Afstudeerstage Zuid-Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne1

Afstudeerstage Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 12:11

Voor mijn opleiding Sport, Gezondheid en Management vertrek ik 11 februari voor 4 maanden naar Zuid-Afrika. Ik ga met 5 andere studenten en we gaan wonen en werken in de gemeente Theewaterskloof. Dit ligt ongeveer een uurtje van Kaapstad af.
Binnen veel communities in de gemeente Theewaterskloof is sprake van diverse ontwikkelingsachterstanden; onderwijs, gezondheidszorg, jeugdzorg, ouderenzorg etc. Tevens is er een grote achterstand op het gebied van sport en bewegen.

Op het moment zitten er al 8 studenten van onze opleiding daar. Ze komen eind januari terug en wij gaan dan verder met de uitvoering.

Enkele dingen die we daar gaan doen:

• Opzetten van verenigingsstructuren
• Enthousiasme creeren binnen de bevolking voor
vrijwilligersactiviteiten
• Coaching en begeleiding van leraren bij het ontwikkelen van
vaardigheden op het gebied van lichamelijke opvoeding
• Opzetten van buitenschoolse bewegingsactiviteiten
• Opzetten van competities, tournooien etc
• D.m.v. sport gezondheidsvoorlichting geven

Ik heb er erg veel zin in. Zijn er nog Bokkers die voor langere tijd in Zuid-Afrika hebben gewoond/gewerkt?

mysie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:11

Hai, Ik studeer Tourism Management en vertrek 3 februari voor 5 maand naar Zuid-Afrika. Ik ga ook met nog een stel vriendinnen van mijn opleiding. Wij gaan naar Port Alfred, ongeveer een uur rijden van Port Elizabeth. Ik heb er ook onwijs veel zin in.
Wij gaan eerst 1 module lessen volgen, en daarna naar Shamwari game reserve voor de praktijk.

Maarja, qua ervaring heb ik ook nog niks te vertellen over Zuid Afrika!!