Brazilië, iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Brazilië, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 23:18

Wij gaan in februari 2006 op vakantie naar Brazilie... Ik hoor graag tips etc.

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:22

haha nou ik ben er nooit geweest, maar er was een jongen bij mij op school, die uit Brazillie komt en voor 1 jaar hier is. .. Hij zegt dat de mensen in Brazillie heel los zijn. erg 'gezellig' onderling zeg maar. Verder weet ik er niet zo veel van .. .

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:23

In het deel waar ik zat was het verstandig om geen sieraden enzo om te hebben. Ze laten zo je auto stoppen en jatten het zo van je lijf bijvoorbeeld. Horloges, oorbellen, armbandjes etc kan je beter thuis laten
Verder zou ik ook zorgen dat je niet ergens in je eentje bent maar altijd samen met iemand en zou ik uit de buurt blijven van de krotten of armere wijken.
Ik zou zeker een dagje naar Rio de Janeiro gaan en het christus beeld bekijken, over de copa cabana lopen en je hebt geloof ik nog wat typische toeristen plekjes!

De mensen zijn idd erg los en aardig! heel anders dan hier.
Waar gaan jullie precies heen?

iefke

Re: Brazilië, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 23:27

Nou, dat moeten we nog bekijken.... Eerst wat informatie inwinnen

Ik weet dat de sloppenwijken niet 'veilig' zijn, maar juist die trekken me in verband met mijn beroep... Maar goed, daar moet ik nog maar even goed over na denken...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:38

Ik ga deze zomer in de krottenwijken van Brazilie huizen bouwen Is wel weer wat anders, maar ik kan je helaas nu niets vertellen. Ben ook wel benieuwd!

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:48

AM --> BI

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:25

Ikke! Ik ben alleen helaas maar 8 daagjes naar Natal geweest, in het midden ongeveer aan de kust. Een van de veiligste plaatsen en vanuit daar genoeg te doen, het ligt er een beetje aan hoeveel tijd je hebt...Je kunt bijvoorbeeld in 4 dagen een rondje rio/regenwoud etc doen met een vliegtuigje...
Ik ben echt super enthousiast over Brazilie, het land is echt heel erg mooi, heel groen terwijl het het hele jaar door 30 graden is! De mensen zijn heel leuk, spontaan en soepel
Ook waren er maar weinig toeristen, in een restaurantje zit je nog tussen de locale bevolking
Vergeet vooral de fijne prijzen niet, een biertje kost tussen de 20 en 40 cent waar wij waren, en voor 5 euro pp heb je bij een chique restaurant gegeten...
Maar goed, ben dus niet in de krottenwijken geweest.
Als je nog meer wil weten let me know

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:06

Ik ben 2 jaar geleden 2 weken in Natal (Ponte Negra) geweest.
Ik vond het echt een super vakantie. Ik ben niet echt een strandmens, maar aan het strand vond ik het erg relaxed en ik heb er toch nog aardig wat uurtjes doorgebracht.

Verder is het er inderdaad spotgoedkoop! De mensen daar waren erg vriendelijk, maar spreken erg slecht vreemde talen. Maakt hun niets uit hoor, ze blijven toch wel tegen je aan praten.
Wij hebben daar niets vervelends meegemaakt.

We hebben zelf een buggy gehuurd en zijn door wat rondgaan rijden.
Verder ook een buggytoer gedaan met chauffeur. Dan ga je echt door de duinen crossen en we zijn ook op echt mooie plaatsen geweest.

Verder hebben we nog gesnorkeld en zijn we 2 dagen op Eco tour geweest.
Die was echt super. We hadden een privéchauffeur in een jeep en we zijn een paar dagen het binnenland ingeweest op plaatsen waar je echt niemand tegenkomt. Daar was het ontzettend droog, maar wel heel mooi. We hadden echt een beetje het survival gevoel. Ook echt uren moeten lopen en klauteren.

Ik zou zo weer willen. Was tot nu toe echt mijn favoriete vakantiebestemming.
Een poosje geleden had Kras reizen een aanbieding met een Fly-drive reis. De hotels waren al geboekt en je kreeg een auto mee.
Kostte ca. € 1000,00. Leek me ook erg mooi.

TessaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:11

Ontzettend leuk dat je naar Brazilie gaat!
Brazilie is erg groot, waar precies ga je heen op vakantie? De meeste mensen gaan naar het noorden, waar de stranden het mooist zijn. Of naar de grotere steden: Rio de Janeiro en Sao Paulo.

Vorig jaar ben ik 2 weken in Brazilie geweest, op bezoek bij mijn gastzusje, een uitwisselingsstudente die 8 maanden bij ons had gewoont. Ik kan je iets over mijn ervaringen vertellen.

Mijn gastzusje heeft mij eerst Sao Paulo laten zien, de binnenstad is absoluut de moeite waard! Vorig jaar is daar veel opgeknapt ivm het 400 jarige bestaan van de stad. Mooi uitzicht vanaf de Torre Banespa en vanaf daar zie je wel wat verdere leuke plekjes zijn (cathedraal, parkjes, gebouwen: bijzonder architectuur). Ook het park (waarvan ik de naam even kwijt ben) is de moeite waard. Hier veel gebouwen (musea) van de bekende Braziliaanse architect Niemeijer, die onder andere heeft meegeholpen met ontwerpen van de hoofdstad Brasilia.

In Rio is ontzettend veel te zien. Ondanks dat het een mega stad is, is het er erg mooi, door de combinatie van stad-natuur. De bergen vormen natuurlijke afscheidingen tussen de wijken. Ik vond de binnenstad ook erg de moeite waard, de stad heeft een erg rijk verleden en er staan werkelijk prachtige paleisjes achter de enorme hekken met verwaarloosde-oerwoud tuinen. Verder natuurlijk de toeristische plekjes: Copacabana (oppassen!) en andere stranden en wijken Suikerbroodberg, Jezusbeeld. Uitgaan langs het hartenmeer vond ik ook erg leuk! Je moet de Foho (of hoe je dat ook schrijft) leren!

Salvador en Praia de Forte zijn ook erg mooie plaatsen. Als je in Salvador bent, ga je uiteraard naar Pelourinho en daar mag je een optreden van Olodum niet missen! Dat is de bekendste percussieband (samba-reggae) van Brazilie. In Praia de Forte is een zeeschildpadden project dat je kunt bezoeken.

In de steden hebben wij veel met de bus gereisd. Of dit voor toeristen alleen verstandig is, weet ik niet... Ik had mijn gastzusje en haar familieleden bij me! Met de bus zijn wij van Rio naar Salvador gereist, een ervaring op zich! Lekker luxe bus, maar de wegen zijn van iets andere kwaliteit dan wij verwende westerlingen gewend zijn... En onderweg is een hoop te zien: van bananeplantages tot krottenwijken tot ezel-wagentjes. Ook heb ik een binnenlandse vlucht gemaakt, van Salvador naar Sao Paulo, allemaal voor weinig geld. Want zoals al eerder is gezegd: het is er spotgoedkoop.

Van criminaliteit heb ik niet gemerkt. Wel van de verschillen arm-rijk. Niet alleen wat betreft krottenwijken en kinderen/mensen die op de straat spullen proberen te verkopen of geld willen verdienen met kunstjes, maar ook op mijn logeeradressen. Overal hekken, bewaking, bewakers, dienstmeiden... Ietsje anders dan in Nederland! De mensen zijn ook super vriendelijk. Ze proberen altijd een praatje aan te knopen en je zult veel muziek en dans tegenkomen.

Oh, ik zou zo weer heen willen... Veel plezier op je vakantie!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:09

Wij zijn 2 jaar terug naar Fortaleza geweest in Brazilië, wat was dat een geweldig mooie vakantie zeg! Zou zo weer terug gaan

De vlucht erheen was best wel lang hoor geloof dat dat zo'n 10 uur was.. We zaten daar in een leuk hotel vol-pension, dus de hele dagen door kon je vanalles bestellen eten drinken noem maar op!
Twee en halve week zijn we daar geweest, en we hebben daar een rondreis gemaakt van 8 dagen. Dat is gewoon écht iets wat je mee moet maken zo geweldig mooi. Eerst hebben we 2dagen in het hotel gezeten nouja aan het privéstrand liggen zonnen Heerlijk was dat, daarna zijn we dus op rondreis gegaan. Eerst gingen we een stuk met de bus om nog andere mensen bij andere hotels op te halen. Op een gegeven moment kom je al op plekken waar je van droomt om daar ooit eens te komen Toen konden we niet verder met de bus omdat het daar alleen maar zandwegen waren. We moesten dus wel verder, en tsja dat gingen we met jeeps doen bagage en alles moest mee hoor Tenminste je mocht alleen het hoog nodige meenemen!
Hier kwamen we dus eerst langs met de jeeps om naar een dorpje 'Jeri Coacoara' te gaan. 'De witte zandduinen,waar we ook nog met buggy's zijn geweest!'
Afbeelding
Hier aangekomen in het dorpje nouja wat je dorp kunt noemen
Geweldig mooi! Aan de linkerkant zit de zee en wij hadden iets verder op onze kamers 'aan zee dus ' (Staat er niet op helaas).
Afbeelding
De zonsondergang,
Afbeelding

Toen gingen we met buggy's een tocht over de duinen maken en er ook recht bij naar beneden terwijl die dingen 50 á 100m hoog waren.. doodeng haha Onderweg kwamen we dus bij zulke plekken langs echt zó mooi. Hier gingen we een stop maken om met plankjes van de duinen af te glijden zo het water in. Dat was écht vet
Afbeelding
(Is niet m'n pa hoor en die linkse was de reisleider haha geweldige vent..)
We moesten weer verder met de buggy's ander vervoer was er niet Maar dat was niet erg want dit was ook hartstikke leuk, en toen kwamen we bij en rivier en hoe ga je daar over heen?

Afbeelding
Juist ja met een hand aangedreven pondje van hout in elkaar getimmerd

De buggy's en de weg die je daar tussendoor ziet was op houten palen door het moeras heen gemaakt. Heel mooi om te zien.
Afbeelding
Ook hebben we de amazone (rivieren) bevaart dit was ook heel leuk, we kwamen bij een dorpje. Daar hebben we ook aangelegd die zaten gewoon iets van 20 km van de bewoonde wereld en konden daar alleen maar komen met hun bootjes en peddels.v Daar hebben we ook nog aapjes gezien zo lief!
Nog een foto hier van een plek waar we ook nog zijn geweest (lang niet alles van de rondreis heb ik nu benoemd hoor )
Afbeelding

De rest van de rondreis laat ik even achterwege anders wordt het zo'n compleet reisverslag wat het nu ook al is
Na de rondreis hebben we nog de dagen die over waren aan het strand liggen bakken en naar de stad Fortaleza zelf geweest. Het klopt wel dat ze je aanraden gouden sierraden uit/af te doen.. Ik heb het niet gedaan enbij mij was er verder niets aan de hand. Achter ons hotel zaten van die krottenwijken waar je alleen maar doorheen mocht met de taxi.. I.v.m straatbendes en alles niet veilig voor wij de beschaafde mensen

Hier nog even van het hotel/strand waar wij zaten,
Tsja de paarden lopen gewoon over straat (ben ook nog aan het rijden geweest daar in Jeri Coacoara)
Afbeelding

Bij het hotel,
Afbeelding

Strand bij het hotel,
Afbeelding

Nou dit waren de grootste richtlijnen wel dacht ik zo, Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel

Groetjes Miranda

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 10:21

Bedankt voor de antwoorden, foto's etc. Wáár we precies naar toe gaan is nog niet zeker, wél dat we 2 februari gaan! Wanneer iemand nóg meer info heeft, graag!!!

bakkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:57

goed informeren waar je wel en niet moet komen, maar ik neem aan dat je in een toeristische buurt terecht komt,dus dat zullen ze je in het hotel zeker kunnen zeggen