Op vakantie in Spanje? Waar/ waar niet ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Op vakantie in Spanje? Waar/ waar niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 19:32

Hoi!

Ik wil deze zomer samen met wat vrienden op vakantie.

Graag naar de zon maar zonder vliegen ( mensen met vliegangst binnen de groep )

We willen eigenlijk een mix van alles,

Uitgaan, maar niet zoiets gruwelijks als Salou
Lekker op het strand luieren, maar niet dat er verder niets te doen is
En zo af en toe een extreme sport onderdeel of een geschiedenisje meepikken lijkt ons ook wel leuk!
Verder zijn we jong, dus graag geen hoge kosten in het levensonderhoud

Nu is eigenlijk om de mogelijkheden wat in te perken, gekozen voor Spanje en ik vroeg mij af of iemand hier wel eens naar Spanje is geweest en misschien een heel leuk plekje weet?

Alle ideeën zijn welkom! ( ook als je juist de meest verschrikkelijke verhalen kent, wil ik die graag horen ) !

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:53

Ben dit jaar nog in Marbella geweest (met het vliegtuig naar malaga) was weinig te doen.. winkels zijn niet zonder auto te bereiken daar aangezien het bij de bergen lag. De omgeving was wel prachtig echt super!

Ivan

Re: Op vakantie in Spanje? Waar/ waar niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:56

Blanes is heel leuk niet zo megtatoeristisch
met een leuk oud dorp
ook nieuw gedeelte wij zijn er al 6 keer geweest
en mijn dochters zouden zo ook zelf gaan
Je zit vlak bij Loret de Mar,Malgrat de Mar en 80 km
voor barcelona het is heel goed te doen met Bus of auto
kijk ook eens op www.blanes.nl

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:02

ik ben 1 keer met de bus geweest (en heb terug een last minute geboekt omdat ik vast niet nog 1 keer zolang in een bus wil zitten), maar dit terzijde.

Ik ben in Lloret de mar en in salou geweest, in salou vond ik het uitgaan leuker. Er zijn van die appartementen die je met 10 pers. kan huren.
Ook is het uitgaan niet zo vreselijk als altijd word laten zien op t.v, het is zo dol als je het zelf maakt.

Blanes en Lloret zijn evengoed ook leuke vakantiebestemmingen.

je kan ook de groep verdelen over vliegers en bussers.(24 uur in een bus is vreselijk)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:30

Peniscola is een leuke badplaats, heeft van alles van cultuur tot disco, strand en het vakantie gevoel.
Het ligt aan de costa azahar. Peniscola is een schiereiland. Je kunt vanuit nederland met de bus.
Hier kun je wat lezen: http://spanje.vrijuit.nl/costa-del-azahar.asp
Alvast veel succes gewenst met het vinden van een leuke vakantie plek. En wel laten weten wat het geworden is hé.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:25

Salou is hardstikke leuk hoor! Je bepaalt zelf of je wilt uitgaan of niet natuurlijk maar je kan er zeker heel leuk stappen. Maar ook leuke restaurantjes en mooi strand en leuke excursies.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:27

Pineda de Salou. naast Salou [met de bus 5 minuten rijden. rijden de hele dag/nacht]. in Pineda zelf ook een grote discotheek [Pascha] waar de grote namen draaien . Geen super druk/rustig plaatsje. gewoon normaal, fijn strand/zee. niet meteen zo diep etc. valt genoeg te doen in de omg etc.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:45

Ik ben in LIoret geweest afgelopen zomer!
Hun leven gewoon op tourisme.
Het is leuk als je van feesten houdt, sjansen etc.
Ben niet in Salou geweest, maar Salou klink bij mij in de oren als een plek vol sex. Ok LIoret ook wel.. maar Salou staat er misschien wel bekender om!

Barcelona, Mallorca. Blanes?
Schijnt ook wel leuk te zijn!

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:46

Mallorca is super!
Zeker een aanrader.

marjoleyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:28

Iedereen heeft naar mijn idee zo'n verkeerd beeld over Salou. Tuurlijk wordt er op tv dingen zoals sex, alcohol etc aangehaald, maar daar kies je in mijn ogen zelf voor of je daar in mee gaat of niet. Ik kom nu al 9 jaar in Salou en vind het er prachtig. La Pineda naast Salou is erg mooi, maar Cambrils(andere kant van Salou) is ook mooi. Dat is een oud vissesdorpje, daar gaan we komende zomer heen. We hebben daar een goede goedkope camping gevonden en met 10 minuutjes fietsen ben je al in Salou.
Verder worden er safari tochten gehouden vanuit Salou naar de bergen(ik heb dit zelf nog nooit gedaan). Schijnt wel mooi en spectaculair te zijn. Ik zou zelf niet in Salou aan het strand gaan liggen, maar iets meer in de richting van Cambrils. Dit omdat het wel heel druk kan zijn, maar weet niet of jullie dat wel erg vinden. Verder heeft Salou een hele leuke boulevard en leuke restaurantjes.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, is dat ik ook een hele andere Salou ken, dan dat je ziet op de tv.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:00

Ik heb je topic verplaatst naar BI.

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:12

Hmmm, nu ga ik toch weer twijfelen nu ik die dingen over Salou hoor. Maar net wat iemand anders zei, het eerste wat in je hoofd komt is sex, drugs en drank als je de naam Salou hoort .
Op dit moment zijn we bezig met kijken of Malgret de Mar wat is, maar als Blanes daar dichtbij is en ook leuk is....

Het probleem is wel dat wij geen fietsen of auto's hebben, dus het OV moet wel redelijk zijn dan

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:10

ruitje schreef:
Hmmm, nu ga ik toch weer twijfelen nu ik die dingen over Salou hoor. Maar net wat iemand anders zei, het eerste wat in je hoofd komt is sex, drugs en drank als je de naam Salou hoort .

Ja, heb ik ook altijd als ik *Salou* hoor

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:40

Drugs zeker niet, drank wel maar dat giet je er zelf in dus daar hoef je niet aan mee te doen en van de sex merk je niks tenzij je het zelf doet. (Er is zeer strenge controle op de stranden ´s avonds en je wordt zo meegenomen door de politie als je je op straat misdraagt)

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 18:25

hahaha, die zin is echt geweldig ' van de sex merk je niets tenzij je het zelf doet' !

Maargoed, we gaan vanavond stemmen dus ik laat nog wel weten naar welk oord we uiteindelijk gaan !

Alvast bedankt voor de informatie!

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:50

ja dat vind ik nou ook stom dat mensen zo'n verkeerd beeld hebben van Salou. Maar hoe kan het ook anders dan de beelden die ze op tv laten zien. Ik ben er al een paar keer geweest en ik zit liever daar als hier! Je merkt niks van seks ofzo op straat en wat drank betreft heeft iedereen ook zelf in de hand. In Nederland lopen ook genoeg dronken mensen rond, dat heb je overal! Ik vind het daar superleuk. Veel winkeltjes, leuke lange boulevard, veel discotheken, kroegen en bars maar ook gezellige terrasjes ed. Ik heb gehoord dat er van de politie op veel plaatsen geen proppers meer mogen staan dus daar heb je ook geen last van maar dat vond ik altijd wel gezellig Ik twijfel nu tussen salou, tenerife, malgrat de mar, gran canaria of iets dergelijks

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:20

hihi, wij hebben gister geboekt voor Marmaris, turkije is het dus geworden .

Heel erg bedankt voor de tips !

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:42

ben ik vorig jaar geweest... berg je maar voor de turken.. ik werd echt agressief van die gasten! aahhgrr wat zijn die irritant!!!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:20

Je moet nog even wachten maar ik wil je alvast een hele fijne vakantie toewensen.