ervaring met werkvergunning (canada)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rebati

ervaring met werkvergunning (canada)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:40

Ik ga in mei 6 weken op stage in canada,nu moet ik een werkvergunning hebben.
Vanuit canada is het goedkoop zeggen ze.
Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een werkvergunning en hoelang gaat er overheen voordat je er een hebt?

rebati

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:54

Helemaal niemand ooit in het buitenland stage gelopen ofzo?

stamptrutjeh

Re: ervaring met werkvergunning (canada)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:13

hallo bij de canadese ambassade moet je volgens mij terecht voor werkvergunningen.Weet school dat verder niet?
Ik heb via een organisatie mijn visum geregeld voor canada. Dat duurde wel enkele maanden. waar ga je stage lopen? canada is een super mooi land

Byron15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:29

Ik heb 4 maand in Canada gewerkt(illegaal). Heb ze wijs gemaakt dat ik bij vrienden van de familie op bezoek ging. Geen probleem.
Misschien kan je dit met je stage adres afspreken?

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:31

Byron15 schreef:
Ik heb 4 maand in Canada gewerkt(illegaal). Heb ze wijs gemaakt dat ik bij vrienden van de familie op bezoek ging. Geen probleem.

heeft mijn neef ook zo gedaan, omdat ze toen geen werkvergunningen meer gaven, en net gedaan alsof hij op vakantie ging.

rebati

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 14:53

Byron15 schreef:

nee mijn stageadres wil dat ik een werkvergunning heb.

Weet iemand hoeveel maanden er over heen gaat voordat je zon vergunning hebt?
@stamptrutje: in Alberta vlakbij edminton, bij een boer

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:56

Kun je geen Working Holiday Visa regelen? En dan een langere reis vastknopen aan je stage? Nederland heeft daar een overeenkomst voor met Canada, net zoals met Australië.

Ik denk overigens dat je het beste kunt informeren bij de Canadese ambassade, daar zijn ze het beste op de hoogte van de mogelijkheden.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:57

Volgens mij kun je dat inderdaad wat Karin al zegt beter informeren bij de Candese Ambassade.
Een ex van mij gaat vanaf januari voor ongeveer een half jaar werken in Canada. Bij een boerderij, ik heb geen idee of hij een werkvergunning heeft aangevraagd, dacht het namelijk niet..

Byron15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:54

Ik geloof ook dat je info over een werkvergunning het best bij de Canadese ambassade kan opvragen.
Succes en veel plezier gewenst. Canada is echt gaaf!!

corland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:39

ik ga in de zomervakantie 3 maanden stage lopen in canada, ook bij een boer. mijn aanvraag voor een werkvergunning loopt nog, maar waarschijnlijk kan ik er geen krijgen omdat school vind ik laat is met dat soort dingen. vorig jaar kon er maar een jongen een werkvergunning krijgen. de rest ging illegaal. ik ook als ik geen kan krijgen, en het scheelt een hoop geld. de een zegt dat het 600 euro is en de ander 250 euro.. ik zal wel zien..

maar iig super gaaf dat je er heen gaat! ik kan oook niet wachten tot ik er heen kan! ik kijk er al mijn hele leven naar uit!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:46

Ga alsjeblieft niet illigaal.

Je ben behoorlijk de banketstaaf als ze je pakken.

Australie en Nieuw Zeeland zijn wat dat betreft sneller te regelen.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:45

kijk op: www.studerenincanada.nl (onderdeel van www.canada.nl, site van de canadese ambassade). Als je dan nog vragen hebt kun je de public affairs afdeling van de ambassade bellen. Dit zul je ook te horen krijgen als je belt (ik heb er stage gelopen en mocht oa dit soort vragen beantwoorden).

Er bestaat inderdaad een working holiday verdrag, maar de aanvragen daarvoor hadden al binnen moeten zijn, dat lukt dus niet meer voor mei.

Je zult een werkvisum aan moeten vragen, dit kan via de ambassade in Berlijn. Alle formulieren zijn online te krijgen. Begin er op tijd mee!!! Aanvraag zal ongeveer 3 maanden duren.

Succes!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:48

ik heb 3 maanden in canada gewerkt.
was workingstudent en heb inderdaad gezegd dat ik op vakantie ging. Je mag 3 maanden in Canada verblijven zonder visum, als je maar niet werkt.
Ik heb dus gezorgd voor een retourticket en aan de douane verteld dat ik op bezoek ging bij bekenden van me.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:57

Als je geen werkvergunning hebt en je krijgt een ongeluk tijdens het werk, dan kun je tegen grote problemen aanlopen wat betreft gezondheidszorg, verzekeringen etc. Het is dan ook niet voor niets dat er speciale Working Holiday- en stageverzekeringen zijn voor als je in het buitenland gaat werken. Met een reguliere reisverzekering ben je iig niet gedekt bij ongevallen in de werksfeer. Maar goed, je kunt in zo'n geval natuurlijk proberen vol te houden dat je alleen maar 'op bezoek bent bij kennissen'.

Ik zou je sowieso aanraden een goede verzekering af te sluiten. Er zijn een hoop mensen die niet eens een verzekering afsluiten als ze voor een aantal maanden naar het buitenland gaan: 'ik ga niet naar het buitenland om me iets te laten overkomen', wordt er dan gezegd (en ja, dat soort dingen heb ik echt horen zeggen tijdens mijn reizen!). Maar een ongeluk heet niet voor niets een ongeluk.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:00

ik weet niet de antwoord op je vraag, maar ik heb familie in Canada en die zeiden dat Canada heel veel kapers enzo zoeken

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:05

wat betreft ongeluk heb ik gelukkig niks van gemerkt.
heb een klap gehad op mn borstkast (gevolg: afgevoerd per ambulance, bloedonderzoeken, echo enz enz) en dus een rekening van ruim 500 dollar.
Heb dit gewoon zonder gezeur vergoed gekregen van mn verzekering, maar had ook voor ik wegging 3x gekeken of ik goed verzekerd was voor ongevallen en de nazorg daarvan in het buitenland.

Het is wel waar wat Karin zegt, dat je beter het risico niet kunt lopen natuurlijk

rebati

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:38

heb een website gekregen van mn stageadres.
www.cic.gc.ca daarop kun je een work permit aanvragen. dat ga ik nu proberen.
En cowgirl,ik kan niet eens illegaal gaan,want dan nemen ze me daar niet aan..veel uit mn klas gaan wel illegaal..
Opschool is ons daar ook voor gewaarschuwd om dat niet te doen.
Hopelijk krijg ik de vergunning nog voor mei..