missen. We moeten van school deze stage doen (ik zit op de vertaalacademie).

Ik ga naar het plaatsje Swansea en ga daar op de universiteit lessen volgen. Gelukkig heb ik via school ook een kamer gekregen op Hedrefoelan Student Village.
Is er iemand ooit in Wales geweest? Zijn er bijvoorbeeld plaatsjes waar ik echt een keertje naar toe moet gaan? En zijn er mensen die hun paarden ook ooit zo'n lange tijd hebben moeten missen? Hoe ging je daar mee om? Ik ben wel van plan om op de helft voor 1 of 2 weken naar huis te komen.

Ik ga trouwens ook een website bijhouden over mijn verblijf daar: www.welshgirl.tk (is nog niet af alleen nog maar de startpagina)

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:29

Oooo geweldig!

Over iets minder dan een jaar ga ik ook op stage naar het buitenland, engeland of frankrijk, en dan ook voor 5 of 6 maanden ofzo.
Ik wil je ervaringen graag horen! Veel plezier en succes daar!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 02:11

Wales is echt gewéldig Het landschap, de rust en ruimte, de mensen....ik krijg nu alweer heimwee! Maar ik ben zelf gedeeltelijk Welsh en nogal bevooroordeeld

En er zijn meer dan genoeg leuke dingen te doen om je bezig te houden. De kust is erg mooi, je kan één van de duizenden kastelen bezoeken, naar een butterfly farm gaan, een ritje maken in vooroorlogse treintjes, oude mijnen bezoeken en natuurlijk is Snowdonia national park ook een aanrader. De beste tip is om gewoon een auto te huren en rond te gaan rijden en kijken wat er op je pad komt

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 03:15

Mijn vader is half Welsh en mijn opa woont daar nog. Vooral erg mooie natuur en paardjes
Ga je Welsh studeren? Wat gaaf! Mijn neefje spreekt vloeiend Gaelic, echt prachtig, maar onverstaanbaar

Ik verplaats je topic even naar BI.

Tyke

Re: Over een maand op stage naar Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 04:02

Ik ben ooit ook bij de Snowdon geweest en beklommen. ERg mooie omgeving. Verder ben ik nergens geweest (kan even niet meer zeggen hoe het plaatsje heet. Geloof dat we geslapen hebben bij Pete's eats ofzo echt super

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 09:45

Leuk dat het allemaal zo positief is. Ik ga geen Welsh studeren maar gewoon Engels. Ik hoop natuurlijk wel dat ik straks wat woordjes of zinnetjes Welsh kan!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:08

Ik ben twee jaar geleden drie maanden in Wales geweest. Ik zat op het UWCN in Caerleon, bij Newport. Vreselijk leuke tijd gehad, was echt geweldig! Maar de tijd vliegt voorbij hoor! Ik zat daar op de campus, dat scheelde ook wel, leuke mensen

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 12:22

Ja ik zit ook op de campus! Daar ben ik wel blij mee, en een vriendin van me gaat ook, we zitten zelf langs elkaar met de kamers dus ik ben gelukkig niet helemaal alleen.

UK_eef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 01:35

Ik ben een paar maanden geleden toevallig voor het eerst in Wales geweest voor een paar dagen. Ik vind Cardiff een erg leuke stad!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:06

Daar zit ik best wel vlakbij. Ik zit in Swansea, lekker aan de kust. We zijn van plan om zeker een keer naar Cardiff te gaan en ook een weekendje naar Londen.

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 02:52

een vriendin van mij woont in Swansea, ze komt uit nederland maar haar vriend is van daar en is dus daar naar toe verhuisd. Heeft het wel naar dr zin volgens mij. Wil er wel een keer logeren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:14

Hhmmm, Swansea is wel een aardige plaats, maar ik heb het altijd meer op de binnenlanden. Als je de kans hebt, ga eens een weekend naar Pumsaint, meer bepaald hier: www.fivesaints.com en ga lekker paardrijden en voortreffelijk eten. Neem vooral Dewie als je de kans krijgt, maar pas op dat je niet van het lachen van je paard stort.
Afhankelijk van de tijd dat je er bent, wil ik wel je persoonlijk reisleider zijn, Wales zit in de planning voor dit jaar, maar het is nog niet duidelijk wanneer.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:29

Wat leuk zeg!! Veel plezier!!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 22:56

Dank je! Ik zit hier inmiddels al een maand en het bevalt erg goed. Vandaag zijn we naar Cardiff geweest, super mooie stad en Cardiff Castle is ook zeker de moeite waard.

Mijn website is trouwens veranderd www.geocities.com/elleninwales