Ik ben een paar jaar geleden naar Roemenië geweest, 2 keer met 2 jaar ertussen. Ik ben toen naar een heel kleinschalig ruiterpension geweest, Merlelor. Het ligt in Halmeag bij Fagaras. Het wordt gerund door een Nederlands echtpaar met een Roemeen. De week was comfortabel en tegelijkertijd soms heel avontuurlijk. Geweldige paardjes, heerlijk eten, een schitterend land en een geweldige bevolking. En ik heb zelden zo gelachen!
Ik heb er beide keren zo'n fantastische week gehad, dat ik er nog weleens heimwee naar heb.
Die bieden namelijk ook vakantiereizen aan en hebben ook een eigen forum waar mensen hun ervaringen plaatsen of waar ze een medereiziger zoeken. Misschien dat je daar iets kan vinden.
Ik geloof inderdaad dat ze ook bij Timeout zitten. Ik heb alleen rechtstreeks geboekt. De eerste keer dat ik ging, zaten ze nog niet bij Timeout.
je hoeft voor dat forum geen reis daar te boeken voor je erop kan. Dus je kan gewoon een topic plaatsen waarin je vermeld dat je bv andere ervaringen zoekt.
Wat leuk!! Ik denk niet dat we elkaar ontmoet hebben.
ik ben er in juni 2001 en juni 2003 geweest, beide keren alleen.
De eerste keer zat ik er met Lonneke en Pauline. Ze kwamen gelijk met mij aan. Zij deden toen HBO paardenhouderij. Lonneke doet nu dat veiligheidsproject bij de KNHS. Het grootste deel van de week was ik de enige gast, toevallig is er nog een Nederlands stel aan komen rijden met de auto. Die zijn ook een dag of 3 gebleven. Er waren toen verder geen gasten. Ik heb een ge-wel-di-ge week gehad!
De tweede keer was ik weer de enige gast, wel waren er nog 2 dagen 2 gasten uit Roemenië. waren er twee MBO paardenhouderijstudentes als stagiares uit het westen. Daar klikte het iets minder mee, maar dankzij Huib en Lacy (Bettina was op dat moment in Nederland) werd het toch weer een fantastische week!! Toen ik wegging, kwamen Rob en Anja net aan. Die waren er toen voor de 3e keer. Misschien dat je die kent?
In ieder geval is het door omstandigheden er niet meer van gekomen, maar ik lees nog steeds de nieuwsbrieven en de website, en ik heb dan echt heimwee...