Eind van de maand ga ik een dagje naar Antwerpen. Heeft iemand nog tips over mooie/leuke/gezellige dingen om te doen, te bekijken, enz? Ik ben geen shop-a-holic en mijn gezelschap is geen paardenliefhebber. Alvast bedankt.
Hmmm, geen shop-a-holics... Er zit daar wel een 2ehands winkel met merken als Dolce & Gabana, Gapstar, Chanel, ik heb zelf Versace zien hangen!! Waar die precies zit weet ik niet, maar de winkel heeft 4 verdiepingen. Je kan er ook allerlei accesoirres kopen.
De stad is prachtig om alleen al door heen te lopen en uiteraard moet je de hoofdwinkelstraat even pakken. Je kunt evt. naar de dierentuin die zit naast het station. De jodenbuurt met alle goudwinkeltjes zit daar ook maar die vond ik wat tegenvallen. Schijnt niet meer zo mooi te zijn als het was. Voor savonds is de Metropolis bioscoop echt een aanrader. Mega groot, ongelooflijk!!
de meeste komen naar antwerpen voor de winkels (meir,huidevetterstraat enzo)maar de kathedraal is ook heel mooi .en daar heb je gezellige cafetjes.en dan heb je ook nog musea's. en dan de zoo ja maar daar zijn ze aan het werken geloof ik en zijn er dieren die je niet kunt zien .als ik naar de stad ga is het voor te winkelen
Het diamantmuseum, aquatopia, de dierentuin, modemuseum, museum voor schone kunsten, stadsschouwburg? Als je iets wil gaan drinken zou ik naar een cafétje op de groenplaats gaan of het café getekent door architect Horta (een aanrader).
Ik ben benieuwd over welke winkel je het hebt EquineCoach.
Hmm geen shop-a-holics dus. Je zou kunne beginnen bij Centraal staion, naar de dierentuin. Daarna lopend richting Meir (winkeltjes, veeeeel) en Huidevettersstraat. Daarna kan je naar Groenplaats. Leuke restaurantjes en cafètjes, en kathedraal . Is gewoon een mooi stukje Antwerpen.
Die joodse buurt met die diamantwinkeltjes ben ik nog nooit geweest. Weet er wel een aantal bij CS maar daar vind ik persoonlijk helemaal niets aan.
Dank jullie wel mensen. Hier heb ik wel wat aan. We zullen misschien wel wat gaan shoppen, maar niet echt heel uitgebreid. Die grote bios ben ik al eens geweest, ik zou er verdwaald zijn als ik niet iemand bij me had die de weg wist, wel heel mooi. Ik zal eens overleggen met mijn gezelschap. Meer tips zijn altijd welkom.
Inderdaad, de kerstmarkt staat er normaal nog heel de kerstvakantie. Heel gezellig, en echt de moeite waard. Liefst 's avonds doen, dan zie je die kerstmarkt met veel lichtjes en sfeer, de kathedraal verlicht... Echt de moeite!